Fotograf blir jag aldrig!

Det är en konst att kunna fotografera. I söndags när vi var på bilutställningen på Sofiero slott stod vi utanför restaurangen och pratade. Och helt utan förvarning kommer det en liten ekorre trippandes precis framför oss.

Bloggare som man är har man ju alltid kameran i beredskap. Snabbt upp med den och tryckte av…..

DSC07593,2

Ni ser inte heller den va? Men ni får ha lite fantasi och tänka er in hur den kilade tvärs över trappan och genom rosenrabatten. Men det gick snabbt.

Inte heller hamnade guldfiskarna på bild. Jo, två stycken kom visst med. Men när jag tog fram kameran var vattnet nästan gyllengult.  Men näckrosbladen kom i alla fall med 😦

DSC07558,2

Men ska det vara så svårt att fotografera djur som rör sig??

Skam den som ger sig. Och till slut lyckades jag faktiskt fånga en fågel på bild…..Som var av plast och satt fast i en pinne 😦

DSC07592,2

Nä, någon fotograf blir jag aldrig. Men jag är lika glad för det 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Fotograf blir jag aldrig!

  1. GeddFish skriver:

    Idag kommer herr Fotograf med fru till mig och han kan fotografera fåglar minsann! Har olika häftiga tillbehör dessutom. För mig så flyger och springer alla djur iväg fortare än blixten också, så de så. Ha en underbar dag, kram ❤

    • Ami skriver:

      Trevligt! Då blir det många bilder i dag då, kan jag tro 🙂
      Men visst är det svårt att fånga levande djur på bild. Jag har i alla fall svårt för det 🙂
      Ha en underbar dag du också!
      Kram!

  2. Ama de casa skriver:

    Haha! Känner igen mig där… Och nu är det ÄNNU värre med den nya fånen. Det är liksom inte bara att dra och trycka av. En himla massa moment innan jag kan ta en bild. Till och med dom på stranden hinner plocka ned sina parasoll och gå hem. Nästan.
    🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja då är det riktigt illa om de på stranden hinner packa ihop och går hem 😀
      Tur det bara var nästan…..
      Ja, det får blir som det blir!!
      God middag!

  3. Marie skriver:

    Men den där trappen var ju iallafall fin….😀
    Jag kan se den där söta ekorren. Alltså är du en duktig fotograf.
    God morgon.

    • Ami skriver:

      Vad glad jag blev att du såg ekorren….Visst var det söt 😉
      Men trappan var kanske lättare att se 😀

      God middag!

  4. Gunnel skriver:

    Haha! Du är rolig. Men med lite fantasi så tycker jag man kan se fartränderna efter ekorren. Kram

  5. Decdia skriver:

    Du börjar ju med ett av det svåraste, djur! Barn och djur är varje fotografs mardröm.
    Ta ett lite lättare projekt som gamlingar eller mig… 😉 Sniglar kan också vara bra om du prompt vill ha med djur att göra.

    God morgon!

    • Ami skriver:

      Haha! Nej, det behöver inte vara djur….Jag kan lika gärna ta gamlingarna och dig……I vilket fack ska vi placera dig? Ja, vi är ju jämngamla, så jag bara undrar var vi tillhör?? 😉

      God middag!

  6. Ditte skriver:

    Ja, visst kan man tänka sig ekorren där. Lite fantasi måste man väl ha. Viljan var dessutom god.
    Guldfiskarna såg jag och de fina näckrosorna och även fågeln. Bra jobbat!Och som Decdia skriver; ”sniglar kan vara bra”. Men lite för enkelt kanske…
    Önskar dig en bra dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, jag tycker det också 🙂
      Men vad bra att du såg de andra i alla fall. Ja, sniglar är kanske lite för enkelt. Får hitta något mellanting och öva på 🙂
      Önskar dig också en bra dag!
      Kram!

  7. Decdia skriver:

    Ps, jag har fixat egna ekorrar i paint vid de tillfällena som de inte ville fastna på bild…

    • Ami skriver:

      Aha! Då är det du som har fixat mammas ekorre i paint, den som sägs bo i kolonin 😀

      Men hur ska jag kunna rita en ekorre i paint som knappt kan rita en streckgubbe??
      Finns det färdigtryckta såna? 😉

  8. moi skriver:

    Om du vill kan du få låna ekorrbilder av mig! 🙂
    Hade ju sån tur att jag lärde mig deras färdväg, att de sprang där
    flera gånger om dagen så jag kunde vara beredd.
    Sigge rör sig inte så snabbt så du kan få låna honom också 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Vad bra att jag får låna både Sigge och ekorrbilderna. De kan säkert komma till användning framöver 😀
      Kram!

  9. Decdia skriver:

    Mammas ekorrar är bara en myt, jag har inte sett minsta lilla spår av dem…

    Jag är bara långsam, inte gammal som vissa andra…

    • Ami skriver:

      Hon har alltså inga ekorrar i sin trädgård?? Jag får ta mig dit själv och se om jag kan hitta dem 😀

      Du ska inte ha sån åldersnoja……Man är inte äldre än vad man gör sig 😀

  10. A-K skriver:

    Jag är fruktansvärt dålig på att ta bilder ! Grynig och suddiga. Min sonhustru får mycket bättre bilder. Iofs mycket yngre och en bättre telefon.
    Tror nog att jag är ca 20-25 år äldre än Dig.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Nej, det är minsann inte lätt att ta bra bilder. Och speciellt inte när föremålen hoppar och far runt hela tiden 🙂
      Haha! Ja, men åldern spelar ingen roll 🙂
      Kram!

  11. Tina skriver:

    Hej! Jag lägger in en protest, nog är du en fotograf värd namnet, Ami! Din blogg är alltid fin och med bra bilder!
    Varma hälsningar från solen! Själv hinner jag inte blogga, bloggen beter sig även konstigt har jag märkt… Det blir ngn hälsning på Instagram nu o då, o d r väl oxå en slags blogg ☺️

    • Ami skriver:

      Hej Tina!
      Tack, vad glad jag blir 🙂 Men djur som rör sig är jättesvårt att fotografera. Får öva lite mer på det.
      Nej, bloggen tar ju ganska mycket tid, men att den beter sig konstigt var ju märkligt?
      Instagram har ja inte, kanske får skaffa mig det då 🙂
      Ha det så bra i solen!

      • Tina skriver:

        Nu är jag inne på bloggen via vanliga datorn. Blir skeptisk när det plötsligt annorlunda ut, på mobilen…Bleep bleep bloop står det, när jag går in via den.
        Ska försöka göra ett inlägg nu, vi har söndag, har intervalltränat tidig morgon på stranden; springa, gå, springa, gå…Och nu blev det tidig siesta med datorn i sängen! 🙂

Kommentera

