En dag i Norra hamnen!

Hej på er!

I går blev det ju en strålande dag här i Helsingborg. Och då vill man ju inte sitta inne. Ja, inte hemma alltså 😉

Och dessutom var mamma ledig…..Faktiskt långledig. Semester 😀 Så vi styrde kosan mot Norra hamnen för lite promenad och lunch i det härliga vädret.

Här sitter min vackra mamma och min älskade man och njuter i värmen ♥ Och ser ni de på bryggan där vid pilen till höger? Vi undrade också vad de tittade på….

DSC07614,2,3

Men sen förstod vi vad som var så intressant…..Maneter, i massor.

DSC07616,2

Och genast försvann badsuget 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till En dag i Norra hamnen!

  1. GeddFish skriver:

    Maneter, e de sånt man eter? 😉 nej uschamej för maneter! Ha en solig dag, det tänker jag ha, om jag så ska hålla fast solen 😀 Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Nej de vill jag nog inte äta 😉
      Just nu gick solen i moln, men jag hoppas den kommer tillbaks 🙂
      Ha en bra dag!
      Kram!

  2. Ditte skriver:

    Vilken härlig dag! Bäst att passa på att vara ute när sommaren känns nära. Men maneterna vill jag inte bada med….önskar en fin dag idag också . Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, de har ju hotat med regn nästa vecka igen, så man får passa på 🙂
      Nej, det blev inget badande för mig 🙂
      Önskar er också en fin dag!
      Kram!

  3. Ama de casa skriver:

    Äsch! Inte ska du väl låta några stackars maneter hindra dig? 😉

    Såg härligt ut i övrigt 🙂

  4. Marie skriver:

    Fy för maneter. Jag har blivit bränd en gång och jäklar vad ont det gjorde.

    Barcelona trippen var toppen men skönt att vara tillbaks igen.

    • Ami skriver:

      Nej, det är inte så vidare trevliga….Usch, det förstår jag att det gjorde ont att bli bränd 😦
      Härliga dagar ni har haft i Barcelona, men skönt att vara hemma i lugn och ro igen 🙂

  5. Decdia skriver:

    Haha, jag tog också ett foto på alla maneterna (läskigt att hänga ut kameran/telefonen över vattenkanten… tänk om jag tappat min älskling!)
    Jag är inte heller speciellt sugen på att bada, speciellt inte där… Är det inte där omkring de den senaste tiden dragit upp två lik? Frågan är hur många fler som är i vattnet… Brrrr.

    • Ami skriver:

      Men Diana! Du får väl inte hänga ut Batman över vattenkanten 😉

      Jo det är där omkring liken hittades….Tur vi inte bada då bland maneterna….

  6. mariaulrika skriver:

    Visst är det härligt med Spanien! Mitt hjärta är förälskat i Tortosa och jag köpte mitt hus där i maj i år. Just nu sitter jag i Sverige och längtar ner, och om knappt 2 veckor får jag krypa in i mitt lilla hus på landet igen. Spanien är fantastiskt.

    //MariaUlrika

    • Ami skriver:

      Vi är också förtjusta i Spanien och längtar ständigt dit 🙂
      Vad kul att du har köpt ett hus i Tortosa, lycka till 🙂
      Ska bli spännande att följa dig!

Kommentera

