Sillen&Makrillen

Hej på er!

I går hade vi bestämt träff med Max och Frida för att äta lite god mat på Sillen&Makrillen och njuta av utsikten 🙂

DSC07639,2

Och det var fler än vi som hade tänkt samma sak.

Oxfilé med tillbehör och lite gott vin till det….

DSC07640,2

Max söta flickvän Frida 🙂

DSC07642,2

Far och son i ett ingående samtal…..Som säkert handlade om bilar. Även om jag tycker det ser ut som om Patrik pekar på Frida 🙂

DSC07643,2

Och en god kaffedrink som avslutning på denna trevliga kväll. Och med sonen i blickfånget 🙂

DSC07646,2

Och här har vi dem….Våra favoriter, Max och Frida ♥ ♥

DSC07648,2

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Sillen&Makrillen

  1. Ama de casa skriver:

    En riktigt härlig kväll, alltså 🙂

    Fast oxfilé på restaurang ”Sillen&Makrillen”? Även om rätten såg HELT rätt ut, så verkar det ändå fel på nåt vis… 😉

  2. Ditte skriver:

    Trevligt, trevligt! God mat och dryck, saltstänkt miljö, nära och kära; en alldeles utmärkt kombination . Mina foton på er alla fyra i härlig miljö. Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det var en jättetrevlig kväll. Och speciellt när vi fick umgås med våra ungdomar 🙂
      Och maten och drickan var god. Och vädret var verkligen toppen. Så det var en perfekt kväll!
      Kram!

  3. Decdia skriver:

    Mums, det där såg ju jättegott ut! Men jag håller med Ama… var är sillen och makrillen? 🙂
    De är så söta så detta par. De får öppna något eget i Torre tycker jag. Hihi.

    • Ami skriver:

      Det var så gott och trevligt på alla sätt. Men det är som jag sa till Ama….Det var en förklädd fisk. Det skulle alltså se ut som en oxe 😉 Och det lyckades ju 😀
      Ja, Max och Frida skulle verkligen öppnat nåt i Torre!

  4. moi skriver:

    Min kollega fick en middag på S&M av oss andra när han nyligen fyllde 60, jag tycker mig
    ana hans profil i bakgrunden 🙂
    Själv har jag aldrig varit där och hoppas du kan ge en rekommendation!
    Kram ♥

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, men det kanske är han som syns där. Du får fråga honom om han var där den 5 juli. Nu för tiden går det ju inte att vara privat nånstans. Alltid någon som tar bilder till en blogg 😉 Det var första gånger vi var där också, men det var gott och trevligt. Och så härligt att kunna sitta ute hela kvällen 🙂
      Kram!

      • moi skriver:

        Risken/chansen är väl minimal att man/nån ska bli igenkänd i bakgrunden.
        Jag är inte säker på att det är han men är glad om det är så för då gillade
        han ju presenten.
        Jag tycker att miljön är så fin där (i rätt väder) men priserna….
        Kram kram kram

      • Ami skriver:

        Vi hoppas att den var din kollega och att han i så fall uppskattade maten 🙂
        Miljön är jättemysig i rätt väder, som du säger. Annars kan det nog vara hemskt att sitta där. Och, ja, priserna var höga……
        Stor kram!

  5. Ruth i Virginia skriver:

    Sverige på sitt bästa!!! Vacker solnedgång.
    Kort-kort kjol är helt OK, när man har så snygga ben som Frida.
    Inte mycket att sitta på då. 🙂

    (undrar vad hon har i sin ”carry-on”?) 🙂 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, ibland bjuder Sverige på ett strålande väder och då vill man ju passa på att njuta 🙂
      Jag håller helt med dig att Frida klär i kort-kort med de snygga benen 🙂

  6. Sillen och Makrillen, haha, jag satt och förväntade mig en bild på en härlig fiskrätt, men ja det var ju inte riktigt det som dök upp. Fast det såg gott ut i alla fall:)

  7. Ama de casa skriver:

    Nu får jag inga mejl överhuvudtaget från WordPress om nya kommentarer. Får du? Förut ”hackade” det, vissa kom och andra inte. Men nu är det stendött… Irriterande!

    • Ami skriver:

      Men va? Jag fick precis din kommentar…..Har inte hunnit kolla bloggarna nu i kväll. Går in direkt och försöker skicka en kommentar till dig!

      • Ama de casa skriver:

        Jo, kommentarerna kommer fram – men jag får inga mejl från WP att det har kommit nya kommentarer, trots att jag har bockat för att jag vill ha det så…

  8. Decdia skriver:

    Jäkligt bra förklädd fisk, den hade kunnat lura mig! 😉

  9. Frida M skriver:

    Så trevligt det ser ut, och gott! Och ni är såklart fina som sällan förr ni 🙂

Kommentera

