En härlig söndag!

Hej på er!

I går var det ju riktig Spanienvärme här i Helsingborg och det gillar Ami 🙂

Så vi hoppade på våra cyklar och tog en tur.

Hungriga blev vi också och eftersom åtminstone den ena cykeln har pakethållare passade det perfekt att klämma fast de här lådorna bak på…..

DSC07650,2

Och ta sig ner till Gröningen som är helsingborgarnas ”trädgård”, precis vid en av stränderna i stan.

Pizza och rosévin är alltid gott 🙂

DSC07652,2

Efter maten blev Patrik sugen på ett dopp…..Eller att doppa fötterna i alla fall 😀

DSC07654,2

Och det var ganska varmt och skönt!

Ami nöjde sig dock med att fotografera 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till En härlig söndag!

  1. Annika skriver:

    Vilka underbara dagar vi har fått och kommer att få. Bad har inte jag heller gett mig in på än men snart så…Fortsätt att njuta. Kramen

    • Ami skriver:

      Ja, nu har det varit helt fantastiska dagar, så kanske kan det bli ett dopp för mig också. Men bara kanske 🙂
      Ha det så bra!
      Kram!

  2. moi skriver:

    Risken att pizzan skulle kallna var ju minimal igår!
    Himla bra sätt att ta tillvara det underbara vädret.
    Fast nästa gång vill jag allt se lite mer än ett fotbad 🙂
    Kram♥

    • Ami skriver:

      Nej, igår var det ingen risk att pizzan skulle kallna. Så härligt att sitta där och smaska i sig 🙂
      Haha! För att få Patrik att bada i Sverige vet jag inte hur man gör. Men jag ska dokumentera det om det mot förmodan skulle hända 😀
      Kram!

  3. Ama de casa skriver:

    Såg underbart härligt ut! Och Patrik är allt en riktig tuffing han 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det var ganska härligt att sitta där på gräset och njuta av pizza och lite gott vin. Inte jobbigt alls, faktiskt 🙂
      Men visst är han en tuffing 😀

  4. Ditte skriver:

    Visst är det skönt med den svenska sommaren när det är så här fint väder. Cykeltur med picknick, rosévin och lite fotbad känns helt perfekt.
    Kanske jag ocksåfår till ett fotdopp idag. Men inte säkert…
    Önskar er en fin dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, de dagarna får man verkligen ta vara på. Och det är så mysigt att slå sig ner på en filt ute i det fria och bara njuta 🙂
      Hoppas det blev ett fotbad för dig i dag också 🙂
      Ha en trevlig kväll!
      Kram!

  5. Marie skriver:

    Ser härligt ut. Tänk vad maten smakar gott när Man äter den ute.
    Hoppas värmen håller i sej.

    Vi drar nog till stranden idag.
    God morgon

    • Ami skriver:

      Ja, ibland är det enkla det bästa. Och i så härligt väder passade det perfekt med pizza och vin. Inga bestick eller tallrikar. Bara njuta 🙂
      Men vi vet ju tyvärr att värmen inte håller i sig för evigt här i Sverige 😦 Men sen får vi åka till Torrevieja i stället 🙂
      Hoppas ni hade en härlig dag på stranden!
      God kväll!

  6. Ama de casa skriver:

    sv: OM man ens LYCKAS ta sig ned till vattnet bland alla parasoller så gäller det att veta hur parasollet ser ut som man ska sikta på när man har badat klart. Eller stanna i vattnet till Andra sittningen… 😉

  7. Ama de casa skriver:

    sv: Nu fick jag igång kommetarsmejlen igen. Det visade sig att alla var betraktade som skräppost av gmail. När jag loggade in där (gör jag typ aldrig, för jag använder outlook) och markerade dom som icke-skräp så fick jag helt plötsligt 219 kommentarer på mejlen som ett brev på posten 🙂

    Kan vara bra att kolla där på skräpposten hos gmail emellanåt.
    🙂

    • Ami skriver:

      Knasigt att det inte har fungerat…..Då är det kanske bäst att slå ett öga emellanåt i skräpmailen. Men 219 kommentarer!….Ja, då har du haft att göra hela dan med att läsa dem kan jag tro 😀
      Tur det kom igång igen i alla fall!

  8. Gunnel skriver:

    Gröningen är en underbar plats och med pizza och vin så blir den inte sämre. Nästa gång får din man hålla i kameran. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är skönt att vi har den platsen. Hoppas verkligen vi får behålla den så de inte ska bygga nåt där.
      Ja, vi får väl se om jag också vågar mig på ett fotbad 🙂
      Kram!

  9. Decdia skriver:

    Men jösses, jag är imponerad! Hur lyckades du(?) balansera de där burkarna på pizzakartongerna under hela färden? 😉
    Själv har jag inte känt på vattnet…. får väl ta och göra det en dag.

    • Ami skriver:

      Haha! Det ligger lång träning bakom balanserandet. Det har gått åt många salladsburkar 😀
      Nej, jag har faktiskt inte heller känt på vattnet, men Patrik sa att det var ganska varmt.

  10. TantGlad skriver:

    Visst är det häääärligt med att värmen även kommit till oss i vårt avlånga land. 28+ hade jag igår, och varmt hela veckan skulle det bli.
    Härligt att cyckla och hungrig blir man ju. Bra med pakethållaren då.
    Fina bilder och fortsätt Ha en underbar dag du fina.
    Kram från mig.

  11. Frida M skriver:

    Åh så mysigt, pizza på stranden!!
    Men vilken badkruka han är, doppar bara sina fötter 🙂
    Mysiga ni är ni två 😘😘

    • Ami skriver:

      Ja, det är mysigt att sitta där och äta och titta på folk 🙂
      Eller hur, doppa fötterna gills ju inte 😉
      Puss&kram!

Kommentera

