Party, party!

I går blev det en dag i bilen……Och så skriver hon party, tänker ni 🙂

Mamma och jag skulle skjutsa moster Siv till Älmhult där vi mötte upp hennes man Johnny och hans söta dotter Anette.

Vi träffades på Ikea för en fika…..Men här blev något galet. Ser ni vad?

DSC07722,2

Maten är redan uppäten 😦

Men vi hade så trevligt och pratade hela tiden så det glömdes helt bort. Och efter den trevliga stunden skildes vi åt och de åkte mot Oskarshamn och mamma och jag åkte tillbaks till Helsingborg.

Och det var när jag kom hem som jag insåg att det hade varit party…..Både i Spanien och här hemma.

Ama skickade ett foto på mina, milt sagt fulla orkidéer. De var mycket berusade och låg helt utslagna på bordet när hon kom dit.

IMG_6208,2

Och när jag tittade mig omkring här hemma upptäckte jag minsann att deras syster. Orkidéernas syster alltså, satt och hickade i barskåpet…….På en tisdag dessutom 😀

DSC07723,2,3

Ha en trevlig onsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Party, party!

  1. Ama de casa skriver:

    Alltså… Dina orkidéer är verkligen törstiga. Speciellt med tanke på att dom är i plast… 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det kan jag hålla med om…..Och även lite ouppfostrade! Jag har ändå sagt till dem att inte festa runt på det viset eftersom du kan dyka upp oanmäld precis när som helst 😉
      God förmiddag!

  2. Ditte skriver:

    Skönt att det finns törstiga orkidéer, för annars skulle vi också törsta. Och det är alltid kul med fest! Visst?
    Kram!

  3. Decdia skriver:

    Haha, Ama verkar hitta på mycket skoj i er lägenhet…
    Frågan är hur det ligger till med penningträdet… Ama har nämligen lovat mig att ert träd ska bjuda mig på mat på den nya restaurangen. 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, hon hittar säkert både det ena och det andra där 😀
      Men det blev väldigt suddigt nu när du skrev nånting om penningträdet??? 😉

  4. moi skriver:

    Var det där raggarrundan?????
    Förutom att maten var uppäten ser det inte ens ut som om alla fick mat….
    Vilket himla jobb Ama har med dina blommor. Minst en heltidstjänst ju!
    Måtte hon klara det tills ni kommer ner
    Kram

    • Ami skriver:

      Nejdå! Den kommer senare. Och då ringer jag dig 😀
      Haha! Ja, vi lät en tallrik gå laget runt, men vissa åt ju mer än andra 😉
      Ja, Ama har verkligen fått jobb med mina ostyriga orkidéer…..De är så respektlösa, fast jag har
      sagt till dem att Ama och Anders kan dyka upp som gubben i lådan 😀
      Ja, köper hon inte ut till dem så har de ju snart inget mer att hinka i sig…..Men då törstar de väl ihjäl, mina stackars orkidéer 😉
      Kram!

  5. Marie skriver:

    Ingen ordning alls här idag……
    Äta upp maten före fotografering och fulla blommor…..hur skall detta sluta?!?!!
    Tror du behöver semester på annan ort.
    Typ ett Sangria land….
    Eller hur!

  6. Marie skriver:

    Tror det är Dax att ni åker ner och kollar ert (hotell )där nere…..
    Vad jag vet sist så hade ama hyrt ut det . Hon pratade om annons på blocket o tjäna pengar.
    (Säg inte att jag skvallrat!!)😉

  7. Marie skriver:

    Fast vid närmare eftertanke kanske det var prat om nåt blom dagis av nåt slag…..
    Tror ändå det är bäst ni åker ner o kollar. Kan ju inte ha hotel…..jag menar er ägenhet fullt med fulla blommor…

    • Ami skriver:

      Haha! Nej, det verkar inte vara någon ordning alls 😉
      Jaha ja, det kunde jag väl ana! Inte nog med att hon skördar mitt penningträd på ALLA euro som växer där, hon hyr ut min lägenhet också. Och tar säkert jättebra betalt 🙂
      Ska genast åka ner och kolla läget. Och lovar att inte skvallra på dig 😀

  8. TantGlad skriver:

    Hahahaha….jag sitter och gapskrattar idag till ditt inlägg. FULLA blommor…moooohaaaaa, passa er för 17 för dom. Tänk om de blir närgågna?
    Ha en soooolig dag nu påre du roliga bloggvän.
    kramelikram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, fulla blommor ska man hålla sig borta från. Man vet inte vad de kan ta sig till 😀
      Tack det samma!
      Kram!

  9. Gunnel skriver:

    Du är tokig! Men nu förstår jag varför jag aldrig får orkidéer att trivas hos mig. Här får de ju bara kranvatten. Kram

Kommentera

