Strandhäng!

Det var återigen en underbar dag igår, så vi klämde fast våra brassestolar på pakethållaren och cyklade till stranden.

_20140720-1449DSC_0958,1

Senare på kvällen kom Max och åt middag tillsammans med oss. Frida jobbade tyvärr även denna kväll 😦

Här ska det ätas….Patrik är hungrig och kan inte vänta tills bloggbilden är tagen.

Nej, han åt inte med stekspaden, tack och lov 😀

DSC07782,2

Men det fanns tydligen nån mer som också var hungrig.

Här uppe på skorstenen bänkade sig en mås under hela middagen och kastade långa blickar på bordet.

IMAG0510

Men vi skyndade oss att äta upp och plocka in resterna. Vi har nämligen sett hur det går till på grannarnas balkonger när det ibland glömts kvar något ätbart……Då har måsarna fest 😀

Ha nu en trevlig vecka!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Strandhäng!

  1. Ama de casa skriver:

    Det är rätt mycket folk på er strand också, men jag tror att Cura vinner i kategorin ”överbefolkad strand” 😉

    Men? Jag trodde att du var djurvän? Där ser man…
    😀

  2. Ama de casa skriver:

    sv: Jag klarar fotbad, men blir oerhört kissnödig av rinnande vatten… När jag använder hinken för fotbadet får Anders av den anledningen fylla på hinken åt mig. Dessutom måste jag ju vila foten…
    😀

  3. Ama de casa skriver:

    sv: Jo, jag la faktiskt en peng i bössan. (Vanligtvis brukar jag använda zoomen… 😉 )

    • Ami skriver:

      Haha! Vi sa just det igår, att så mycket folk det är här på stranden……Men vi inser att det är för längesen vi såg Cura i verkligheten…..Alldeles för längesen 😦

      Jag kanske lämnade kvar en pommesfrites till måsen……. 😉
      Haha! Snart genomskådar Anders dig och förstår att du bara kör med honom. Tänkt vad du kommer att få springa för honom då 😀

      Ja, zoomen är ju bäst. Då slipper man ju betala. Fast ibland kan man ju gynna dem 😀

  4. Decdia skriver:

    De måste ha världens bästa luktsinne och syn. De ser de små smulorna (som knappast kan mätta dem) som jag kastar till gråsparvarna och försöker sno det.
    Härlig dag! Stackars Frida bara… Avundas inte de på restauranger att behöva jobba i denna värme.

    • Ami skriver:

      Ja, de är helt otroliga de där måsarna……Gapar, skriker och skitar ner gör de också 🙂
      Nej, jag håller med. Inget kul att stå där nu på sommaren. Men jag tror nästan kockarna har det värre i ett hett restaurangkök 😦

  5. Ditte skriver:

    Ja måsarna är inte roliga. Möjligen tycker de det själva när de skrattar hånfullt… Kanske idé att få fastighetsägaren att sätta upp spikar på taket för då håller man måsarna borta. Vi har förr om åren även haft måsbon på taket. Och i kanalen här är det gott om måsar men till taken kommer de inte längre så spikarna har gjort susen.
    Skönt att ni fick behålla maten…
    Önskar er ännu en fin sommardag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, de tycker nog att de är jätteroliga när de skrattar….. 🙂
      Och framfusiga och nästan helt orädda är de också.
      Vi får nog resonera med fastighetsägarna om det där…..(Det är vi själva som är fastighetsägarna) Och de brukar ju vara rätt svåra att förhandla med 😉
      Men denna gången klarade sig maten i alla fall. Och spikarna tror jag absolut på!
      Önskar er också en fin sommardag och hoppas att du inte mår allt för dåligt av dina sår!
      Kram!

  6. Decdia skriver:

    Ca 32-35 grader säger Batman att de har hos honom. Fy f-n… Tycker rätt synd om Batmans tvätterska som måste hantera kläderna efter ett sånt pass också. 😉

    • Ami skriver:

      Ja, fy vad varmt…..Men Dianas tvätteri har väl både handskar och gasmask….Det har ju alla moderna tvättinrättningar idag 😉

  7. moi skriver:

    Jag förstår inte vad måsar finns till för! Måsar och gråsuggor….. 😉
    Lika bra att inte vänja dem vid fria måltider (nån av dem)
    Nästa gång vi passerar OCH stannar kommer vi nog att förvarna lite innan 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Nej, måsar skrattar bara och skitar ner…..Och gråsuggor är bara äckliga 😦 Så ingen av dem är välkomna hos oss! Fast måsarna tycker jag är ganska kul att studera på håll!
      Ja, nästa gång måste ni ju stanna till 🙂
      Kram!

  8. Marie skriver:

    Vilken härlig dag!
    Man ska ta vara på sommaren och njuta så mycket man kan.

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det härliga dagar vi har nu. Och vi njuter verkligen, vi älskar sommar och sol. Och extra roligt blir det när man får tillfälle att rå om sonen 🙂

Kommentera

