Lund!

Lund förknippar jag tyvärr med sjukdom och tråkigheter. Det är dit, till universitetssjukhuset man åkt när någon har varit allvarligt sjuk 😦

Men igår hade vi helt andra ärende dit och absolut inte till sjukhuset.

Först hälsade vi på Frida, syster yster på H&M där hon jobbar…..Ja, jag hade faktiskt redan träffat henne en gång innan på dan. Hon och mamma kom nämligen och åt frukost hos oss igår 🙂

Men sen gick vi vidare till den trevliga Saluhallen, där det blev lite barhäng 🙂

IMAG0531

Och lite gott att äta….

IMAG0534

Sen blev det lite svårt att välja…..Öl eller vin?

Äh, lika bra att ta ett glas av varje 😉

IMAG0532

Och så lite shopping och provsmakning förstås bland alla godsaker som fanns i diskarna…..Ostar, ostar och ännu mer ostar……. 🙂

IMAG0535

En jättetrevlig dag blev det nere i Lund 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa. Och i november 2018 utökades familjen med en underbar liten prins! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Detta inlägg publicerades i Mest trams och märktes . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Lund!

  1. GeddFish skriver:

    Jag har bara trevliga minnen från Lund.
    Efter min yngsta dotters långa sjukdomstid tog jag, yngste sonen och hon en tågpaketresa till Lund och bodde på hotell. Jättemysigt.
    En gång i tiden jobbade min äldste son där och bodde då i Lomma. Och vi var såklart på besök.
    Sen verkade det bli stopp.
    Ha en bra dag, kram ❤

    • Ami skriver:

      Ja, det är tur att man inte bara förknippar Lund med sjukhus och elände 🙂
      Men det var inte roligt att höra att din dotter varit sjuk under en lång tid – jag hoppas hon är helt återställd!
      Men Lund är faktiskt en väldigt trevlig stad 🙂
      Ha en bra kväll!
      Kram!

  2. Ama de casa skriver:

    Jag har nog aldrig varit i Lund. Fast kanske passerat med tåget? Jo, jag har nog varit i Lund 🙂

    Lät som en jättetrevlig dag och tur 🙂

    Gomorron!

  3. Decdia skriver:

    Jag har varit i Lund massor av gånger men det är bara ett fåtal gånger som jag varit i själva centrum. Så de har en saluhall, det lät intressant…. sånt gillar jag!

    • Ami skriver:

      Samma här, men aldrig varit i centrum! Men mysigt, kullerstensgator och små låga gathus 🙂
      Och saluhallen var jättetrevlig – och goda ostar hade de i mängder 🙂

  4. Ditte skriver:

    Kul med en saluhall i Lund! Borde finnas i alla städer….Såg både gott och mysigt ut. Här i STockholm går jag gärna ett varv i Östermalmshallen (väl exklusiv) eller Hötorgshallen och köper alltid med något gott hem. Och ofta blir det en god fisksoppa till lunch.
    Kul med matnyttiga utflykter.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, en saluhall är trevligt att besöka. Vi hade en här i Helsingborg för många år sen, men den finns inte kvar. Ingen aning varför den togs bort? I Stockholm på saluhallen har jag varit flera gånger och det är så mysigt att gå där 🙂
      Kram!

  5. Gunnel skriver:

    För mig har Lund också en väldigt negativ klang p.g.a. lasarettsvistelser. Lite synd för det är en väldigt mysig stad. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är faktiskt väldigt synd att många av oss skåningar förknippar Lund med något sorgligt 😦 Men igår fick jag se centrum för första gången och det var jättemysigt där 🙂
      Kram!

  6. moi skriver:

    När jag var ung och bodde i Eslöv var det till Lund man alltid åkte.
    För att roa sig, för att shoppa, för att göra allt möjligt.
    Och så gick jag till specialtandläkare där på lasarettet under 5-6 år.
    Men just nu hatar jag Lund…… (starka ord, men det går nog över.)
    Kram

    • Ami skriver:

      Men Moi, du är fortfarande ung…..Yngre menar du väl 😀
      Jag har nog bara varit på lasarettet varje gång jag besökt Lund, men igår fick jag se stan. Och den var ju jättemysig 🙂
      Men jag förstår att du just nu hatar Lund……Vi har också gjort det ett par gånger 😦
      Kram!

  7. Frida M skriver:

    Och tänk så glad man blev för besök! Bara synd att man inte kunde följa med er vidare 💋

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.