Lite kräsen!

Värmen hann knappt försvinna innan den kom tillbaks……Och det är Ami tacksam för. Blev lite orolig att sommaren skulle vara slut så plötsligt.

Vi har ju Max katt på besök och han varken hörs eller syns. Dessutom är han lite kräsen, men det kanske beror på att hans husse ger honom såna där godsaker som oboy och kokt skinka. Även ostbågar tillhör hans favoriter 🙂

Och vi har ju tidigare haft en pudel som också älskade oboy, så det var inget konstigt alls att Simba blev så lycklig när vi tog fram oboypaketet 🙂

DSC07959,2

Han buffade och strök sig mot det…..Och hade inte alls tid att titta in i kameran.

DSC07960,2

Och när den härliga värmen kom tillbaks hade vi tänkt gå ner till stranden och ta oss ett dopp, men på väg dit träffade vi Mats och blev sittande på en uteservering i stället. Och det gjorde inget alls, för vi hade så trevligt 🙂

DSC08054,2

Men idag regnar det och har varit ett hemskt åskoväder under natten 😦

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Lite kräsen!

  1. moi skriver:

    Regnet både ser och märker jag men åskan har gått mig förbi….
    Visserligen är tempen uthärdlig idag men jag har förstått att hettan kommer tillbaka.
    Så håll ut i kylan 😀
    Kram

    • Ami skriver:

      Då har du sovit hårt inatt om du inte hört åskan…..Det smällde ju som bara den!
      Och kallt har det också blivit, usch och fy….Nej, jag ska inte klaga. Och värmen kommer väl tillbaks 🙂
      Jag ska försöka hålla ut tills dess 😀
      Kram!

  2. GeddFish skriver:

    Konstigt väder nu, man blir fort bortskämd.
    Jag tror inte vi får tillbaka den riktiga värmeböljan ändå. Och den är väl inget att ha egentligen, för mycket. Men nu är det ju KALLT! Kram ❤

    • Ami skriver:

      Jag älskar ju värmen, så den får så gärna komma tillbaks 🙂 Men det är många som lider av den……
      I dag har det regnat till och från hela dan….
      Ha det så bra!
      Kram!

  3. TantGlad skriver:

    Oj vilken skön sommar vi har haft och värmen fortsätter i våran del av landet.
    Men som det regnat i vår södra del…..och åskat. Fyyyy för åska.

    Ha det jättegott och varma kramar från mig.

    • Ami skriver:

      Ja, här var det ett riktigt åskoväder inatt, med regn och storm 😦
      Men jag hoppas värmen kommer tillbaks igen 🙂
      Ha det så bra!
      Kram!

  4. Ditte skriver:

    Låter uppfriskande med regn. Här på Åland är det rena ryssvärmen, +31 nu på eftermiddagen och fuktigt. Sitter mest och flämtar vid vattnet och kippar efter luft, men då och då kommer det en vinpust. Skönt det!
    Men ni får nog solen tillbaka. Hoppas åskan försvinner! Stockholm hade förra veckan….Och det rejält. Och regn också, rena översvämningarna på sina ställen.
    Vilken fin katt, och originell som gillar o´boy. Här ligger katten i handfatet för det är svalast.
    Önskar er en fin dag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det måst ju fläkta lite när det är så varmt…..Men det bästa är nog att svalka av sig med ett dopp 🙂
      Jag såg på din blogg innan vilket oväder ni hade i Stockholm och inatt fick vi det här. Det stormade, regnade och åskade för fullt.
      Ja, att ligga i handfatet är nog skönt för katten 🙂
      Önskar er också en fin dag!
      Kram!

  5. Ama de casa skriver:

    Ostkrokar. Det heter ostKROKAR!!! Ni skåningar har många språksvårigheter… 😉

    Hoppas värmen har kommit tillbaks igen och att Åskar har dragit iväg 🙂

    • Ami skriver:

      Det heter absolut OSTBÅGAR……En liten båge med ostsmak. Hur enkelt som helst 😀
      Men värmen har inte kommit än……Jag fryser och längtar ner till Spanien, men där är ju någon annan som huserar just nu 😀
      Och Åskar kommer nog tillbaks inatt 😉

  6. Decdia skriver:

    Men illa gumman, nu har jag läst ett inlägg tidigare men glömt att kommentera…. fy på mig!!
    Vilken udda kisse! Men där är väl ingen kakao i oboj, eller? Har hört att choklad kan vara dödligt för djur. Eller det gäller bara hundar?

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, ibland vet man inte hur man har det 🙂
      När vi hade Leo så frågade jag en veterinär just om choklad, för han var vansinnigt förtjust i Marabou mjölkchoklad….Leo alltså, inte veterinären 🙂 Men då sa de att det är lika farligt för människor som för hundar att äta för mycket choklad….Så Leo och vi fortsatte att dela på Marabou varje helg 😀

Kommentera

