En tur till stranden!

Igår blev det en tur till stranden för oss.

Vi packade lite smått och gott i cykelkorgen och spände fast våra brassestolar på pakethållaren och rullade iväg.

Massor med folk var det, så vi hade sååå svårt att hitta en liten plätt där vi kunde slå oss ner 😀

DSC08056,2

Och badade gjorde vi minsann också……

Fötterna i alla fall. Det var bara 20 grader i vattnet, så några fler kroppsdelar var det inte tal om att doppa 🙂

DSC08057,2

Men det var härligt att sitta där och inte göra något alls. Bara njuta!

Och på kvällen fortsatte vi njuta med grillning på balkongen. Och till det var vi ju tvungna att få lite god sås…..

Men vad är det här? Det ser inte mycket ut för världen!

DSC08058,2

Ni måste ha tålamod 🙂

Sådär jag, nu ser ni ju att det blev bearnaisesås…..Jaja, okej att skålen är lite kladdig. Men innehållet blev i alla fall gott 😀

DSC08060,2

Ha en trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till En tur till stranden!

  1. moi skriver:

    Va!?!? Bearnaisesås ser väl inte ut sådär????
    Det är ju ett pulver!!!! 🙂
    Kram

  2. GeddFish skriver:

    Oh, du är rolig, du 😀
    Nej, här lockar det inte till bad heller. Jag HAR faktiskt badat i år, fast jag inte trodde på det själv 😉
    Kramar ❤

  3. Ama de casa skriver:

    Oj vad med folk! Ni borde kasta er på första bästa flyg hit ner till Torrevieja så slipper ni trängas på det där viset… 😉

    Egen bea minsann! Imponerande. Själv köper jag den som Lallerstedt redan har snott ihop.
    😀

    • Ami skriver:

      Ja, det var ingen dum idé….Ska genast boka två flygbiljetter 😀
      Ja, men Lallersteds och Lohmanders är två av mina favoriter 🙂

  4. Ditte skriver:

    Det ser verkligen trångt ut där på stranden. Men alla sandkorn menar jag…Skönt med stolar så att man kommer upp lite och får en bättre överblick.
    Grillning på balkongen låter trevligt och tänk att du får till din egen bea. Kommer gärna på kurs! För min del har jag baar lyckats med pulversåser eller de färdigköpta. Gillar Rydbergs, Lallerstedts och Lohmanders.
    Dock kan jag få till en bra crèmefraiche baserad bea som är kall.
    Önskar er en trevlig dag med nya upptåg.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, stolar är skönt att ha på stranden och så fläktar det lite mer när man kommer upp en bit.
      Det är jätteenkelt att göra egen bea faktiskt. Men ibland händer det att den skär sig och då är det bara att börja om igen 🙂
      Fast Lohmanders är jag väldigt förtjust i, så när jag är lite lat, köper jag den 🙂
      Ha en trevlig dag!
      Kram!

  5. Gunnel skriver:

    Ni är lyckligt lottade som kan cykla till stranden. 2,5 mil är i längsta laget för en cykeltur, tycker jag. Det får bli bilen. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är jättehärligt att bo så nära. Och nu mitt under semestern är det nästan omöjligt att hitta en parkeringsplats vid stranden 😦
      Kram!

  6. Decdia skriver:

    Hemmagjord bea är så jäkla god! Lite mer arbete men så mycket mer smak!
    Modigt av dig att nästanbada. 🙂

Kommentera

