De är hemma!

Max och Frida har kommit hem igen efter nästan en månad nere i Torrevieja, där de har njutit och haft riktig semester. Vädret gick inte att klaga på, jo kanske att det var en aning för varmt emellanåt 🙂

Men nu är det skönt att ha dem hemma igen. Och då ville jag förstås känna och klämma lite på mina favoriter 🙂

Simba hade annat för sig, så de fick hålla till godo med räven 😉

DSC08215 (Custom)

Jodå, han var allt framme och hälsade de välkomna hem, men sen återgick han till lite mer väsentliga bestyr……

Nämligen att försöka fånga snöret som blåser fram och tillbaks utanför balkongdörren 😀

DSC08206,2

Och det vill han tydligen hålla på med några dagar till, så de fick åka hem utan katt den här gången 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till De är hemma!

  1. moi skriver:

    Borta bra men hemma bäst, eller???
    Hemma kan ju vara på fler ställen.
    I brist på Simba kunde ju räven ha fått följa med, som gisslan 🙂
    Kram

  2. Gunnel skriver:

    Klart Simba ville stanna kvar när det finns så spännande saker hos dig. Kram

  3. Znogge skriver:

    Säger som moi, borta bra men hemma bäst. Men flera ”hemma” går hem hos ungdomar numera 🙂

    Kram

  4. Decdia skriver:

    Haha! Kommer de någonsin få med sig honom hem igen? 🙂

    • Ami skriver:

      Max ringde för en stund sen och ville komma och hämta honom….Men det ville inte hans mamma att han skulle göra 🙂 Så han stannar ett tag till 🙂

  5. Ama de casa skriver:

    Åh! Simba… Jag skulle aldrig släppa honom ifrån mig om jag var som ni. Fina Simba.

    Dom kan ju få vakta honom lite när det är er tur att dra till Torrevieja?
    🙂

    Gomorron!

  6. Ditte skriver:

    Vilken vacker och mysig katt! Tror nog att även jag skulle våga klappa honom…Är ju lite rädd för katter.
    Klart han trivs hos er, kan tänka mig att Simba är lite sur på Max och Frida som lämnat bort honom för att åka på semester. Men han har det ju så bra hos er.
    Att Max och Frida haft det bra i Torre är lätt att förstå och även att de stundtals tyckte det var väl vramt. Jag tycker det är väl varmt hela tiden…
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, han är så lugn och mysig, så han får stanna hos oss ett tag till 🙂
      Förstår att ni har det lite väl varmt där nere, men jag skulle gärna vilja ha lite av värmen. Här känns det som om hösten har kommit 😦
      Kram!

  7. moi skriver:

    Du har väl berättat för Max om hur fantastisk Sigge är….
    🙂

    • Ami skriver:

      Jadå, jag har berättat om honom och att han var ungefär lika road över att bli buren som Simba är 🙂 Men att de nog kommer att bli framtida bästisar 😀

Kommentera

