Nej fy!

Nej, fy ska man väl egentligen inte säga, men jag gör det ändå. För Fy vilket väder det var här igår…..

Titta själva!

DSC08242 (Custom)

Det kom skyfall som orsakade översvämningar lite här och där. Och höstfärgerna har tyvärr också kommit fram.

Vi tar väl en regnig och höstlik bild till, va?

Inte?

Jodå, jag ska bjuda er på samma utsikt som jag hade igår 😀

DSC08241 (Custom)

Nej, fy vad grått det blev här på bloggen idag.

Bäst att vi glömmer bort hösten och luktar lite på den här vackra lavendeln, eller jag menar förstås syrenen 😀

DSC07308 (Custom)

Så här skulle träden alltid se ut 🙂

Ha en glad måndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Nej fy!

  1. Znogge skriver:

    Ja, det skulle det verkligen göra men tyvärr är det första bilden som gäller. Förvisso regnar det inte här men sommaren känns avlägsen…

    Kram

  2. moi skriver:

    Igår var det verkligen en dyster dag, vädermässigt.
    Jag kan konstatera att hösten har kommit längre hos dig än hos mig..
    men den är väl i antågande här också….
    Tacka vet jag syrener!!!
    Kram

  3. GeddFish skriver:

    Inte så mycket regn här, men var är den omtalade och utlovade solen *ser mig runt*, nähej! Bak hörnet? Jo, bak molnen!
    Vill ha blomster! Ha en glad måndag du också, kram ❤

  4. Annika skriver:

    Jag föredrar din sista bild. Vi har klarat oss från allt regnade och hade 20 grader varmt i Lördags. Även om hösten har fina färger så är det inget jag direkt längtar efter precis.
    Måndagskramen

  5. Ditte skriver:

    Syréner är så vackra. När det är mellan hägg ocg syrén vet man ju att en härlig tid väntar. Idag är det höst/höstmånad och jag tror minsann att ni tjuvstartade där nere i Skåne. Men efter regn ich rusk kommer sol. Men för säkerhets skull skickar kag både sol och värme från Torre,
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack för att du skickade sol och lite värme…..Idag hade vi 20 grader och strålande sol 🙂
      Men hösten lurar bakom knuten. Och när det blir för hemskt åker vi ner till Torre 🙂
      Kram!

  6. Gunnel skriver:

    Visst kan hösten vara fin, men den kunde gärna ha väntat lite till. Kram

  7. Ama de casa skriver:

    Oj, har ni vår nu igen? Lyllo er… 🙂

    Jättefin lavendel! 😀

    Gomorron!
    PS: Det regnade en skvätt på oss också igår, men då låg vi i poolen så det gjorde inte så mycket…
    🙂

    • Ami skriver:

      Javisst, titta så vackert lavendeln blommar – ett riktigt vårtecken 😀
      Det där sista med poolen kunde jag inte läsa…..Skärmen blev så suddig. Men jag kunde läsa att det regnade hos er 😉
      God kväll!

  8. Decdia skriver:

    Ja usch, nu väntar det en lång och trist tid!

Kommentera

