Sol och trevligt sällskap!

Hej på er!

Kan ni tänka er, att igår tittade solen fram hela dagen och det blev 20 grader varmt.

Och då passade vi på att åka en tur till Höganäs, Syster Yyster, mamma och jag.

Älskade mamma och Frida ♥♥

DSC08252,2

Där besökte vi bland annat saluhallen…..

DSC08248 (Custom)

Som hade lite smått och gott att erbjuda. Och vad som passade extra bra, med tanke på att jag gillar Spanien var de här paellapannorna, nedanför.

Och ett tag stod jag faktiskt i valet och kvalet om jag skulle köpa den stora, 😉 men nej det fick vara.

Dels har vi ingen plats att förvara den i Spanien och sen är det väl ganska onödigt att släpa ner sånt som redan finns att köpa där……Men det är ju inte första gången i så fall. Ni som brukar kika in här på min blogg vet ju att vi har tagit med oss mycket grejer från Sverige ner till Spanien. Galet, jag vet!

Men paellapannan var jag ändå sugen på 😀

DSC08247 (Custom)

Men jag vet att det är både trevligare och godare att gå ut och äta sin paella nere i Spanien.

Oj, vad jag längtade dit helt plötsligt.

Men idag är det tisdag och ikväll ska vi träffa Max och Frida 🙂

Ha en bra dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Sol och trevligt sällskap!

  1. Decdia skriver:

    Förstår att du längtar! Men nåt säger mig att det går att få tag på pannor där nere med, haha!
    Det är ett jättemysigt ställe men jag har bara varit där en gång. Hbg ska ju också få en egen saluhall, så skoj!
    Igår var det varmt, jag var inte beredd på det och blev skitsvettig i mina jeans, tröja och kofta.

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, jag tror också att man kan hitta såna pannor där nere 😀
      Ja, det var mysigt, men litet. Den i Lund hade större utbud.
      Ska vi få en här i Hbg? Vad roligt! Men var ska den ligga då? För många år sen låg det en bredvid Cardinal.

  2. moi skriver:

    Allting (tror jag) har sina för- och nackdelar.
    Att längta är du inte ensam om, just nu skulle jag vilja ta en tur till månen
    och kanske tillbaka igen… 😉
    Fast solen ser ut att var i topp idag också så jag stannar med båda fötterna
    på jorden.
    Kram kram 🙂

  3. Ditte skriver:

    Förstår att du längtar, men kanske kommer ni snart en vända. Kul att dels besöka Höganäs och dels tänka på paella. Men jag tror som du, att paella smakar bäst här på plats på en trevlig restaurang med pinfärska skaldjur och en svalkande havsvind.
    Kul att träffa Max och Frida, då får ni lite Torrevibbar.
    Önskar er en trevlig dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, nu vill vi verkligen ner….Men vi får se när det blir, inget bestämt än. Men rätt som det är sätter vi oss i bilen och kör neråt 🙂
      Ja visst smakar paellan helt klart bättre när man är på plats. Det är ju en helt annan stämning också.
      Ja, det ska bli roligt att träffa Max och Frida ikväll. De är alltid pigga och glada 🙂
      Önskar er också en trevlig dag!
      Kram!

  4. Vilken trevlig liten saluhall:)

  5. Ama de casa skriver:

    Haha! Jag känner igen det där med att släpa grejer till (och från) Spanien. Jösses vad med grejer som har åkt ner och upp 🙂 Det fånigaste var nog när jag hade köpt en duschkräm som jag gillade – på Rusta såklart! – och sen hittade precis samma i Spanien. Fast billigare… 😀

    Såg trevligt ut där i saluhallen.

    Gomorron!

    PS: Åk tillbaks och köp paellapannan. Ser fram emot ett paellaparty på er terrass! 😉

    • Ami skriver:

      Ja det är ju hur dumt som helst…..Har ni också släpat ner duschkräm? Haha, det har vi också gjort…..Eller det var nog jag, vid närmare eftertanke 😀
      Okej, jo vi får nog in paellapannan i bilen. Men jag vill inte Patrik ska se den, då får jag bara höra det gamla vanliga ”vi får inte plats”, men kanske jag kan lägga en filt eller nåt över . Då syns den ju absolut inte 😀

  6. GeddFish skriver:

    Ibland bor det en liten shopoholic i en, jag vet. Man får stannsa sig 😉 Kram ❤

  7. Gunnel skriver:

    Det är svårt ibland när man fastnar för en pryl. Det får ha många och hårda förhandlingar med sig själv då. Jag vill också ha olika saker i köket att använda. Det blir mycket roligare att laga mat då. Fast det är toppen att gå ut och äta……..jag borde kanske handla hem mindre prylar. Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det var ju en bra idé att handla hem lite mindre prylar, så man kan gå ut och äta lite oftare 🙂 Det ska jag prova!
      Kram!

  8. Decdia skriver:

    Saluhallen ska ligga i gamla slakthuset om jag förstått det rätt, öppnar om typ en månad. Jag hade inte hört talas om det alls, men så ska en av Batmans gamla klasskamrater sälja sina produkter där och då fick jag veta.

  9. Znogge skriver:

    Förstår att du längtar till Spanien och värmen där. Förmodligen finns pannor där om ni nu inte vill gå ut och äta. Omväxling kan kanske förnöja 😉

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag tror nästan det är trevligare att gå ut och äta sin paella där nere. Men ibland är det även mysigt att stå hemma i köket och greja lite 🙂 Som du säger, omväxling förnöjer!
      Kram!

  10. Anne-christine skriver:

    Härligt med solen och vad mysigt ni haft det.

    Onsdagskraaaaam.

  11. Frida M skriver:

    Det var så mysigt att träffas, fina systeryster! 😘😘😘❤️❤️❤️

Kommentera

