Vem är Morris?

Ja, det undrade jag också när jag fick se hans namn på den här stolen.

DSC07695 (Custom)

Och genast gjorde jag mig en bild av honom inne i huvudet….Och rätt som det var fick jag syn på honom. Han såg i alla fall ut att kunna heta Morris, sådär ullig, mjuk och kramgo.

DSC07691 (Custom)

Men nej, han hette inte Morris.

Jag gick vidare åt det hållet pilen på stolen pekade.

Någon måste väl veta vem Morris var?

– Ja, där borta är Morris. Sa någon i förbifarten.

– Jaha, tack då, svarade jag och kikade efter någon som såg ut som en Morris.

Lite förvånad blev jag allt när jag upptäckte att Morris varken var ullig, mjuk eller kramgo…..

Fast han var väldigt söt 🙂

DSC07686 (Custom)

Och när jag tog mig en närmare titt insåg jag att det kanske är en Morris vi ska drömma om……Och perfekt med släp och allt 😀

DSC07690 (Custom)

Så nu vet jag vem Morris är 🙂

Trevlig fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Bilar och motor. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Vem är Morris?

  1. moi skriver:

    Det finns tre saker jag drömmer att äga/göra. Jag vill ha en Lexus och en Morris.
    Allt eftersom åren går och drömmer glider allt längre bort har jag nu bestämt att
    när jag blir pensionär ska jag ha två hundar som heter just Lexus och Morris. 🙂
    Kram och glad fredag!

  2. GeddFish skriver:

    Mina föräldrar hade en grön Morris Minor! Jättesöt! Kram! ❤

  3. Ditte skriver:

    Tack för ett gott skratt!
    Man skall aldrig sluta att drömma! Och Morris var jättefin. Släpet var också gulligt!
    Jag hade en pojkvän i ungdomen som hade en svart Morris Minor med rutiga gardiner. Minnesvärd!
    Önskar er en trevlig fredag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Nej det har du rätt i…..Ja, visst var den gullig med det lilla släpet 🙂 Men kanske inte så krocksäker!
      Aha, då har du förstås åkt i en sån. Roliga minnen 🙂
      Önskar er också en härlig fredag!
      Kram!

  4. Znogge skriver:

    Morris tycker jag mig ha sett i våra trakter på en bilutställning. Men kanske var det inte han utan någon släkting 😉

    Trevlig fredag!

    • Ami skriver:

      Jag tror den är runt på de flesta bilutställningar, vi har sett den på flera ställe, så det är inte alls omöjligt att ni har sprungit på varandra….Du och Morris 🙂
      Tack det samma!
      Kram!

  5. Ama de casa skriver:

    Vilken FIN Morris! Och med det där släpet blir det inga problem att få med Billy till oss heller sen framåt hösten 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, visst var Morris gullig 🙂
      Nej, det blir inga som helst problem…..Om vi nu inte lyckas få ombord Patrik på flyget, ja du vet var 😀

      God eftermiddag!

  6. Gunnel skriver:

    Haha! Du ger dig inte förrän du får veta hur det är. Jag beundrar din beslutsamhet, men inte hade jag gissat på den sortens Morris. Kram

  7. Decdia skriver:

    Jag tror något är fel på Morris eftersom antagligen morrar, så måste det ju vara. 🙂 Precis som mammas första bil hette Loppan för den hoppade fram. Haha!

  8. Haha, ser man sådan där lappar bara måste man ju ta reda på mer hihi. Härligt inlägg!

  9. Anne-christine skriver:

    Hahaha…vilket underbart inlägg och mysig humor. Gillar skarpt!!!!!!
    Ha en fin helg.
    Kraaam!

  10. Emelie skriver:

    SV: Haha, ja man blir väldigt lätt sugen när man kollar på såna bilder 😀

Kommentera

