Det här var ju smart!

Hej på er!

Barnvagnar finns ju idag i en massa olika modeller och former…..

Nu har ju jag bara erfarenhet av ett barn och en barnvagn. Och det är dessutom längesen Max var liten och satt i den 🙂

Men även en vagn var ibland bökig att få in i bilen. Och lite läskigt var det när man skulle åka rulltrappor. Jag var alltid rädd att hjulen skulle hamna fel och hela vagnen skulle tippa.

Men i går fick jag se en vagn som visserligen verkade väldigt smart om man har många barn. Men lite klumpig att få in i bilen. Och jag skulle definitivt inte åka med den i rulltrappan 😀

DSC08445 (Custom)

Men det finns lösningar på det mesta. Och jag tror det satt fem barn i varje vagn 🙂

Och idag önskar jag er en trevlig fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Det här var ju smart!

  1. Decdia skriver:

    Shit vad soft det ser ut att vara, en sån vill jag också ha! Bara jag slipper att putta den… 😉

  2. Ditte skriver:

    Säkert praktiskt för förskolan. Men jag tror att några barn skulle må bra av att gå själva. Men kansk etar det för lång tid, de vill ju upptäcka världen.
    Vi hade ju tvillingar och redan en tvillingvagn var besvärlig. Vi fick köpa en på längden för att vi ens skulle kunna åka, rulltrappa, buss och tunnelbana. (Spärrarna i t banan var då ganska smala.)
    Men den här vagnen går nog bara att köra på gatan. En skrinda vore ju ett alternativ….
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, det kan jag förstår att allt blev lite extra besvärligt med en tvillingvagn. Men en på längden måste ju vara smidigare än den som barnen sitter bredvid varandra i.
      Ja, det finns många olika varianter 🙂
      Kram!

  3. moi skriver:

    Som tur var hade inte rulltrappan uppfunnits när jag drog barnvagn… 🙂
    Jag tycker det ser väldans riskabelt ut.
    Men den här vagnen som du visar skulle jag vilja ha till mig själv.
    Tillsammans med en liten dragare förstås 🙂
    Glad dag!

    • Ami skriver:

      Oh! Jag vet ju att Diana är….. lite till åren kommen……Men inte att hon var sååå gammal att det inte fanns rulltrappor när hon var liten 😉
      Haha! Ja, vilket vrålåk att rulla runt i genom stan 😀
      Kram och glad kväll!

  4. Ama de casa skriver:

    Haha! Mycket praktiskt ju! Fast inte i alla lägen, kanske 🙂

    Gomorron!

  5. Znogge skriver:

    Det har verkligen hänt mycket på barnvagnsfronten jämfört med när våra barn var små. Men det går ju mode i allt 😉

    Kram

  6. Oj vilken vagn. Säkert bra på sitt sätt, men jag håller med, det är inget man skulle vilja åka med i en rulltrappa, eller lasta in på bussen typ haha.

    sv: Jo jag hoppas så att det kan bli en tripp till skåne till våren, annars får jag satsa på sommaren:)

  7. GeddFish skriver:

    Jag kan hålla med min dotter, som för 16 år sen, sa att det var jobbigt med nyfödd gosse, och jag sa, att jag har ju fött och fostrat fyra, då sa hon ”Det är annorlunda nu, mamma” och det det kan man väl säga idag också! Det är annorlunda även NU! Kram ❤

Kommentera

