Den som spar han har!

Hej på er!

Skor är ju som ni säkert vet en av Ami´s stora passioner….Allt från högklackat till platta flipflop 🙂

Men min man är inte lika förtjust i dem. Jo, skorna tycker han är jättefina, men han tycker det är onödigt att köpa ännu fler när det redan står 50 par i garderoben……Och dessutom flera som är helt oanvända.

Som de här till exempel, som ju bara var för snygga för att kunna motstå.

DSC08467 (Custom)

……Men när de köptes (alltså för jäääättttelängesen) kom hösten helt plötsligt och därför har de stått helt oanvända i garderoben. Men den som spar han har, så till sommaren har ju Ami helt nya skor och behöver inte köpa några fler 🙂

Men nu har det ju varit varmt ett par dagar igen och då kanske man skulle provgå skorna…….Men nej, risken är ju då att de blir utslitna och att jag måste köpa ytterligare ett par…..Och då sliter nog Patrik sitt hår 😀

Men visst är de snygga!

Och när solen tittade fram kom mamma och njöt en stund ute på balkongen.

DSC08463 (Custom)

Ha en trevlig fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Den som spar han har!

  1. GeddFish skriver:

    Vilken vacker mamma du har! Härligt. Ja, det där med skor, känner jag igen. Och kläder. Jag har också femtielva olika sorter av allting som jag kommer på att jag aldrig använder, suck 😉 Men, de var roliga att köpa, då.
    En trevlig och rolig fredag till er, kram!

    • Ami skriver:

      Ja, hon är så vacker och fin mamma 🙂 Haha, ja det är nog typiskt kvinnor som handlar så…..Men vi har ju roligt under tiden 😀
      Ha en trevlig kväll!
      Kram!

  2. Gunnel skriver:

    Jag har aldrig sett så snygga flipflops förr. Skor är helt nödvändiga saker att ha …..och man måste ha många par i alla färger och modeller. Att inte män förstår det. Göran har samma problem med det som din man. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst är de snygga…..Men vi får väl se hur länge ”diamanterna” sitter kvar innan de ramlar av 😀
      Precis vad jag också tycker, man måste ju ha flera par i olika färger och modeller, men sånt där begriper sig inte karlar på 🙂
      Kram!

  3. Ditte skriver:

    Trevligt och mysigt att få mamma på besök. Hon ser verkligen ut att trivas där i solstolen. Och vilken vacker mamma du har!
    Skor! Ett kapitel för sig. Jättesnygga flippisar!
    Jag är också förtjust i skor, och i väskor. Men dessa skor med en flärp mellan tårna kan jag inte ha, får stora sår. Och med två krossade stortår så har jag många skor till påseende. Men jag har ett par paavoriter som ofta finns i sin låda, med skyhöga klackar, ett par Loubotin skor med röd sula. Köpte dem på rea en gång, men har nog bara använt dem tre gånger. Jga kan inte riktigt gå i dem utan de är mer av typen sittskor. Får höra med Charlotte Perelli hur man skall ta sig fram i dem.
    Kanske skulle dina jättefina flipflops på lufta sig lite, och om det bara är lite så håller de ett år till. Minst!
    Trevlig fredag, med eller utan flippisar!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är alltid så roligt när man kan träffas och hon är så fin 🙂
      Väskor och skor kan man ju ha hur många som helst…..Jag tror det tog en hel sommar för mig att kunna gå i flipflop, jag fick också stora sår mellan tårna. Men nu går det bra. Och jag går med dem inne, året om…..I Torre har jag ett par med päls 😀
      Men krossade stortår lät otäckt – är det något du har obehag av hela tiden?
      Oh, så snyggt med Loubotin skor…..Jag älskar höga klackar, men som du säger, det är nog mer en sittsko 🙂
      Ja, kanske provgår jag mina flippisar 🙂
      Trevlig kväll!
      Kram

  4. Znogge skriver:

    Skor kan man inte få för många av. Just flip-flops gillar jag och köpte till hela familjen när jag var i Brasilien. Havaianas kostar bara en tredjedel där! Ångrar bara att jag inte köpte fler par…

    Önskar dig en fin helg!

    • Ami skriver:

      Håller helt med dig. Skor kan man ha hur många som helst! Åh, vilket paradis för flipflop, men man får ju tyvärr inte plats med hur mycket som helst i väskan…..Även fast man vill 🙂

      Tack det samma!
      Kram

  5. moi skriver:

    Men mamma har ju inga skor på sig!!!!
    Och du, skriv en lapp så att du inte glömmer att plocka fram skorna till sommaren – nästa alltså.
    Även om min hall är full av skor så använder jag nästan bara två par (och köper två likadana par när de andra är utslitna).
    Sandalerna som jag fortfarande bär är det ena och lite mer höstvinter aktigta är de andra.
    Blir det snö och slask har jag beredskap för det också.
    Kram

    • Ami skriver:

      Nä, hon sparkade av sig dem innan fotografen hann ta en bild 🙂
      Och en påminnelselapp kan vara bra, annars är risken stor att jag glömmer dem och köper ett par likadana. Men jag är lite som du, att jag har några favoritskor som jag oftast använder 🙂
      Och jag har ett par gummistövlar också i beredskap när snö och slask kommer 😦
      Kram!

  6. Decdia skriver:

    Du borde helt klart vara aktiv på FB, där har det den senaste tiden cirkulerat en video på en superfiffig förvaring till dem som har många skor… 😉

  7. Ama de casa skriver:

    Åh! Bra med många skor! Anders skulle ha behövt det, i villervallan när vi flydde från Cabo San Lucas hit till La Paz så blev hans flappisar kvar på hotellet. Så nu har han inga alls… Vi måste alltså ut och shoppa – jobbigt!
    😉

    PS: Vi ser det inte som nån större förlust att ha blivit av med ett par flappisar – det finns dom som har det värre här. MYCKET värre!

Kommentera

