Vems är felet?

I går var det ju Fars dag och då samlades vi här hemma hos oss för att äta middag tillsammans och ha det trevligt.

Men jag undrar varför bilderna på släktmiddagarna sällan blir bra. Vems är felet? Är det objekten eller fotografen det är fel på?

DSC08756 (Custom)

Haha! Någon har munnen full med mat…..

DSC08759 (Custom)

Eller ska precis sleva i sig ännu mer när fotografen trycker av.

Och Frida tänkte tydligen peta Max i ögat just i det ögonblicket när bilden skulle tas.

DSC08761 (Custom)

Inte konstigt då att man blir rödögd när någon petar i dem.

DSC08763 (Custom)

Två andra som också ville vara med på festen var Stampe och grodan. Och fotot på dem blev nästan helt okej. Det var bara grodan som såg lite trött ut efter all mat.

DSC08760 (Custom)

Och den fina ljuslyktan som mamma hade med sig blev inte heller bra på bilden….

DSC08766 (Custom)

Så egentligen var det nog bara bilden på Stampe och grodan som blev bra. Kan det vara för att de satt helt still? Alla de andra rörde ju sig, ja även lågan i ljuslyktan fladdrade ju.

Så när jag tänker efter är det nog inte fotografen det är fel på 😉

Trevlig måndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Vems är felet?

  1. Ama de casa skriver:

    Haha! Såklart att det inte är fotografens fel! Det syns ju klart och tydligt på bilderna att det är objekten som klantar till det 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Bra att du också ser det. Jag såg direkt att det var objekten som klantat sig, men alla skyller så klart på fotografen 😀
      God kväll!

  2. Geddfish skriver:

    Jag tycker att fotografen jobbar på bra och knäpper trevliga situationer. Det är objekten som rör sig för mycket och är för åpna på mat, bråttom!
    Jag tycker ljuslyktan var fin, men dessa värmesaker vill inte vara med på bild, så helt klart, de stilla djuren vann ❤ Kram 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, visst är det objekten som är för åpna….Det ser man ju helt klart 😀
      Och värmeljus vill absolut inte heller blir bra på bild!
      Så jag håller med dig att djuren blev bäst 😀
      Kram

  3. Annika skriver:

    Hi,hi tänk så många bilder från middagar man har. Inte är de så särskilt roliga heller. Men det är ju många gånger enda gången som alla är samlade. Jag tycker du lyckades riktigt bra i alla fall.
    Måndagskramen

    • Ami skriver:

      Ja, visst har man många middagsbilder. Och alla blir halvdana, åtminstone mina 😀
      Men de kom ju med på fotot i alla fall! Haha 🙂
      Kram

  4. Ditte skriver:

    Vad trevligt att samlas allesammans! Och sedan är det svårt att få en bild där alla sitter stilla. Tycker du gjorde ett bra jobb.
    Men Stampe och grodan var väl redan mätta och kunde med lätthet sitta stilla.
    Ljuslyktan var jättefin och där har deu fångat det skimrande ljuset. Bra jobbat!
    Önskar dig en fin dag!
    Soliga hälsningar från mig.

    • Ami skriver:

      Ja, det är alltid roligt när man kan samlas. Men svårt att få alla att sitta still och tyst samtidigt 😀
      Stampe och grodan var lite mer lydiga 😉
      Kram

  5. Znogge skriver:

    Fogografen är det aldrig fel på 😉 Det är verkligen svårt att fånga alla bra vid ett middagsbord. Jag väljer oftast att fotografera utan blixt men då gäller det att vara stadig på handen. Jag tycker också att du gjorde ett gott jobb!

    Kram

    • Ami skriver:

      Håller helt med dig….Inget fel på fotografen 😀
      Men kanske ska man välja att ta utan blixt som du säger. Ska prova det nästa middag 🙂
      Kram

  6. moi skriver:

    Normalt brukar just kaniner och grodor vara svåra att få bra på bild.
    Så dina ”objekt” måste vara synnerligen ofotogeniska… 🙂

    Kram

  7. Comsi comsa skriver:

    Nåja, fotografen gjorde nog så gott den kunde, he he. Men jag undrar hur det gick för kaninen? 🙂 Kram och fin fortsättning på måndagen.
    Kram ♥

  8. Gunnel skriver:

    Klart det inte är fotografens fel. Det är inte lätta att både regissera och fotografera så många på en gång. Kram

  9. Ruth i Virginia skriver:

    Det fanns ingen som gav order. NÅN måste ju vara bas för basset!
    Sitt still! Tugga inte! Blinka inte! Höj inte matverktygen! Säj six!
    Där ser du hur lätt det är. 🙂

  10. Decdia skriver:

    Fast bilderna när vi var hemma hos er blev ju bra… och då var det väl Patrik som sköta det va? 😉

    Så Stampe är tillbaka det har du glömt att nämna! Han verkar ha fin bränna från Madrid… Hade han med sig nån present till oss?

    • Ami skriver:

      Nu ska du inte få det att låta som om Patrik är en bättre fotograf än mig…..Han läser ju detta och kan bli mallig 😉

      Jag ville inte tala om att Stampe är tillbaks, eftersom du ”slarvade” bort honom där vid övergångsstället i Madrid….Då när han lyckades rymma. Ja, det stod Diana på ett av paketen han hade med sig, men jag kommer inte ihåg var jag har lagt det…..

  11. Det blev ju flera bra bilder… Kanske är ”felet” att det saknas snaps på bordet? 😉

  12. Fröken.A skriver:

    Skönt det ! Att inget är perfekt utan på riktigt !! 🙂

  13. Decdia skriver:

    Jag slarvade inte bort honom, han stack!!!
    Ge mig nu paketet, annars avslöjar jag att Patrik är en bättre fotograf än vad du är!!!

    • Ami skriver:

      Jaja, vi diskuterar inte hur han försvann! Men okej, jag lovar att du ska få paketet……Bara du inte säger att Patrik fotar bättre än mig 😉

Kommentera

