En dag på Väla, UTAN shopping!

Hej på er!

Igår åkte vi till Väla, vårt stora köpcentrum här i Helsingborg. Och ni kan aldrig tro att det är sant. Men Ami shoppade ingenting alls. Vet ni vad det berodde på?

Jo, Patrik var med och höll ett vakande öga 😉 Men å andra sidan finns det faktiskt ingen mer plats i garderoberna här hemma…..Alla dörrarna glipar lite så där irriterande när man går förbi. Och fast man puttar till dem åker de upp igen. Så, ja Ami har för mycket kläder. Men det finns ju sååå många snygga plagg som man vill bli ägare till. Och Patrik följer ju inte med alla gånger till Väla 😀

Men igår var han alltså med. Och fikade gjorde vi i alla fall och det tillsammans med mamma, moster och hennes man.

DSC08866 (Custom)

Sen ville Ami ta en bild på sin moster bredvid isbjörnen och den vackra granen.

Alla barn vill också sitta i den där stolen tillsammans med isbjörnen, men Ami tog mååånga bilder, så de stackars otåliga små barnen fick vänta en bra stund på sin tur, medan föräldrarna suckade irriterat.

Men Ami har ju själv haft små barn för längesen och då hade hon inte nöjt sig med att sucka…Men idag bloggar ju var och varannan människa, så föräldrarna förstod säkert…..Allt för bloggen.

Här sitter fina moster Siv…..Och bakom fotografen står barnens föräldrar och stampar i golvet 😉

DSC08864 (Custom)

Och när vi några timmar senare körde hem visade termometern i bilen tre grader. Och dessutom varnade den för halka.

Ni ser den lilla otäcka snöflingan där till vänster va?

DSC08868,2

Så hör ni inte av Ami på länge nu, så vet ni att hon har gått i ide!

Trevlig dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till En dag på Väla, UTAN shopping!

  1. Ama de casa skriver:

    Klart att bloggen går före! Barnen och föräldrarna får allt ge sig till tåls… 😀

    Gomorron!

  2. Lena i Wales skriver:

    Roligt att se lite juldekorationer i ett svenskt köpcentrum, och faster också förstås. Hör i Wales har vi också kallt, efter vårt motton, ca 7 grader. Ha en fin advent!

    • Ami skriver:

      Ja, det är jättefint juldekorerat…..Och kylan kan vi ju tyvärr inte göra någonting åt, fast jag gärna hade haft sommar året om 🙂
      Ha en fin advent du också!

  3. Anonym skriver:

    Klockan 5.45 var det också 3 grader, för då körde jag bil (igår alltså)
    Jag tycker att vi ska samla ihop några bloggare, åka till Väla och börja plåta varandra
    där vid björnen. För när man kommer ensam har man inte en chans mot barnfamiljerna 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Men vid den tiden ska man väl ligga och tryna på kudden 😉
      Jag tycker din idé var jättebra att fota varandra vid isbjörnen 😀
      Kram

  4. Moi skriver:

    Gissa vem…… dumma, korkade, glömska MOI förstås!

  5. Znogge skriver:

    I går när jag körde hem kom det några snöflingor i regnet. Inte bra alls 😦

    Kram

  6. Geddfish skriver:

    Lyckos dig, som fick en sån fin bild på moster 😉
    Jadu, min garderobsdörr glipar också och jag har hållit mig borta från provhytterna nu ett tag, fast jag har inte ögat på mig längre, bestämmer själv, och då kan det tänkas att man snålar till 😉 ojoj.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja visst blev bilden fin på min moster 🙂
      Haha! Ja detta ständiga klädproblem. Garderoberna fulla, men ändå har man aldrig något att ta på sig 😀
      Kram

  7. Gunnel skriver:

    Klart att man måste ta hänsyn till en bloggare som utför sitt jobb. Du menar väl inte på riktigt att du ska gå i ide och inte blogga på ett tag? Räcker det inte om du sätter dig i stolen hos isbjörnen en stund? Ha en mysig advent. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det tyckte jag också, så de fick snällt ställa sig i kö och vänta på sin tur 😉
      Nej, jag kan nog inte hålla mig borta från bloggen nån längre tid….Saknar er för mycket, så jag är nog tillbaks i morgon igen 🙂
      Kram och tack detsamma!
      Och ha en fin kväll

  8. Comsi comsa skriver:

    Men gud vilken fin bild med moster i stolen, 🙂

    Kram och ha en fin lördag ♥

  9. Du skriver så medryckande och roligt! 🙂
    Härligt att få en dag tillsammans även om det inte blev någon shopping den här gången.
    Hoppas ni får en mysig kväll !
    Kram

    • Ami skriver:

      Vad roligt att du gillar det jag skriver 🙂
      Ja, det var en härlig dag, men liiite shopping kunde jag väl fått 😉
      Önskar dig också en mysig kväll!
      Kram

  10. Ditte skriver:

    Trevlig shoppingtur utan shopping ! Kanske kan några kläder packas undan tillfälligt så att nya får plats . Ett annat knep som jag tar till är att smyga över en del plagg till Bosses garderob eller till hans sida i klädkammaren. Har fungerat bra! Fotot med isbjörnen var fint. Och givetvis måste en bloggande fotograf ta god tid på sig. Självklart borde det vara för mammor och pappor att förstå det. Men hann du inte få ett foto med dig och isbjörnen! Kanske nästa gång…Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, så där gör jag också, skor bland annat har jag ibland pytsat undan i Patriks garderob. Men bäst är kanske att packa undan lite för att få lite mer plats…..Men å andra sidan har vi ju några garderober nere i Spanien som inte riktigt än är fulla, så liiite till ska jag nog få in 😀
      Jag får väl be någon av småbarnsmammorna ta en bild på mig och isbjörnen nästa gång 🙂
      Kram

  11. Decdia skriver:

    Det måste ha varit rätt skönt att sitta där och titta på alla stressade julklappshandlare. Jag har planer på att sätta mig där den 23:e och må gott. 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, jag tycker absolut du ska sätta dig där den 23:e, men glöm bara inte ta många foton till bloggen så vi andra också får se paniken hos alla galet stressade människor 😉

  12. susan skriver:

    Senast jag var på Väla. Då var det sommar och ”Pink party”. Men nu är det snart Advent. Så jag tänkte bara passa på att önska din en underbart skön och mysig Advent;).
    Kram Susan

    • Ami skriver:

      Pink party har jag faktiskt aldrig varit på! Men shoppat på Väla har jag gjort ett antal gånger 😀
      Tack så mycket! Och jag önskar dig också en underbar och mysig advent.
      Kram

  13. Decdia skriver:

    När vi satte oss i bilen ca 19:00 idag så var det +-0 brrrr!

Kommentera

