Det är tur att han har mössa!

Ja, grillen alltså. Hade han varit utan mössa, skulle han blivit kall om huvudet…..

För titta här vad vi vaknade till igår.

SNÖ!

IMAG0650

Jaja, jag förstår att ni som bor lite längre upp i landet skrattar och knappast vill kalla det för snö 😀 Men för mig är det här alldeles för mycket.

IMAG0654

Kallt och otäckt är det. Och dessutom blåser det.

Men ha en trevlig dag ändå 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Det är tur att han har mössa!

  1. Ama de casa skriver:

    Åh! Det där skulle jag ha haft igår när jag var ute och vallade skidorna… 😉

    Gomorron!

  2. Geddfish skriver:

    Ungefär som här, då! Och jag skrattar inte. Har varit förskonad. Men, jag bor ju inte så långt upp i landet 😉 Bara vid Vänern. Här är mulet idag, och vitt på marken. Och jag är eländig.
    Ha det så gott i sluttampen på året! Kram 😉

    • Ami skriver:

      Ja, då har vi säkert ungefär lika mycket/lite snö 🙂
      Här tittade faktiskt solen fram en liten stund och det ska visst bli lite mildare några dagar framöver!
      Hoppas du snart är på benen igen!
      Önskar dig också ett gott slut och ett gott nytt år!
      Kryapådigkram!

  3. åsa i åsele skriver:

    Snö på taken men jag såg inte att tomten var vaken 😉 Elin har börjat rimma å hitta på så här körde hon med snön ligger vit på taken, där springer Tomten naken 😀

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, visst är det kul med rim 🙂 Då får hon säkert till massor av roliga saker som rimmar 🙂
      Men den nakna tomten missade jag 😉

  4. Anonym skriver:

    Men snön lyser i alla fall upp. Men med blåst därtill, känns bara för mycket. Även här har det snöat i natt. Dock ingen blåst och termometern visar på -1. Tryggt att grillen har sin mössa på, illa vore det annars. Kanske får Ami också ta på en idag.
    önskar dig en trevlig dag trots snön och kanske kan det bli en snölykta på balkongen.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det blir ju lite ljusare när snön lägger sig…..Men vi är snart i Spanien, så då slipper jag väl den i alla fall. Och mössan också, får vi hoppas 🙂
      Önskar er en trevlig kväll!
      Kram

  5. Znogge skriver:

    Det är ju massor med snö 😉 Vi som är på väg till samma stad!

    Kram

  6. Annika skriver:

    Visst har vi eller hade en massa av det där vita men i morse regnade det och vips så sjönk det undan och nu är det lite mer lagomt. En riktigt Gott nytt blogg år önskar jag dig. Ser fram emot att få hänga med ett år till här i din blogg där det alltid händer nåt kul.
    Kramen

    • Ami skriver:

      Ja, ni hade nog ganska mycket mer än vi, men regnet är inte så kul det heller….Men det går fort till våren 🙂
      Tack detsamma önskar jag dig 🙂
      Kram

  7. Comsi comsa skriver:

    Här var den snö som var kvar svart idag, gillar inte svart snö, vit snö är trevligare…

    Ett gott slut och ett Riktigt Gott Nytt År 2015

    Kram

  8. Moi skriver:

    Här, lite mer norrut, har vi haft snö ett par dagar. Däremot ingen blåst.
    Fastighetsskötaren var snabbt ute med snöskrapan och saltkaret.
    Skrapan förde ett oherrans oväsen, det fanns ju knappt nån snö att skrapa bort 🙂
    Idag var det in i dimman – hela vägen till och från Eslöv….
    Kram

    • Ami skriver:

      Usch då, det är tur att man bor lite mer söderut….Så där mycket snö vill jag inte ha. Och inte fastighetsskötaren heller som sköter detta huset 😉
      Jag förmodar att du är hemma igen och att resan gick bra. Dimma är otäckt att köra i.
      Håll dig inne nu resten av kvällen 🙂
      Kram

  9. Decdia skriver:

    När jag vaknade idag så var all snö borta… Men så var det typ en plusgrad när jag vände hem från jobb. 🙂

    Passar på att önska er ett gott nytt år nu om det är så att tiden inte finns imorgon!

    • Ami skriver:

      Ja, det var samma här när vi vaknade. Skönt att den har försvunnit igen. Men visst, man kanske borde tänka på alla barn som har jullov, de brukar ju gillar snö 🙂

      Tack detsamma önskar vi er!

  10. Preciosa skriver:

    Hej Ami !
    Det är nästan snö här med 🙂 Bara ett par mil inåt så var det -5-6 gr…+ 3 i natt ska det bli hos oss.
    Men när ni kommer så är det sommar .-) Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Oh, det låter inte trevligt 😦 Men ni har ju i alla fall lite mer sol på dagarna än vad vi har här.
      Ja, när vi kommer har jag beställt finväder hela tiden 😀
      Vi ses då!
      Kram

  11. åsa i åsele skriver:

    Här kommer ett annat Elin rim 🙂 Hej Tomtegubbar, ladda vapen och skjut mamma i baken… 😉

  12. TantGlad skriver:

    Tack för alla dina spännande och roliga inlägg under året. Ser fram i mot det nya året och allt spännande och kul som du ALLTID delar med dig.

    GOTT NYTT ÅR!

  13. Tina skriver:

    Hej Ami! Håller fullständigt med! Det var alldeles för mycket snö!

Kommentera

