Fika!

Hej på er!

Igår var vi ute igen och fikade och shoppade lite smått och gott.

En kopp kaffe och en toscakaka då och då kan väl inte skada?

Här sitter kusin Nichlas, moster siv och mamma…..Och jag förstås. Men det var nog bara jag som åt det ”onyttiga”. De andra beställde smörgås eller middagsmat.

DSC09249 (Custom)

Men jag är svag för tosca, så det fick bli en liten bit……Och damen som serverade frågade om jag gillade tosca. – Ja, det gör jag svarade jag. – Då ska jag skrapa av lite extra till dig sa hon och tog ett rejält tag med tårtspaden 🙂

DSC09251 (Custom)

Och gissa om den var god! Men jag delade faktiskt med mig en bit av den till Siv.

Men Patrik tyckte nog att jag hade fått tillräckligt. För efter middagen gav han mig bara en Polly, medan han själv tog en hel hand full 😦

DSC09257,2

Men livet är inte alltid rättvist!

Men idag är det i alla fall fredag och då önskar jag er en trevlig sådan!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Fika!

  1. Gunnel skriver:

    Stackars dig…bara en Polly! Jag tycker du ska köpa dig en extra chokladkaka idag och trösta dig med. Ha en mysig helg.

  2. Ama de casa skriver:

    Tur att det finns snälla människor! Och då tänker jag inte närmast på Patrik… 😉

    Gomorron och ha en toppenfredag!

  3. Comsi comsa skriver:

    Ajabaja, inte äta vid datorn, inte ens polly… 🙂

    Kram

  4. moi skriver:

    En polly!?!?!? Den fastnar ju bara i tänderna. Berättade du för Patrik om den snälla damen
    som gav dig lite extra Tosca? Och att du tyckte att det var en mycket, mycket fin gest 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det berättade jag…..Men han brydde sig inte ett dugg om det ändå 😦
      Och visst fastnar polly i tänderna, men de är ju så goda så jag kan inte låta bli 😀
      Kram

      • Moi skriver:

        Jag menar att om man bara äter EN polly fastnar den i tanden.
        Tar man ett par åt gången är det lättare att tugga och svälja,
        de får liksom inte plats i tanden 😉

      • Ami skriver:

        Haha! Ja, men då blir det ju både godare och bättre om man tar ett par stycken 😀
        Kram

  5. Ditte skriver:

    Trevlig tur med fika och mat! Och att du bara fick en Polly av Patrik kan ju bero på att han tycker du är tillräckligt söt som du är.
    Önskar dig en fin fredag-
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack Ditte! Vi kan ju önska att det var så i alla fall 🙂 Men jag tror mer han ville slippa betala tandläkarräkningen när jag får hål i tänderna 😀
      Kram och tack detsamma!

  6. Znogge skriver:

    En Polly?! Det var snålt tycker jag. Hör till en av mina favoritsorter förresten…

    Kram och go’ fredag!

  7. Anonym skriver:

    En Polly är ju inte ens lönt att smutsa ner tänderna för. Två åt gången ska man ha i munnen så att de klibbar ihop med varandra. 🙂

  8. Decdia skriver:

    Nej nej nej, det ska vara ljus Polly!
    (det är jag som är hemlig ovan)

  9. Geddfish skriver:

    Ja, du har det inte lätt. Fast jag, då. Jag som inte gillar fikabröd/snask. Jag skulle nog kunnat tänkt mig en smal bit tosca. Fast nu var det inte mig det handlade om.
    Antingen 1) ville Patrik ha hela påsen själv 😉 eller så var han 2) mån om din viktiga vikt 😉
    Gissar på alternativ 1.
    Kram ❤

    • Ami skriver:

      Haha! Nej, lite synd om mig var det allt som bara fick en Polly 😉
      Men de är faktiskt goda….Smaka en eller ett par 🙂
      Kram

  10. åsa i åsele skriver:

    Klart Du ska unna Dig en bit Toscakaka, men var glad Du bara fick en Polly… de är nämligen beroendeframkallande om man tar två eller fler 😀

  11. Ruth i Virginia skriver:

    Googlade just ”Polly”. Tror inte att jag skulle gilla. När jag äter choklad,
    ska det vara choklad och ingenting annat.
    Tosca är gott. Min syster gjorde världens bästa. Har själv aldrig försökt,
    och jag tror inte man kan få tag på det här, (tack och lov!)

  12. åsa i åsele skriver:

    Go morgon, har nu kaffe i min kopp å börjat bloggrundan, jag hoppas Du får en fin lördag, kram

Kommentera

