Något på fötterna!

Hej på er!

Igår tog vi oss hit…

DSC09276 (Custom)

Och var är det då?

Jo, det är Väla, vårt stora köpcentrum.

DSC09277,2

Ett paradis för min man och kanske för alla andra män också 😉

Nej, nu ljög jag lite. Patrik avskyr att gå där, men igår gick det ganska smärtfritt för det var inte så mycket folk.

Men shoppade vi något då?

DSC09279 (Custom)

Ja, det blev lite faktiskt. Vi köpte bland annat några par skor. Och Ami behöver ju egentligen inga fler, men jodå, hon köpte sig ett par. Men hör och häpna, den som köpte mest var Patrik. För han köpte sig två par.

Okej, Ami handlade lite kläder också som ni förstår av Flashpåsen, för i den affären finns inget som passar Patrik. Och precis när vi var utanför Flash fick Patrik lägligt nog ett telefonsamtal och då passade jag naturligtvis på att smita in i butiken. Så han har ingen aning om vad påsen innehöll 🙂

Men skor blev det i alla fall…..Man måste ju ha något på fötterna!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Något på fötterna!

  1. Comsi comsa skriver:

    SKOR KAN VI ALDRIG FÅ FÖR MYCKET AV. 🙂
    JAG SKULLE JU OCKSÅ UT OCH HANDLAT MEN NU BLIR DET INTE SÅ,

    FÖRLÅT ATT JAG SKRIKER – LER STORT.

    KRAM

    • Ami skriver:

      Oj, vänta lite, det slog lock för örat på mig!! Nu hör jag bättre igen 😀
      Ja, jag håller helt med dig om att vi inte kan få för mycket skor!
      Du får ta igen det sen när armen har läkt 🙂
      Kram

  2. Gunnel skriver:

    Förstår inte varför många karlar inte gillar Väla. Fast i och för sig åker jag gärna dit själv. Då behöver jag inte förklara varför jag behöver köpa nya kläder eller skor eller väskor eller nåt annat nödvändigt. Kram

  3. Znogge skriver:

    Det gäller ALLTID att ha väl på fötterna 😉 det har jag lärt mig genom åren! Väla har jag dock aldrig besökt men borde kanske passa på när vi är hos yngsta fröken…

    Kram

  4. Decdia skriver:

    Hehe, snart får ni kasta ut grannen under er så att dina skor får en egen lägenhet! 🙂

  5. Geddfish skriver:

    Bra på fötterna, det är A och O det! I love ECCO. Och Flashpåsen, den var säkert inte så dum 😉
    Kram ❤

  6. Ama de casa skriver:

    Jag ser att ni köpte lite lugnande till Patrik också – där i den blåa (gröna?) påsen… 🙂

  7. Ditte skriver:

    ”Se på dina skor, andra gör det”; reklam för Boston skokräm förr i världen. Skor är roligt, men med två delvis krossade stortår, så kan jag numer bara ha skor som är höga över tårna. Och just Ecco, passar jättebra. Och att ”ha på fötterna” det gäller väl i alla lägen, eller…Både med skor och utan…Tror att Patrik kanske stödköpte skor för att du inte skulle känna dig ensam. God tanke!
    Klädespåsen verkar intressant, inser att man kan ha mycket roligt i dem.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Aj då! Det låter inte trevligt med krossade stortår. Men då förstår jag att du verkligen behöver bekväma skor. Och Ecco är jättesköna. Jag får alltid skoskav, så de här passade mig utmärkt 🙂
      Och Patrik köpte nog för att hålla mig sällskap 😉
      Kram

  8. Så skönt att du äntligen fick handla lite igen. Inte bra när det går flera dagar mellan tillfällena. 😉
    Bara ett par skor? Duktigt av dig! 😜
    Trevlig eftermiddag!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det var skönt att få handla lite igen 😉
      Men bara ett par skor….Dåligt tycker jag. Så mycket fina skor som det finns!
      Fast ibland kan jag vara duktig 😀
      Ha en trevlig kväll!
      Kram

  9. åsa i åsele skriver:

    Man bör ha något på fötterna 🙂

    Roligt med lite shopping 🙂

    kram

  10. Moi skriver:

    Du berättade inte riktigt allt va!`?!?!? Allt som blev shoppat alltså??
    Ecco ser spännande ut, men nej jag orkar inte ge mig ut på Väla…..
    Kram

    • Ami skriver:

      Shh! Nej, jag berättade inte riktigt allt för honom….Lite hemligheter måste man väl få ha 😉
      Ecco-butiken finns nog kvar tills du orkar åka ut 🙂
      Kram

  11. Ann-Kristin skriver:

    Hej Ami!
    Har inte skrivit på länge men känner igen mig själv lite idag. Förr var skor min stoooora passion! Dessutom hade jag så pass små fötter så jag kunde köpa fina märkesskor som kallades provskor då, till bra pris. Väskor ska vi inte tala om! Det var givet med väskor och skor med hem från Torre förr. Nu är man fattig pensionär och jag får lov att lugna ner mig lite.
    Kanske vi ses i Torre vid tillfälle.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Hej Ann-Kristin!
      Haha! Ja, då är du och jag väldigt lika 🙂 Men vilken tur du hade som kunde köpa provskor!
      Ja, tänk vad mycket man har som man inte behöver 😀
      Vi åker ner till Torre om drygt två veckor. Ska bli så skönt!
      Hoppas vi ses, hade varit roligt!
      Kram

Kommentera

