Familjehelg!

Oj, vad fort den här helgen gick! Men den är ju inte slut riktigt än, det är ju fortfarande söndag.

Men vi har haft det trevligt tillsammans med familjen, så det är nog därför det känns som den gått extra fort. Och när vi träffas tycker jag vi pratar oavbrutet…..Jo, jag kan prata 😀

Men lite kaffe och cognac tystar väl munnen för en stund…

DSC09286 (Custom)

Men bara för en liten stund. Sen är vi igång igen och både äter och pratar. Och som vanligt kan inte Ami behärska sig, utan måste ta ett smakprov av något precis när bloggbilden tas.

DSC09289 (Custom)

Men det gör ju inte så mycket när man är hemma hos sig själv 🙂

Och en liten försmak av våren fick vi också…..En underbart vacker tulpanbukett.

DSC09283 (Custom)

Och våren möter vi ju förhoppningsvis om ett par veckor!

Men nu önskar jag er en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Familjehelg!

  1. åsa i åsele skriver:

    Ni har det så fint, gillar Ert vita bord och stolar och Du har en fin bukett med blommor.
    Hur länge blir Ni i Spanien?
    Ha en Sköööön söööndag, kram

    • Ami skriver:

      Tack 🙂
      Och visst är det fint med tulpaner, de påminner så om våren som jag tycker så mycket om 🙂
      Vi stannar två månader i Spanien!
      Ha en skön söndagskväll önskar jag er!
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Alltså… Snacka om att inte leva som man lär. Dom andra är snyggt bloggdresserade av dig, men själv??? Jösses…
    😉

  3. Znogge skriver:

    En bukett helt i min smak! Skulle i och för sig inte tacka nej till cognac heller 😉

    Kram

  4. Moi skriver:

    ”Barn gör inte som du säger utan som du gör. Föräldrar/vuxna gör som du säger inte som du gör”
    På tal om att vara bloggdressera alltså.
    Kan tänka att ni hade trevlig allihop med så trevligt sällskap.
    Kram

  5. Ditte skriver:

    Trevligt, trevligt! Och ni ser ut att mysa där runt det vackra och fint dukade bordet.
    Det är förvisso ett stort projekt att bloggdressera de/det som skall vara med på bilderna. Ja, även mat och dryck kan vara svårt att få ordning på…Men du är på god väg-
    Vackra tulpaner! Och bra att ni tränar in er på att möta våren. Kanske möter vi den söderut ungefär samtidigt.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, vi hade en jättetrevlig helg tillsammans! Men bloggdresserad är jag nog inte har jag förstått 😉
      Det är ju så svårt att låta bli allt det goda som står framför ögonen på en.
      Ja! Och vi hoppas att vi ses nere i Torre 🙂
      Kram

  6. TantGlad skriver:

    Visst Äre konstigt hur fort tiden går då man har roligt. Borde finnas nåt förbud där. Eller en x-tra dag ledigt kanske.
    Prata på…….Jag brukar vara den som kan babbla rättså friskt åxo hehe.

    Söndagskram från mig

  7. Ser så trevligt ut på alla sätt. Mysigt att umgås med nära och kära. Ser att det dessutom fanns choklad på bordet så nu förväntar jag mig ett blogginlägg om motion och hur du gör för att bli av med alla njutningskalorier. 😉
    Det kan väl inte vara så att shopping är din enda form av motion? 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är mysigt att träffas! Oj, la du märke till chokladen? Trodde inte nån skulle se den 😉
      Men okej, jag får väl lägga upp lite motion här på bloggen också – och jag antar att det inte ska vara en shoppingrunda då 😉
      Kram

  8. Comsi Comsa skriver:

    💐 trevlig söndag 💐

    Kram ❤️

  9. Gunnel skriver:

    God mat och dryck i alla rum ser det ut som, och en vacker bukett som får mig att längta till våren. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, man bara äter och äter när man träffas. Men mat är ju halva nöjet 😀
      Visst är tulpaner en riktig vårbukett 🙂
      Kram

  10. Decdia skriver:

    Väldresserad familj! Ja, förutom den där långhåriga blondinen då… 😉

  11. Antar att cognacen tystade munnen mycket tillfälligt.
    Trevlig söndagskväll!

  12. åsa i åsele skriver:

    Kollar bara om Du plockat fram Epan 😉 såg Du skulle hämta ”någon” på jobbet 😀

  13. Geddfish skriver:

    Jag ligger efter min tid, så jag säger, trevlig och underbar måndag!
    Det såg mysigt ut på bilderna hos er och ni har ju verkligen något att se fram emot!
    Kram!

Kommentera

