Lite till!

Hej på er!

Jag kan bara säga så här, att just nu är jag faktiskt ganska glad över att vi inte flyger…..Hur får alla flygresenärer med sig sin packning?

Men de packar kanske lite mer förståndigt än vad jag gör.

DSC09336 (Custom),3

För det finns väl ingen mer än Ami som släpar med sig en flaska Sangria ner till Spanien.

Haha, ja sån är jag! Men nu är det bara några stolar och ett bord också som ska följa med. Och de har Patrik redan packat in i bilen.

Ja, just det Ama. Billy är också med, så du kan vara lugn 😉

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till Lite till!

  1. Gunnel skriver:

    Jag har med tiden lärt mig att packa väldigt förnuftigt när jag ska flyga, men jag tar ju inte heller med mig varken bord eller stolar eller Billy??????? När bär det iväg? Kram

  2. Så härligt att vara på väg… 🙂

    Ska man stanna länge så behöver man ju mera packning, så det är väl inte så konstigt? kan däremot inte förstå varför du släpar med dig Sangria. Ska du dricka på vägen? 😉

    Ha en fin dag!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, man skulle ju kunna tro att den ska drickas på vägen. Men, nej den får ligga i lådan tills vi kommer ner. Förstår inte själv varför vi släpar med den, men eftersom den inte ens har blivit öppnad här, så tyckte vi att ett glas kan passa bra där nere på terrassen i solen 🙂
      Kram

    • Ami skriver:

      Vi stannar tills i början av april 🙂
      Så vi får väl se om vi hinner öppna Sangrian – eller om den följer med hem igen 😉
      Kram

      • Ami skriver:

        Ojoj, nu hamnar kommentarerna lite som de vill 🙂
        Men en Co-driver kan ju inte luta sig bakåt och slappna av, man måste hela tiden vara behjälplig 😀

  3. moi skriver:

    Jag har ju flugit några gånger i mina dagar. T om till exakt till den platsen du ska 🙂
    Och aldrig någonsin har jag haft gardinstänger, stolar, bord eller ens Billy med mig.
    Så, att flyga var inte så omständigt 😉
    Kram

  4. Ama de casa skriver:

    Haha! Det finns faktiskt Sangria att köpa här också, men det är rätt ovanligt så det är bra att du tar med lite för säkerhets skull 😉

    Och vad bra att Billy är med också – vi ses snart i bilhissen 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Nä, finns det Sangria att köpa där nere? 😉
      Jaja, men nu har jag ju redan packat ner den, så då får den ligga där. Och jag ska se till så den är kall lagom tills vi ses i bilhissen 😀
      God förmiddag!

  5. Decdia skriver:

    Dit är det inga problem med vikten, värre är det hem efter några varv på marknaden…
    Så det blev lite mer packning än den pyyyyttelilla lådan, hehe. Får man ens fråga om sangrian? 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Ja just det, ni gillar ju marknaden. Då förstår jag att det lätt kan bli liiiite övervikt i väskorna 😀

      Ja, det blev något mer än den lilla lådan….
      Och Sangrian har stått här oöppnad ganska länge, så då tyckte vi att den gör sig bättre nere i Spanien – Knasigt, jag vet 😀

  6. Znogge skriver:

    Man får köpa till extra bagage så klart! Men finns inte det mesta att köpa i Spanien? Fast visst, kör man ner så är det klart att man fyller bilen. Fast sangrian, den hade jag lämnat på hemmaplan!

    Kram

    • Ami skriver:

      Jo, det mesta…..Eller allt finns att köpa i Spanien, men jag är som jag är 😀
      Sangrian ligger längst ner i lådan, så nu får den bli kvar där 😉
      Kram

  7. torrebloggen skriver:

    Man har lärt sig packa med åren!
    Sen har man köpt kläder som man bara använder här nere, för att slippa släpa på kläderna fram och tillbaka.
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag hoppas att detta är sista gången som vi har så mycket packning med oss. Sen borde vi ha fått allt på plats och då är det bara lite kläder som ska med ner 🙂
      Kram

  8. Ditte skriver:

    Visst får ni med er massor och detär helt perfekt. Vi åker numer bara med handbagage men det har hänt att vi skickat saker som Bosses cykel. Och åker vi SAS så får man ha 23 kg/person plus 8 kg handbagage. Och det har räckt till en hel del, dock inga möbler förstås…
    Men Patrik kan nog stuva ordentligt, ja under ditt överinseende förstås, så att inget glöms bort.
    Kul att ni snart är på väg och att BIlly är med.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, tyvärr får vi med oss alldeles för mycket när vi kör bil! Men snart inser jag nog att vi inte får plats med det nere i Spanien 🙂
      Skönt för er att bara ha handbagaget med när ni flyger, alldeles lagom!
      Ja, det ska bli härligt att komma ner nu!
      Kram

  9. Comsi comsa skriver:

    Vad skall du med gardinstängerna? 😉

    Kram ♥

    • Ami skriver:

      Jag reser aldrig någonstans utan mina gardinstänger 😉
      Haha! Jo, det är så att jag inte har fått upp gardiner än i lägenheten och Jysk sålde ut gardinstänger för någon vecka sen och då passade jag på att köpa 🙂
      Kram

  10. Decdia skriver:

    Det plus att några flaskor vin brukar få följa med hem… Fast om det blir fler rundor ner så aldrig mer tetravin! Det är säkert därför som jag behöver glasögon idag…

  11. Tina skriver:

    Här fick man sig några goda skratt, bland kommentarsfälten! 🙂 Ni är för häliga, alla här inne! Trevlig resa till er båda snyggingar! Inte ett dugg avis, närå! 😉

  12. Decdia skriver:

    Jag ser inte riktigt vad du skriver… Vad har jag druckit? 🙂

    • Decdia skriver:

      Ps, jag vet av egen erfarenhet att det finns Sangria där nere. I Alicante drack vi en jättegod variant som var ”handskakad”. Sen köpte vi fulvarianten i petflaska och hade som frukost, för Torre-reglen säger att inget vin får förtäras innan 11:00! 😉 😉 😉

      • Ami skriver:

        Haha! Ja, jag har också lite svårt att se vad du skriver – men frukost och Sangria ser jag i alla fall. Och båda sakerna gillar jag 😀

  13. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron!
    Åh, så härligt att snart vara på väg mot Torre. Jag har bara bilat en gång till Torre år 1985, men hade då inget eget boende. Åkte sedan buss ner 1986, med full packning. Bl a en gasolgrill som sedan aldrig använts 🙂
    Billy?? Bokhylla fr IKEA ?
    Önskar er en bra resa. Synd att vi inte hinner träffas. Jag kommer först i mitten av april.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      God morgon Ann-Kristin!
      Ja, det ska verkligen bli skönt att komma ner och få se lite blå himmel.
      Visst är det bra att kunna ta med sig mycket saker ner, men jag hade hellre flugit. Det är ganska jobbigt att bila……Men att ha full packning på en buss måste vara ännu jobbigare. Haha och lite retfullt med grillen som aldrig blev använd, men än är det inte försent 🙂
      Ja, det är Billy från IKEA som Ama och jag brukar skoja om. Men vi har inte tänkt ta med den ner, men skvallra inte för henne 😉
      Ja, det var synd att vi inte hinner träffas, men vi kommer ner i september igen, då kanske du också är där?
      Tack och kram!

      • Ann-Kristin skriver:

        Kul! Jag räknar med att som vanligt vara nere i september.
        Tack för Billyförklaringen 😀

Kommentera

