Torrevieja!

Hej på er!

Äntligen har vi då kommit fram till Torrevieja och nu kan det nog bli ordning på bloggeriet igen. Det blir ju lite halvdant med den saken när man inte är hemma.

Vädret på vägen ner var inget vidare. Stundtals såg det ut så här….Snökaos alltså.

DSC09350 (Custom)

Men ju längre ner vi kom desto blåare blev himlen och apelsinerna lyste gula.

DSC09356 (Custom)

Och när vi körde in i Torrevieja vid halv sex tiden visade termometern 18 grader.

Och gissa om det var härligt att kliva ut på terrassen och bara njuta 🙂

DSC09358 (Custom)

Sen tog vi ett varv i lägenheten för att kolla så allt var som vanligt.

Och det var det….Porrtofflorna som Patrik har döpt dem till, stod i badrummet där jag sist lämnade dem och väntade på mig.

DSC09363 (Custom)

Och…..Men vänta nu. Det var något som inte stämde. Något, eller någon rättare sagt hade lagt beslag på barskåpet.

DSC09360 (Custom)

Gah! Bruce satt där inne och hade slurpat i sig nästan hela Patriks godis. Och Ama stackar´n, sitter väl hemma och är utom sig av oro för honom…..Men nu är han snart tillbaks igen, Ama, så du kan andas ut 😀

Kram på er och ha en trevlig onsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Resor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Torrevieja!

  1. Geddfish skriver:

    Den är god, den där Captain Morgan, då tänker jag på min man, det var hans älsklingsgodis 😉
    Grattis till att ha kommit fram och vilken BLÅ himmel jag skådade 😉 Kram!

  2. Ama de casa skriver:

    Vad skönt att ni är framme ordentligt! Men Bruce sitter bra där han sitter tycker jag. Tänk inte på mig, han får så gärna bo kvar där 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Den där lille odågan tar sig stora friheter. Inatt har han sovit mellan oss i sängen…Och där ligger han fortfarande kvar och trynar.
      God morgon!

  3. Jeanette Karlsson skriver:

    Härligt att ni kommit fram och att allt gick bra. Det där med blå himmel har jag för mig att jag sett någon gång med det är väldans länge sedan 😉
    Kram på er!

  4. Znogge skriver:

    Så härligt för er att vara framme i sol och värme! Under sådana omständigheter kan man nog stå ut även med Bruce 😉

    Kram

  5. Skönt att allt gick bra med resan och belöningen fick ni så småningom när snön byttes mot apelsiner och solsken. 🙂
    Kollade du i tofflorna innan du stoppade ner fossingarna, så att ingen flyttat in i dem? 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var skönt att allt gick bra och det var verkligen härligt att få se lite andra färger än bara grått 🙂
      Haha! Ja, jag skakade dem noga innan….Men hade Bruce legat där skulle jag nog stoppat in fossingarna lite extra hårt 😉
      Kram

  6. Lena i Wales skriver:

    Vad skönt för er att vara på plats och att allt är på plats. Njut av det härliga vädret.
    Jag har precis lämnat Spanien för Wales, skönt att var hemma, men inte lika varmt.

  7. åsa i åsele skriver:

    Såg Du efter att ingen krupit in å gömt sig i tofflorna innan Du stoppade in fötterna, tänkte ifall Bruce haft fest… 😉
    Skönt Ni kom fram välbehållna ❤

  8. torrebloggen skriver:

    Välkomna! Nu är det bara att ladda om inför Gryt & Vin rundan i helgen!
    Kram
    //Carina

  9. Anonym skriver:

    Heeeej !

    Ohhhhh vad jag längtar till Torrevieja :))
    gubsz

  10. Ditte skriver:

    Välkomna hit! Skönt att mötas av blå himmel även om vinden tar sig vissa friheter idag. Men sannolikt ligger den i lä. Ni har ju Bruce där. TRodde han förvarades i en låda i något dolt och svalt utrymme när det inte är juletider.
    Ett tips är att ställa ut honom på terrasssen så kansk ehan hemsöker andra som bor i närheten.
    Önskar er en trevlig dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack! Ja, det var verkligen härligt att få se lite sol och blå himmel, fast det är lite blåsigt idag, så slipper vi ju snön. Haha! Och om jag ställer ut Bruce på terrassen kanske han blåser bort….Men stäng era fönster och dörrar så han inte råkar fara in i ert hus 😉
      Kram och tack detsamma!

  11. Decdia skriver:

    Vilka husvakter va? Lämnar sånt folk hos er… Jobbigt att behöva fylla på barskåpet det första man gör. 😉
    Skönt att allt gick bra för er, njut nu i massor!!

  12. Comsi comsa skriver:

    Ha ha ha, jäkla Bruce 🙂
    Skönt att ni är framme, ovädret såg inget vidare ut men nu är det bara att njuta på för fullt.

    Kram ♥

  13. Ann-Kristin skriver:

    Åh, så skönt att Ni är på plats i Torre. Synd att ett orosmoment fanns i lägenheten. Ni får lämna tillbaka honom så fort som möjligt.
    Ha det gott och kram/A-K

  14. Preciosa skriver:

    ¡Bienvenidos! Kram P ♥

  15. moi skriver:

    Så skönt att höra att ni kom helskinnade fram.
    Prio ett borde nog vara att göra Bruce sällskap så att han blir av med sitt beroende 😉
    Prio två-tvåtusen blir att njuta, njuta, njuta och NJUTA!!!!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var skönt att resan gick bra!
      Kanske skulle vi göra Bruce sällskap där i skåpet, men vi kan inte hålla hans tempo 😀
      Ja, nu ska vi njuta. Kram

Kommentera

