Kan själv!

Så är det, Ami kan själv!

Igår blev det inget grytrace för oss, utan det blev lite annat gjort här hemma i stället.

Ami skruvade bland annat upp sina gardinstänger…..Alldeles själv, så det så.

DSC09379 (Custom)

Och även gardinerna kunde hon få upp helt själv. Och ni känner kanske igen det som hänger runt dem?

DSC09385 (Custom)

Och eftersom vinden inte var riktigt lika hård som dagen innan passade det även bra att köra en maskin tvätt. Ja, tvätta kan man ju göra fast det blåser, men det går inte så bra att hänga ut den sen på terrassen i full storm.

Och tittade man sen ner från terrassen kunde man se att fredagsmarknaden faktiskt har tunnats ut rejält, så kanske blir det en flytt av den så småningom.

DSC09383 (Custom)

Kram på er!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Kan själv!

  1. Ama de casa skriver:

    Så himla bra det blev med gardinerna! Fast jag ser inte så jättebra om det är HELT perfekt. Måste nog komma över och inspektera… 😉

  2. Decdia skriver:

    Jättefint!
    Men marknaden…. gah….. min marknad!!!

  3. Lena i Wales skriver:

    Du kan, du!
    Lite för långt bort för mej för inspektion!
    Ha en bra helg!

  4. åsa i åsele skriver:

    Känns alltid bra när man kan själv 🙂 å dessutom ännu bättre när resultatet blir bra 😀
    Den där marknaden… kanske inte alla marknadsknallar vet om att marknaden ska flytta?
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag är sån att jag har svårt att vänta….Vill göra det nu på en gång 🙂
      Jo, jag tror nog att de vet om det, men de tycker nog det är ganska bekvämt att vara kvar här 😀
      Kram

  5. Ditte skriver:

    Bra jobbat! Och gardinerna blev jättebra, det ser jag härifrån…Tofsarna blev ju perfekta.
    Konststycket att båda balansera på stegen, skruva och montera gardinstången ger extra beröm.
    Önskar er en fin dag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, med lite finjustering tror jag det blir jättebra 🙂
      Men det höll på att gå illa. Jag ramlade baklänges från stegen 😦
      Kram och tack detsamma!

  6. Znogge skriver:

    Kvinnor kan! Både gardiner och stänger 🙂

    Kram och ha en härlig lördag!

  7. Så klart kvinnor kan… och det blev jättefint ! Roligt med dina Maria M-tofsar. Lite gulligt! 🙂

    Kanske skönt att det blåste mycket, så du inte förlorade något på att göra färdigt inomhus. Ska faktiskt själv också byta gardiner idag. Har bestämt mig för att våren är här och då behövs nya gardiner. 🙂
    Ha en härlig lördag!
    Kram

    • Ami skriver:

      Tack! Ja, lite mer ombonat blir det än bara det det vita som är i rummet 🙂
      Haha! Ja, ibland kan det vara nyttigt att få lite gjort hemma också 😉
      Hoppas ditt gardinbyte blir bra!
      Ha en trevlig kväll!
      Kram

      • Jag lyckades inte riktigt med gardinerna. Inser att de behöver sys om innan jag kan sätt upp dem. Vi får se hur det blir med det?
        Håller med om att det är trevligare när det blir lite ombonat.
        Hoppas ni har en trevlig kväll ! 🙂
        Kram

      • Ami skriver:

        Haha! Sånt där har jag oftast inte tålamod med. Utan jag klipper och sen fållar jag upp dem med ett ”strykband”…….Måste erkänna att jag någon gång har använt häftklammer också 😀
        Tack, kvällen blir lugn här. Hoppas din också blir trevlig!
        Kram

  8. Ann-Kristin skriver:

    Åh, så duktig du är 🙂 Var du inte tvungen att borra först? Blev jättesnyggt i vilket fall som helst.
    Kram/A-K

  9. Gunnel skriver:

    Det är det jag alltid har sagt: KVINNOR KAN! Kram

  10. Moi skriver:

    Vet inte om det är nån tröst men här blåser halv storm idag, så tvätten får torka inne…
    Kram

    • Ami skriver:

      Usch då, vilket väder ni har 😦 Här har vi sluppit stormen idag i alla fall. Och nu i eftermiddag kunde vi sitta ute hos Ali och njuta av ett glas vin….Men det kan ni också göra om några veckor 🙂
      Kram

  11. Comsi Comsa skriver:

    Kan själv, kan själv… Men hm, skulle du inte haft något mittenstöd? 😉
    Söta gardiner med tofsar…

    Kram på dig ♥

    • Ami skriver:

      Jodå, det kommer både mittenstöd och extra skruvar…..Men de bitarna överlåter jag till Patrik. Jag hade lite bråttom att få upp dem, så då blev det lite hips och haps 😀
      Kram

  12. Tina skriver:

    Jag läser de andras kommentarer, kanske ett mittenstöd skulle vara på sin ”plats” 😉
    Nej, jag blir bara imponerad, Ami, och så får jag skämmas, för jag ska leja bort uppsättning av nya draperigardiner. Vi har såna med snören som dras åt sidorna.

    Men nu när jag tänker efter, behöver vi det…Kanske vi kan ha som ni har det! Det räcker kanske med att bara behöva dra i snörena till persiennerna…

    • Ami skriver:

      Absolut ska det komma ett mittenstöd, med det hade jag inte tid med i min iver. Jag är lite hastig av mig förstår du 😀
      Men jag tycker du gör rätt i att leja bort det. Då slipper du ju själv krångla med det 🙂
      Men visst blir det lite mer ombonat med gardiner!

  13. Jeanette skriver:

    En bra tös reder sig själv 🙂 Blev superfint.

  14. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Ja då skulle du se min gardinupphängning. Den går inte av för hackor…En stång, grova snören i ögelkrokar på väggen. OK dom satt där redan sen alla föregående innehavare borrat hål som skruvarna ramlat ur. Många hål 😀 Glömde…alltså i min exlägenhet menar jag. Stången sitter utanpå jalusivaggan 🙂 Borde få pris för innovationen 🙂 Ingen har kommenterat det hela på 8 år!
    Kram P ♥

  15. torrebloggen skriver:

    Det blev jättesnyggt!
    Kram!

  16. Frida M skriver:

    Så duktig du är 😊 och så fint ni har det. Vi får skypa snart en dag sp jag får se mer 😊😊

Kommentera

