En skön söndag!

Hej på er!

Även gårdagen var solig och varm här i Torrevieja och vi hade bestämt träff med våra Los Altosvänner som kom hem till oss vid lunchtid.

Och plötsligt började deras hund bete sig lite konstigt. Han morrade och gick baklänges.  Och genast förstod vi varför…..

DSC09446 (Custom)

Bruce som varit på terrassen hade lyckats smyga sig in utan att vi märkt det. Och det blev ett fasligt skällande där ett tag, men sen tog nyfikenheten överhand och vovven vågade närma sig.

DSC09447 (Custom)

Och Bruce verkade inte det minsta bekymrad över att vovven skulle kunna sluka honom i ett nafs…..(Tyvärr gjorde han inte det!)

Istället fick han snällt gå ut på terrassen igen när vi gav oss ner på stan.

Och igår var det en del solbadare som låg och njöt på stranden.

DSC09448 (Custom)

Men vi var hungriga och gick till Alinghi för att få lite mat i magen. Och där träffade vi Ditte och Bosse som hade tänkt samma sak.

DSC09449 (Custom)

Och på Alinghi har vi aldrig blivit besvikna…..Trevlig personal och god mat.

Men idag är det måndag och då måste vi nog göra lite nytta. Vi ska besöka byggvaruhuset Leroy Merlin som ligger vid det stora köpcentret Zenia boulevard. Så när Patrik är där inne kan ju jag passa på att shoppa lite på egen hand 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till En skön söndag!

  1. geddfish skriver:

    Passa på, gyllene tillfälle 😉 shoppa shoppa 😉 kramkram ❤

  2. Comsi Comsa skriver:

    Ja du, Bruce klarar sig för det mesta. 🙂 Ha en toppendag men många fina fynd. 🙂

    Solig kram ♥

  3. Ditte skriver:

    Kanske är det bra att Bruce får träna sig på att uppföra sig i sällskap med en annan art från djurriket.
    Han verkar inte alltid helt samarbetsvillig eller läraktig. Men trägen vinner….

    Kul att träffas där i solen och god mat med dryck är alltid trevligt och är även servicegraden hög så blir det ännu bättre.
    Önskar er en flitig dag idag. Men kanske hinner ni ut i solen för det lär vara moln på väg i morgon. Eller också är det bara förtal.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, vi får försöka vänja Bruce att vara tillsammans med andra djur också – tror inte det hjälper 🙂
      Ja, att träffas är alltid trevligt. Och visst är Alinghi ett bra ställe!
      Det blev nästan en heldag för oss idag på Zenia, men en stund i solen på terrassen hann vi ändå med när vi kom hem 🙂
      Nej, inga moln i morgon väl……Dem vill vi inte ha!
      Kram!

      • Ruth i Virginia skriver:

        ”Va fasen säjer du? JAG är ett djur?!?!
        Jag är en berest, elegant gentlem….. oh, well….. bock.
        Föresten tycker jag du ska hålla styr på det där djuret du har hemmavid”.

  4. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Ja stan är inte stor och stamställena är få så alltid träffar man på kändisar 😀
    Vi var ju inte långt därifrån 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, det är alltid så roligt när man springer på folk man känner….. Men er missade vi den här gången….Eller ni kanske höll er undran 😉
      Kram!

  5. åsa i åsele skriver:

    Jag förstår att vovven blev nervös när Bruce dök upp, tur det gick bra, inga olyckor eller så 😉

  6. Znogge skriver:

    Anar jag möjligtvis en god tomatsoppa där…

    Men den där Bruce får ni hålla koll på. Tur/synd att det inte var Miss E för hon hade slukat honom med hull och hår 😉

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var Patrik som tog den goda tomatsoppan. Den var god, för jag smakade en sked 🙂
      Det var väldigt synd att inte Miss E var här igår 😀
      Kram

  7. moi skriver:

    Jag har för mig att hundar instinktivt inte äter sådant som är giftigt 🙂
    God mat, goda vänner och bra väder!!!!
    NJUT!! 🙂
    Kram

  8. Gunnel skriver:

    Shoppa låter inte alls fel. Jag var hos min dotter i Luxemburg i helgen så jag fick också njuta lite av sol och värme, men inte lika mycket som du. Kram

  9. Decdia skriver:

    Nästa gång vågar kanske vovven göra nåt åt ”situation Bruce” nu när första chocken lagt sig.
    Vad massa vänner ni har där nere, det är ju bara så härligt!

    • Ami skriver:

      Ja, nästan gång ska jag smörja in honom med något gott som hundar gillar 😀
      Haha! Ja, vi umgås nästan med fler här nere än hemma 🙂

  10. Skönt att du äntligen fick anledning att shoppa lite igen. Inte bra när det går för lång tid emellan. 🙂
    Kram

  11. Ann-Kristin skriver:

    Gokväll!
    Nu blir jag avis igen! Ett av favoritställena är Alinghi! Dessutom äter Du min favorit till förrätt. Puuuhhh ! Usch vad det är långt till april 😃
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      God kväll Ann-Kristin!
      Jag förstår att du verkligen längtar ner nu. Och Alinghi tillhör också ett av våra favoritställe….Haha, jaså du gillar också camembert till förrätt? Ja den är supergod. Men nästan väl stor 🙂
      Kram

  12. Ama de casa skriver:

    Men vilken dålig ”säkerhetshund”! Han borde ha slukat Bruce på en endaste gång… Fast det var nog tur för honom att han inte gjorde det. Tur för vovven, alltså 😀

  13. torrebloggen skriver:

    Vi var till Alingui och åt deras smarriga brownies med glass till kaffet idag!
    Trevligt med lite shopping!
    Kram!

Kommentera

