En ny solig dag!

Igår var det en lika solig och härlig dag här i Torrevieja. Och Preciosa kom med en bra idé om att vi skulle gå ner till Ali på Bar Celona och äta våfflor.

Och när vi kom dit satt redan Ditte och La Syrra där och hade ”tjuvstartat” med korv och mos.

Men vi andra beställde in våfflor. Och Ali frågade om vi ville ha sylt och grädde eller glass på dem…..Haha! Inget svårt val. Allt, sa vi och skrattade.

Och vi fick verkligen allt.

DSC09527 (Custom)

De var supergoda. Och superstora – men Ami klämde hela sin 🙂

DSC09530 (Custom)

Och efter en stund kom även Carina och Horst. Jättekul att träffa dem!

DSC09532 (Custom)

Och vi fick många härliga skratt där under några timmar. Och till och med Ali hann sätta sig ner en stund hos Patrik för att prata lite….Och nej, Patrik frös inte om ni undrar. Det var sååå varmt där i solen så han var tvungen att skydda huvudet.

DSC09534,2

Och idag önskar jag er en trevlig lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till En ny solig dag!

  1. Znogge skriver:

    Så härligt att kunna sitta ute och njuta av gofika! Här lär det dröja även om jag såg några som huttrade i filtar när jag var i stora staden senast. Men så tapper är inte jag. Inte på länga vägar!

    Kram och trevlig lördag!

    • Ami skriver:

      Ja, det är fantastiskt att kunna sitta ute…..Och hemma är man så sugen på att göra det så fort solen tittar fram 🙂
      Kram och tack detsamma!

  2. Lena i Wales skriver:

    Ser verkligen skönt ut! Börjar känna igen ”gänget” nu. Så trevligt ni verkar ha!
    Ha en riktigt fin helg!

  3. åsa i åsele skriver:

    Meen Oooo Happy Days 🙂 kram

  4. Gunnel skriver:

    Först läser jag ditt inlägg, sen tittar jag ut och ser bara ett grått elände. Jag går och lägger mig igen. Ha det så gott. Kram

    • Ami skriver:

      Usch! Ja, det där gråa vädret känner jag mycket väl till 😦 Inget vidare alls!
      Men i morgon kommer ju våren hemma 🙂
      Kram

  5. Så härliga bilder…:-)

    Kan gissa hur du tänker… först våfflor med grädde och sylt…sedan motion på något köpcentra. 🙂
    ha en fortsatt skön helg!
    Kram

  6. Ditte skriver:

    Tack för igår!
    Visst var det en toppendag och den blev ju bara bättre efter hand. Mysigt och roligt att tillberinga en eftermiddag hos Ali. Och visst var våfflorna härliga. Helt klart skall jag prova dessa nästa gång.
    Även idag skiner solen på oss från en klarblå himmel så det är bara att ta tag i dagen och njuta.
    Vi ses!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack själv! Så kul att kunna sitta och bara prata och skratta så där uppsluppet 🙂
      Ja, våfflorna var så goda, men väl mäktiga 🙂
      Vi ses om ett tag!
      Kram

  7. torrebloggen skriver:

    Härliga bilder! Tack för en jättetrevlig eftermiddag. Måste bara prova våfflan nästa gång.
    Vi ses!
    Kram! – hälsa till Patrik från oss

    • Ami skriver:

      Tack själva! Det var så roligt att få träffa er i verkligheten 🙂
      Ja och jag måste nog prova det där wienerbrödet som du tog 🙂
      Patrik hälsar tillbaks!
      Ses om ett tag!
      Kram

  8. Decdia skriver:

    Hihi, det känns som om halva Sverige är där nere! Men det ser så jäkla härligt ut!

  9. Geddfish skriver:

    Det ser ju mer än lovligt gott ut! Mmmm smaskens med både våffla och solsken!
    Kram!

  10. Moi skriver:

    Våfflor, sylt, grädde, glass, trevligt sällskap och sol.
    Vad vore väl en kväll på slottet, suck…
    Kram

  11. Ama de casa skriver:

    Ser gott ut – men jag skulle nog ha slagit till på korv med mos jag 🙂

  12. Frida M skriver:

    Ååh så gott!! 😋😋 och solsken på det, kan ju inte vara annat än underbart!
    Puss

Kommentera

