En ny dag….

….var det här i Torrevieja igår. Och vi vaknade till sol och blå himmel, men det blåste fortfarande lite.

På förmiddagen hade jag lite att sköta om….Det behövde städas och ett par maskiner skulle tvättas. Och det var perfekt (blås)väder att hänga ut tvätten på terrassen.

Efter det gick jag in till vår spanska granne för att hjälpa henne med ett par saker som har blivit en riktig följetong i det här huset….Och i samband med det behövde jag även prata med Preciosa! Och hon är ju inte längre bort än ett telefonsamtal som tur är…..Så tack för hjälpen 🙂

Men sen behövde vi verkligen ge oss ut på promenad och då blev det en liten ”släktträff” när vi träffade Mats och Gunilla, som vi fick en jättetrevlig eftermiddag tillsammans med.

DSC09586,1

Ja och sen var det bara att gå hem och laga middag, men livet är ganska enkelt här nere….

Men på vägen hem hittade vi något som var lite mer komplicerat…..

Två skor i en palm?

DSC09588,2

Och inte passade de ihop heller. Annars matchade ju den röda mitt nagellack. Men jag har ju två fötter, så då behöver jag ju två likadana skor också 🙂

Men vem vet? Den andra hittar jag kanske i en annan palm idag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till En ny dag….

  1. Ama de casa skriver:

    Jag har hittat den matchande röda skon! Räcker det att det är samma färg, eller måste den dessutom se likadan ut? Näe… Så petig är du nog inte… 😉

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Vad bra att du har hittat den andra skon…..Nja, den behöver väl inte vara exakt likadan. Men det underlättar ju om klacken är ungefär lika hög 😀

      Ses snart!
      God förmiddag

  2. I Sverige hänger man upp tappade vantar på räcken eller liknande och i Spanien tappar folk bort skorna. Undrar om det säger något om klimatet? 🙂

    Ha en skön dag!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, här är det skorna folk tappar bort – konstigt, för det känner man väl om man bara har en sko på sig? 😀
      Kram och tack detsamma!

  3. Gunnel skriver:

    Tänk att ha ett eget skoträd i trädgården! Undras vilket trädgårdsmästeri som säljer sådana här eller du kan ta hem en planta? Kram

    • Ami skriver:

      Men nu kom du ju på en sån där bra idé igen 🙂 Det är ju en skoträdsplanta jag ska ta med mig hem!
      Jag tar en till dig också…. 😀
      Kram

  4. Znogge skriver:

    Min son och hans kompisar startade ett ”skoträd” i lillhålan. Till slut hängde det skor av olika slag i hela trädet som blev så känt att det skrevs om det i tidningen 🙂 Nu är det dock fällt…

    Kram och ha en härlig tisdag!

    • Ami skriver:

      Nej, vilken rolig grej att starta ett skoträd 🙂 Och extra kul att det uppmärksammades i tidningen!
      Kram och tack detsamma!

  5. moi skriver:

    Jag tror att om du har lite tålamod så kommer den andra röda att växa fram så småningom.
    Allt mognar ju inte samtidigt – men håll ögonen öppna för de kan nog vara eftertraktade! 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Åh, det där med tålamod är inte min grej 😦 Jag vill ha den nu på en gång. Men Ama har tydligen en liknande sko som jag ska få 😉
      Kram

  6. Ditte skriver:

    Ett skoträd låter spännnade. Kanske förökar sig skorna och det kommer fler. Vem vet?
    Låter som en behaglig dag, med släktträff, men något dopp i poolen såg det inte ut att bli för er del. Och hos er satt skorna på.
    Trevlig tisdag önskad från ett gråaktigt stockholm.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, Pippi hade ju ett sockerdricksträd, så varför inte ett skoträd också 🙂 Och jag älskar ju skor, så vi hoppas det ska komma många på det!
      Ja, det blev en jättetrevlig dag igår där vid poolen – men dock inga dopp 🙂
      Kram

  7. Comsi Comsa skriver:

    Men där är ju min sko, gud som jag har letat, glömde bort att jag varit och klättrat i träd. 🙂

    Kramar ♥

    • Ami skriver:

      Men då ska jag ta med den hem till dig 😀
      Men tänk på till en annan gång att du inte klättrar i träd med högklackat…. 😉
      Kram

  8. åsa i åsele skriver:

    Helt osökt tänkte jag på Pippi och hennes träd 🙂
    Ett skoträd känns mer användbart än ett sockerdricka träd 😉
    Blev ju genast nyfiken å vill veta allt om följetongen… säger Du A måste väl Du även kunna ta oss till Ö 😀
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag tänkte också på Pippi och hennes träd 🙂
      Vi har en svensk dam här i vårt hus som behöver lite hjälp. Och eftersom min spanska granne brukar hjälpa henne, men inte pratar svenska, så är det vissa saker som vi försöker hjälpa till med 🙂
      Men det är en låååång historia 😦
      Kram

  9. Christel skriver:

    Hej på dig! Här ska det va en udda strumpor dag i mars. Ska symbolisera att alla är vi olika. Speciellt barn med handikapp. Ni kan ju starta en udda sko dag. Ha det gott därnere. När bär det av hem?

    • Ami skriver:

      Hej!
      Åh, en udda strumpdag? Ja, men då kanske de inte tittar så konstigt på mig om jag kommer med udda skor – eller startar jag en udda sko dag, som du föreslår 😀
      Vi åker hem antingen i slutet på mars, eller i början på april..
      När kommer ni ner?
      Ha det bra!

  10. Ann-Kristin skriver:

    Vilken kontrast att se Patrik fullt påklädd och en bakom som ligger och solar. Jag blev också nyfiken på grannen 😊, eller blir det inget mer ? Tyvärr kan jag inte erbjuda en passande sko, de röda som finns sparade sen minst 30 år tillbaka har för höga klackar. Tror jag kastat de turkosa och ljusgröna👠👠👠.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, det ser faktiskt lite kul ut 🙂
      Det är en eländig historia med en svensk dam här i huset som vår spanska granne hjälper. Och eftersom hon inte pratar svenska får vi försöka hjälpa till med vissa grejer….
      Det var synd att du inte hade en likadan sko i dina gömmor 😀

      Kram

  11. Ann-Kristin skriver:

    Undrar varför det blev blå skor? De var röda från början 😠

  12. Decdia skriver:

    Jag förstår inte hur folk kan glömma en sko… Okej på ett barn i vagn, men som vuxen. Ett mysterium. 😉

    • Ami skriver:

      Nej, jag skulle absolut inte kunna glömma mina skor…..Man känner väl att något fattas när man börjar gå 😀

  13. Frida M skriver:

    Åh så skönt ni har det! Hör börjar som tur är också bli lite varmare så hoppas att det håller i sig 🙂
    😘😘

  14. Ping: Varmt och skönt…. | Blogg om bilsemester till Torrevieja Spanien

Kommentera

