Vilken fest….

….Patrik, jag, Ama och Anders blev bjudna på igår hemma hos Maggan och Jaime. Och hos de var även Maggans väninna Marianne.

Och vad tror ni Jamie hade ute i köket?

En supergod paella!

DSC09605 (Custom)

Och ute på deras terrass hade de dukat så fint. Och det hade Ami tänkt ta en bild på innan någon hade hunnit sätta sig….Men det hann hon inte.

DSC09606 (Custom)

Det var så varmt och härligt. Men Marianne var den enda av oss som var förståndig nog att skydda huvudet.

Och här sitter vi och äter lite gott småplock innan paellan.

DSC09610 (Custom)

Men nog är det väl konstigt att man aldrig kan få med alla på samma gång. Alltid är det någon som är uppe och springer.

DSC09615 (Custom)

Men här har vi värdinnan och Patrik som har funnit varandra. (Och bilden har jag helt fräckt stulit från Ama eftersom den var mycket bättre än min)

bild

Och som ni kan se, hade vi en fantastiskt trevlig dag och kväll. Och Paellan var så god och jag åt så Patrik nästan skämdes……

Och trots det var Jaime så snäll att han skickade med mig en burk hem 🙂

DSC09627 (Custom)

Tusen tack Maggan, Jaime och Marianne för allt trevligt och gott vi fick!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Vilken fest….

  1. Ama de casa skriver:

    Ja, det var verkligen både jättegott och jättetrevligt! Jag tyckte väl att jag kände igen bilden, men eftersom vi fotade samtidigt hade du ju inte behövt erkänna… 😀

    Gomorron!

  2. Underbara bilder… 🙂

    Är också förtjust i paella.
    Ha en skön torsdag!
    Kram

  3. Gunnel skriver:

    Det får nog bli paella här med snart. O, vad jag blev sugen! Kram

  4. annika skriver:

    Vad snällt att du fick med dig en doggy bag hem. Nu kan du se fram emot lunchen idag.
    Ha nu en fin Torsdag.

  5. Decdia skriver:

    Men åh, paella gjord av ett riktigt proffs!
    Bra för Ama att hon hann få en plats, hahaha! 😉

  6. Ditte skriver:

    Tänk dessa njutbara dagar, visst är de härliga. Och paellan såg så läcker ut! Bra att du kan njuta av den även idag, bra med matlådor.
    Härliga bilder på ett härligt gäng!
    Soliga Stockholmshälsningar!

  7. Comsi Comsa skriver:

    Njut på bara, det ser härligt ut. 🙂

    Kram ♥

  8. åsa i åsele skriver:

    Ååå Paella *mums* go’ mat å gott sällskap å så sol å värme på det… kram

  9. torrebloggen skriver:

    Vilken härlig fest ni fick med goda vänner och god mat!
    Ha det så skönt idag med!
    Kram

  10. Ann-Kristin skriver:

    Åh, så trevligt och gott det såg ut! Jag har också varit hemma hos detta gästvänliga par. Fick jättegod mat, med dock inte paella.
    Kram/A-K

  11. Znogge skriver:

    Mmm… så gott och trevligt på alla vis 🙂 Fast senast när jag åt paella blev det akut. Lite synd för det är ju så gott 🙂

    Kram

  12. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Jaså Jaime är bra på paella! Då hade Lex velat vara med, han är paellaexpert och hittills inte hitta den bästa i Torre 🙂 Kram P

  13. Frida M skriver:

    Men åh så gott! Mums 😋😋

Kommentera

