Regn!

Hej på er!

I går morse när vi drog upp jalusin var det grått över havet…..Men det gjorde inte så mycket eftersom vi hade lite att fixa med. Vi gick in till vår spanska granne efter frukosten och Patrik försökte då hjälpa henne att ringa några viktiga samtal som tyvärr inte lyckades…..Men vi ger inte upp, utan försöker igen idag, eller imorgon 🙂

Men så här såg det ut på förmiddagen på vår terrass…..Regn och grå himmel.

DSC09636 (Custom)

Men det tog inte lång stund innan solen visade sig. Och allt började torka upp igen.

DSC09637 (Custom)

Det är bland annat därför jag är så förtjust i detta landet…..för den blå himlen.

Och när solen kom fram och vi för tillfället inte kunde göra mer för att hjälpa vår granne, tog vi en promenad till jardin de naciones här i Torrevieja….

DSC09645 (Custom)

….där det går påfåglar, tuppar, gäss och sköldpaddor ”lösa”, men de bilderna kommer en annan dag.

DSC09643 (Custom)

Och ibland när man går på gatorna nära parken, händer det att man stöter på en och annan höna 🙂

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Regn!

  1. åsa i åsele skriver:

    Finfina bilder.
    Men kan det vara grått å regna?
    Gillar myrorna 🙂
    kram

    • Ami skriver:

      Jo, lite grått kan det allt vara här också, men det varar inte så länge som hemma i Sverige 🙂
      Jag har vant mig vid myrorna nu, från början tyckte jag de var äckliga 🙂
      Kram

  2. Ann-Kristin skriver:

    Så skönt att solen tittade fram igen. Det är fint där i parken. Jag var där med La syrra förra våren tror jag det var. Myrorna ser trevliga ut där de kryper.
    Önskar er en bra söndag.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, värme och sol är ju det vi vill ha nu 🙂 Och visst är parken fin. Och otroligt med alla fåglar som är lösa där!
      Tack! Ja, nu har jag vant mig vid myrorna 🙂
      Ha en fin kväll!
      Kram

  3. torrebloggen skriver:

    Det blev riktigt skönt väder på eftermiddagen. Efter regn kommer solsken.
    Ha det bra!
    Kram

  4. Gunnel skriver:

    Det var tydligen inget långvarigt regn. Då kan det bara vara skönt. Ser fram emot att se bilder på alla ”vilda” djur. Kram

    • Ami skriver:

      Nej, som tur var blev det ganska kortvarigt regn 🙂
      Ja, bilderna på de ”vilda” djuren kommer absolut! Men det är jättekonstigt att se de där mitt i stan!
      Kram

  5. Comsi Comsa skriver:

    Vilken mysig park med alla dessa djur, ser fram emot bilder… 🙂 (BEVIS) 😉

    Kramen ♥

    • Ami skriver:

      Ja, bilder kommer 🙂 Men det är sant att man ibland stöter på höns när man går på gatorna nära parken!
      Kram

  6. Znogge skriver:

    En blå himmel är verkligen guld värd! Här är den tyvärr ganska så grå…

    Trevlig söndag!

    • Ami skriver:

      Ja, den blå himlen har jag längtar många månader efter – så regnet får gärna hålla sig borta 🙂
      Kram och trevlig kväll!

  7. Ama de casa skriver:

    Ja, det är det som är så skönt med Torrevieja. Regnet går oftast över väldigt snabbt och stannar aldrig i typ 2 – 3 veckor. 🙂

    Ha en toppendag – gomorron! 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, det är ju helt fantastiskt att slippa regn i flera veckor 🙂 Jag älskar den blå himlen!!

      Ha en toppendag ni också – god natt 🙂

  8. Decdia skriver:

    Men va, har ni vilda sköldpaddor där nere, de har Ama aldrig visat mig! Fy på henne, jag som ju älskar djur.
    Vad snälla ni är som hjälper grannen, hoppas att hennes problem löser sig.

    • Ami skriver:

      Ja visst, men sköldpaddorna såg vi inte den här gången – men när ni kommer ner måste ni göra ett besök i parken….Ska skälla på Ama för att hon inte har guidat er dit 😉
      Inte lätt att hjälpa grannen, men vi får försöka så gott det går!

  9. Moi skriver:

    Jag kan inte slita blicken från de fräcka myrorna!
    Regn har jag ju sett förr 😉
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, nu har jag vant mig vid myrorna. Men från början tyckte jag att de liknade okokta kräftor 🙂
      Nej, regnet är inget att titta på 😦
      Kram

  10. Susanne skriver:

    Vilken härlig utsikt ni har från terrassen! Verklig livskvalitet! Ha det fint!
    ☀️😊☀️😎

  11. Ping: En blandad dag! | Blogg om bilsemester till Torrevieja Spanien

  12. Ditte skriver:

    Skönt att solen bara hade en kortare rast! En prommis till Europaparke är alltid roligt och ofta ser man lite saker man inte sett tidigare.Härliga bilder och himlen är så vackert blå! Jodå, sol i Stockholm också…Men inte så varmt.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Nej, solen har inte fått tillåtelse att ta några längre raster!
      Ja, det är ju så fint i Europaparken – och jag tycker det är så kul med alla orädda fåglar som lugnt spatserar framför fötterna på en 🙂
      Härligt att ni har sol och blå himmel – man blir glad av det!
      Kram

  13. Decdia skriver:

    Jag har skällt på Ama, bara så att du vet det!
    Nu hoppas jag bara att den där sköldpaddsparken inte är allt för långt borta… jag och långpromenader är inte direkt vänner, obotlig skoskav du vet. 😉

  14. Ami skriver:

    Okej, då behöver jag inte skälla på henne 🙂
    Usch ja, jag vet hur det är med obotlig skoskav – flipflop passar mig perfekt 🙂
    Vet inte hur långt det är till parken…..Några mil 😉
    Nej då, den är inte alls långt borta, kanske drygt en kilometer här i från oss!

Kommentera

