Shopping!

Ja, igår blev det en shoppingdag tillsammans med Mats och Gunilla.

Först tog vi en tur till det stora köpcentret Zenia Boulevard. Och givetvis var vi hungriga när vi kom dit, så första stoppet blev på en av restaurangerna på andra våningen för en lättare lunch i solen.

DSC09653 (Custom)

Och när den var avklarad är det ju alltid bäst att besöka damernas innan man kan gå lös på shoppingen…..

Och denna gången var Ami busig och kikade in hos herrarna också.

DSC09654 (Custom)

Och sen när vi skulle gå ner höll vi på att snubbla över den här figuren som stod och apade sig utanför en restaurang.

DSC09655 (Custom)

Och det blev en lyckad shopping för Ami…..Nya torklinor till terrassen, några krokar och så en fullastad kundvagn med mat från Carrefour på hemvägen 🙂

Alltså inte ett enda par skor. Och inte några klädesplagg alls…..Men det finns en anledning! Det är redan överfullt i garderoberna här nere. Och det finns inga gömställen heller som jag kan smussla undan mina grejor för Patrik. Så enkelt är det. Och Patrik är jättenöjd med det!

Ha en trevlig tisdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Shopping!

  1. Äntligen shopping….förstår att du längtat. 🙂

    Synd bara att du inte har mera plats.
    Kram

  2. Comsi Comsa skriver:

    Fin apa och toa-bild 🙂

    Soliga kramar härifrån ♥

  3. Ditte skriver:

    Väldigt bra och så prsktiskt att förena nytta med nöje. Och säkert kan tvättlinorna bidra till det roliga. Om man anstränger sig lite förstås…
    Mysigt med lunch utomhus och La Zenia är ju trevligt i sig.
    Önskar er en fin dag.
    Soliga hälsningar och kramar från Stockholm.

    • Ami skriver:

      Haha! Jag är nog lite konstig…..För är det fint väder kan jag njuta av att stå ute och hänga tvätten – och det går verkligen att göra här 🙂
      Och visst är det mysigt att kunna sitta ute och äta lunch!
      Önskar er en fin kväll!
      Kram

  4. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Låter som en bra dag…Mat, handla och för liten förvaring. Det är smart, man kan alltså inte handla. Det blir billigt 🙂 Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Haha! Ja, det är väldigt smart att det inte finns någon förvaring – bra för ekonomin 😀
      Och vad ska man ha allt till egentligen? Jag har kläder och skor hemma i Sverige som jag aldrig ens har använt 😦
      Kram

  5. Znogge skriver:

    Det finns tyvärr en gräns för hur mycket man kan förvara 😉 Du får shoppa skor och annat i Sverige i stället!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det så! Och man behöver inte alls så mycket som man tror….Så Patrik tycker att jag hellre ska börja använda det jag har i stället 😀
      Kram

  6. Gunnel skriver:

    Så frustrerande….inga skor och inga kläder. Det gör du väl inte om fler gånger? Kram

  7. åsa i åsele skriver:

    Ibland måste man vara praktisk, finns det inte plats så… eller så får Du köra ”en ut å en in” 😉
    kram

  8. torrebloggen skriver:

    Vad trevligt att kunna sitta ute och äta lunch.
    Ha det så bra!
    Kram!

  9. Ann-Kristin skriver:

    Åh, vad mysigt med shopping, även om det inte blev kläder eller skor. Jag ska rensa min garderob när jag kommer ner. Finns ju en affär i Scandinaviska Centret som tar emot kläder m.m.
    Pengarna som kommer in går behövande tror jag. Sen kanske jag får in liiiite till 🙂
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, jag skulle också behöva göra en garderobsrensning och se vad som finns i gömmorna 🙂 Bra tips med affären i gallerian!
      Haha! Ja och sen kan man ju få in lite till 😀
      Kram

  10. moi skriver:

    Finns den där restaurangen med jättestor buffé kvar där uppe på andra våningen?
    Minns bl a att Anders åt ostron där.
    Kram

  11. Decdia skriver:

    Men du är ju kompis med grannarna, kan inte nån av dem husera dina skor? 😉

    • Ami skriver:

      Men tänk om de skulle trippa runt i mina skor när jag inte är här – då skulle de ju vara utslitna när jag kommer ner igen 😉

  12. Ama de casa skriver:

    Du är tuff du! Jag skickade in Anders på herrmuggen för att fota… Han KAN ha uppfattats som en aning kinky… 😉

    Vi brukar handla på Al Campo när vi är på Zenia. Slipper stanna till på Carrefour då. Lite vimsigt i början, men nu börjar vi hitta rätt bra där också. Dom har bra grejer även där (särskilt glasavdelningen är intressant… 😉 )

    Gomorron!
    PS: För en mindre slant kan du få köpa in dig på en skolagringsplats i vårt garage… 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Det hade jag nog aldrig fått Patrik att göra – du har mer pli på Anders än vad jag har på Patrik 😉

      Mats och Gunilla gick in en sväng på Al Campo, medan vi var på Leroy. Skulle nog också gått in där, för jag har lyckats slå sönder flera glas här hemma…

      Det känns som det blir dyrt för mig eftersom jag måste har en stoooor lagringsplats för skorna – och dessutom måste ni skaffa en annan plats för er bil då 😀

Kommentera

