Lite nytta!

Hej på er!

Igår hade jag faktiskt tänkt göra lite nytta när frukosten var avklarad, så jag började med att köra igång en maskin tvätt. Och undertiden satt jag Patrik i arbete med att borra upp mina nya tvättlinor på terrassen, så jag slipper bråka med min gamla torkställning och fälla den upp och ner hela tiden. Och inte är den någon prydnad heller för den delen, ja, inte tvättlinorna heller. Men de syns lite mindre än den andra klumpen. Så nu är jag nöjd.

Och när tvätten var upphängd tänkte jag ta ett varv med dammsugaren när jag ändå höll på…..Men nej, det var för fint väder för att hålla på inomhus, så det blev en lång promenad i stället och då passerade vi Aldea del mar.

DSC09656 (Custom)

Det är ett område med väldigt fina hus och mycket gröna växter.

DSC09658 (Custom)

Men allt är inte vackert här i Spanien 🙂

DSC09659 (Custom)

Men det gör inte så mycket. Huvudsaken är att man kan vistas utomhus och njuta av solen.

Och efter vår långpromenad gick vi in mot stan igen. Och när vi kom förbi Keeper bar fick vi se att Mats och Gunilla satt där, så det passade väldigt bra att slå sig ner hos dem med en kopp eftermiddagskaffe innan det var dags att gå hem och laga middag.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Lite nytta!

  1. Ama de casa skriver:

    Jamen var är bilderna på tvätten? Jag tycker det skulle vara trevligt att sitta här och se på när den torkar 😉

    Det är verkligen inte allt som är vackert i Spanien (eller nån annanstans heller för den delen), men ser det tråkigt ut så är det bara att titta uppåt istället.

    Gokväll!
    🙂

    • Ami skriver:

      Jag ska snart hänga ut en ny omgång tvätt…..Och som vanligt gör jag det när det regnar 😀
      Men jag ska ta en bild och visa dig ändå 🙂
      God middag!

  2. Decdia skriver:

    Säg den stad som bara ar fina sidor. 🙂 Det slog mig faktiskt att alla de större infarterna till Helsingborg går igenom rätt så tråkiga områden först. Tänk vilken bild folk först får som aldrig varit här tidigare.

  3. Ditte skriver:

    Bra med både nytta och nöje.
    Vi går ganska ofta förvi Aldea del Mar och det finns en hel del vacker mosaik i området. Att sedan pusta och hämta krafter på Keeper´s är trevligt. Och utsikten därifrån över havet är vacker.
    Soliga hälsningar från oss.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det bra när man kan kombinera 🙂
      Och på Keeper´s är det alltid trevligt att sitta och titta på folk som går förbi!
      Idag är det lite mulet över havet här i Torrevieja. Men det gör inte så mycket!
      Kram

  4. torrebloggen skriver:

    Ja det är väldigt fint där borta vid Aldea del Mar och det har väl alltid ansetts som ett lite ”dyrare” och ”finare” bostadsområde med poolanläggningen och dom välskötta trädgårdarna.
    Kram

  5. Gunnel skriver:

    Jag förstår att ni får se mycket mer av det vardagliga Spanien än när man bara kommer som turist nån vecka. Kram

  6. Du får visa tvättlinorna nästa gång… 🙂

    Håller med dem som skriver att inte allt är vackert någonstans. Men Spanien är absolut ett land dit jag skulle kunna flytta och trivas. Längtar efter ett liv som ni har. 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Inte mycket att visa….Men de kommer säkert med på någon bild sen 🙂
      Ja, livet här nere känns mycket enklare än hemma….Och framför allt, är det ett mycket behagligare klimat 🙂
      Kram

  7. Ingrid skriver:

    Vackra bilder, i Aldea del Mar har jag vandrat många gånger, väldigt fint område. Nu ska det regna ett tag, men man kan gå ut ändå med paraply 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst är husen fina där borta! Men det är alltid folktomt när man går igenom området.
      Pratade med vår lilla spanjorska i morse. Och hon sa att det skulle vara dåligt väder ända tills fredag….Men som du säger, det fungerar bra med paraply 🙂
      Vi hörs!
      Kram

  8. åsa i åsele skriver:

    Aldea del Mar ser väldans fint ut, är det där de fina människorna bor?
    Området där Ni & Ama bor, är det både turister/utlänningar och spanjorer som bor där och där borta i fina området bara utlänningar?
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, husen är lite annorlunda byggda där borta i det området…..Men jag tror det är lika många spanjorer som utlänningar som äger lägenheterna både där borta och här där vi bor 🙂
      Kram

  9. TantGlad skriver:

    Nämen inte jaga damråtter då vädret är så fint. Du sparar väl några dammtussar som tofflor till änglarna…*blink blink*

    Fina bilder.
    Ha en jätteskön dag.
    Kramkram

  10. Znogge skriver:

    Nej, allt är inte vackert utomlands och kontrasterna är större än i Sverige tycker nog jag. Men värme, sol och en blå himmel gör det mesta vackrare 🙂

    Kram

    • Ami skriver:

      Jag håller med om att kontrasterna är större än i Sverige…..Och även om himlen är ganska grå här just idag, så har vi ändå bättre väder än i Sverige 🙂
      Kram och krya på dig!

  11. Ann-Kristin skriver:

    Visst är det fint i Aldea del Mar! Det och Los Frutales var de fina områdena i slutet på 80 och början på 90-talet. Tror inte jag har någon prislista kvar på hur mycket lägenheterna i Los F kostade 1986, måste kolla.
    I mitt fula område var det billigare. Jag gav ungefär 90.000:- svenska.
    Det var tider det 😀
    Kram/A-K

    • Ann-Kristin skriver:

      Hola! Hittade mina gamla papper sen försäljningstiden. Den dyraste i Los F kostade 382.500:- Skr och den billigaste kostade 265.000:- år 86-87.😊

      • Ami skriver:

        Ja, vad kul att du hittade dina papper! Idag tror jag nog att man får lite mer för lägenheterna 🙂
        Kram

    • Ami skriver:

      Det är väldigt fint där i Aldela del mar, men lite dött?
      Och 90.000 kronor var minsann mycket pengar 🙂
      Kram

      • Ann-Kristin skriver:

        Ja, nu har ju priserna sjunkit. År 2006 sålde en bekant ( lika som min) lägenhet för 1 mille. Den är i dag ett bankåtertaganden och står i 48.000€ . Så nog har det förändrats 😊

  12. Moi skriver:

    Allt är inte guld som glimmar! Inte nån stans! Men nog är det lättare att ha
    överseende när solen lyser?!
    Kram

  13. Annika skriver:

    Låter som en skön dag. Smart att strunta i alla måsten och ge sig ut i solen i stället. Hoppas att du får en lika mysig dag i dag.
    Kram

Kommentera

