Vad gör man en regnig dag….

….här i Torrevieja?

Jo, först äter man frukost. Och undertiden pratar jag med min mamma via facetime. Jättebra, för på det viset känns det som att hon också sitter med vid vårt frukostbord 🙂

Och innan vi ens hann avsluta samtalet stod vår spanska granne i dörröppningen iklädd morgonrock och morgontofflor och ville fråga en sak. Samtidigt tassade jag med in till henne i mina porrtofflor morgontofflor för att titta på hennes nya utegrill på terrassen.

Och efter det startade jag faktiskt upp dammsugaren, så den fick rastas lite. Och undertiden hade regnet upphört, men himlen var fortfarande ganska grå när vi gav oss ut på vår promenad och styrde stegen mot en restaurang som ligger på los locos stranden. Men såklart var den stängd precis igår. Men då gick vi till Shangri La som ligger nästan hemma vid oss istället och åt dagens meny, vilket innebär….Förrätt, varmrätt, efterrätt och dricka för ca 7.95 euro. Alltså under 80 kronor per person.

Och vi började med varsin paella till förrätt.

DSC09661 (Custom)

Och till varmrätt blev det biff med pommesfrites och champinjonsås.

DSC09663 (Custom)

Det är inga dåliga portioner man får där. Och när kyparen kom ut för att servera, sa han något helt obegripligt till oss och vi satt som två fågelholkar.

– Åh, jag trodde ni var från Ryssland. Du liknar en rysk kvinna. Sa han och tittade på mig….Haha!

Och när vi hade klargjort att vi inte är ryssar, beställde vi in varsin stor chokladtårta och varsin kopp kaffe också 🙂

DSC_4273,1

Och det var tur att vi inte hade så långt hem, för vi blev sååå mätta!

Ha en trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

39 kommentarer till Vad gör man en regnig dag….

  1. MariAma deCasa skriver:

    Gäller att hitta de billiga & bra restaurangerna , när vi var nere kändes mycket som ”turistfällor”
    Ha en bra dag idag idag oxså

    • Ami skriver:

      Nej, det finns ingen anledning att gå på de dyraste ställena – inte säkert att maten smakar bättre för det 🙂
      Men nästan alla restauranger här erbjuder dagens meny till ett bra pris. Och ibland ingår även dricka!
      Ha en bra dag du också!

  2. Gunnel skriver:

    Haha! Du får kanske börja lära dig ryska ifall det blir fler missförstånd. Kram

  3. Znogge skriver:

    Vilken prisvärd och god lunch! Det är vad man får betala för en vanlig simpel ”dagens” här hemma. Undrar vad han grundade sitt uttalande på?

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen prisvärt att äta dagens meny här – men ibland blir man nästan väl mätt 🙂
      Haha! Jag har ingen aning varför han trodde att jag var ryska!
      Kram

  4. Ditte skriver:

    Jaha, ryska? Undrar vad servitören grunnade detta på. Hade varit intressant att få höra.
    bra restaurangtips, sökert värd att pröva. Goo såg det ut och priset är klart tilltalade.
    Hoppas solen snart bestämme sig för att bli med samarbetsvillig. Men å andra sidan kanse den inväntar oss.
    Trevlig torsdag!
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, ingen aning varför han tog mig som ryska 🙂 Jag kanske liknade någon ryska som han kände?
      Ja, restaurangen ligger på hörnet vid myrparken, så det tycker jag absolut att ni ska prova!
      Idag har vi inte heller sett solen, men dock inget regn i alla fall!
      Kram och tack detsamma!

  5. åsa i åsele skriver:

    Trist med regn men det blev ju en bra dag ändå,
    skulle ju gärna följt med å ätit… chokladtårtan såg väldans smaskig ut 🙂
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, man får försöka hitta på lite trevligt fast det regnar – ja, där skulle du varit med och ätit 🙂
      Kram

  6. Ingrid skriver:

    Kötträtten såg god ut men hur mör var den? Jag har haft otur, och tar därför kyckling. Angående servitören så tror jag att det beror på att du har ljust hår, jag har noterat att många ryskor här
    nere har ljust hår, antagligen färgat :-), eller också kanske svenska låter som ryska i hans öron.
    Kram

    • Ami skriver:

      Den var helt okej – och såsen var jättegod! Men ibland har man ju som du säger, fått sega bitar.
      Ja, antingen var det håret, eller kanske när vi pratade 🙂
      Kram

  7. Ruth i Virginia skriver:

    Det var verkligen mycket mat att trycka i sej till lunch!
    Paella och biff med pommesfrites OCH chokladtårta OCH en kopp med vispad grädde på topp!
    Ni tycks hålla er i form trots allt gott ätande. Keep it up! 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, men sen åt vi inget mer på hela dan – vi var proppmätta 🙂
      Men gott var det. Och senare fick det bli en promenad igen för att gå av sig lite av det som vi ätit 😀

  8. Geddfish skriver:

    Hur kan man tro att du är ryska, du blonda kvinna? 😉
    Vad mycket mat, jag storknar bara jag tänker på det, men det såg gott ut! Kram

  9. Comsi Comsa skriver:

    Nä, inte ser du ut som någon ryska inte, men du kanske äter lika mycket som en, hi hi hi….
    Fin bild på dig och ett fint smycke har du kring halsen. 🙂

    Kramis ♥

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, han trodde nog att jag var ryska för att jag åt så mycket 😀
      Tack, ja mitt hjärta som jag har runt halsen är jag väldigt glad för!
      Kram

    • Ruth i Virginia skriver:

      Hur ser en ryska ut? Har sett en del super-attraktiva ryskor
      med vackert blont hår som ditt. De mesta bilder man ser fr Ryssland är
      ju av gamla tandlösa tanter med hucklen på huvut. 🙂

  10. ulla skriver:

    Hej trevligt att följa er i Torreveija,,får bra tips från er. Nu undrar jag vilken gata denna resturang finns på,,vi ska bo på Radio Murcia,,tack

    • Ami skriver:

      Hej Ulla!
      Vi bor på Fuensanta, så då är vi ju nästan grannar 🙂
      Restaurangen ligger på Calle María Gil Vallejos, borta vid myrparken, om du vet var den är?

      • ulla skriver:

        Tack ja då bor vi nästgårds,,, ja då vet jag blev suga att prova,,inte så långt att gå…ha de bra i Torre,

  11. Gud, vad ni äter… ! 😉

    Facetime har jag aldrig provat fast det finns i manicken. Är det gratis att använda den?

    Vet inte om du uppfattade kyparens fråga som en förolämpning, men det finns många vackra ryskor också. 😉
    Ha en underbar kväll…
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, vi är glada för mat 🙂
      Ja, facetime är gratis om man har tillgång till internet – fungerar precis som skype. Men facetime kan bara användas via Iphone.
      Nej då, jag uppfattade inte det som en förolämpning, men blev så förvånad när han började prata ryska med mig 🙂
      Kram och tack detsamma!

  12. Decdia skriver:

    Jösses vilken massa mat! Och vilka priser… Tänk om vi kunnat ha det så här med. Här blir man ju halvt ruinerad på en utemiddag, trist.

    • Ami skriver:

      Ja, det är rejäla protioner där – och visst är det billigt! Mycket roligare att gå ut här nere och äta än hemma i Sverige 🙂

  13. torrebloggen skriver:

    Oj så gott det såg ut! Bra tips ,måste provas, det är ju inte långt att gå dit heller.
    Kram

  14. Ama de casa skriver:

    Shangri La är sååå himla bra tycker vi också 🙂 Ryska? Berodde det på att du hade porrtofflorna på dig fortfarande?? 😉

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Visst är det ett bra ställe! Men hade ni inte visat oss det, så tror jag aldrig vi hade gått dit 🙂
      Jaaa, jag hade ju mina porrtofflor på mig – klart att det var därför han trodde att jag var ryska 😀

      God kväll!

  15. Moi skriver:

    Du påminner om hon den där Olga…
    Nä, det var ju hon jag såg i spegeln i morse…. , där mindes jag fel 😉
    Du är en typisk, vacker skånska du!
    Kram

  16. TantGlad skriver:

    Härligt att njuta av God mat. Förstår ni vart sååååååå mätta.
    Det ser super gott ut.

    Kramkram.

  17. Marianne skriver:

    Var ligger Shangri La? Och viljen restaurang på Locos är stäng på onsdagar? Undrar så! Kan du vara snäll och fixa till vädret nu, vi komner imorgon. Ha en bra kväll

    • Ami skriver:

      Shangri La ligger på Calle María Gil Vallejos, vid myrparken. Och på Locos hade vi tänkt prova La ola, men de har tydligen stängt på onsdagar.
      Jag lovar att fixa till lite bättre väder tills ni kommer 🙂
      Välkomna ner!

  18. Frida Martinsson skriver:

    Åh, systeryster, så söt du är! Tur man får höra ibland att jag är lik dig 🙂
    Och så mycket gott ni äter, ser helt fantastiskt ut! Många ställen ni får ta med mig på om jag kommer och hälsar på!
    Själv väntar jag på Samuel som är och hämtar pizza åt oss, perfekt en söndagskväll!
    Ha en skön kväll!
    puss

    • Ami skriver:

      Min vacka syster Yster, det är ju jag som är lik dig 🙂
      Klart vi ska gå och äta på alla de här restaurangerna när du och Samuel kommer ner!
      Ha en mysig pizzakväll!
      Puss

Kommentera

