Vi anade!

Sol och blå himmel mötte oss i går också när vi drog upp jalusin. Och efter frukosten blev det en stund i solstolen ute på terrassen tills vår spanska grannfru ringde på dörren. Och efter det bestämde vi oss för att ge oss ut på stan. Och på söndagar är det alltid fullt med spanjorer som är ute och promenerar, uppklädda och fina. Och oftast sätter de sig på någon restaurang och äter middag tillsammans med familj och vänner.

Preciosa ringde under tiden vi var ute, men jag hann inte svara. Men lyssnade av telefonsvararen. Hon undrade bara om jag var hemma. Hon ville prata lite mellan terrasserna. Men sen hörde jag inte mer vad hon sa.

Men vi anade att de kanske skulle gå ner till Deni´s för att fika…..

Och mycket riktigt satt de där när vi kom dit. Och även La Syrra kom efter ett tag.

Här sitter vi: Terje, Ami, Preciosa som är fotograf, Patrik, Perra och Lex.

DSC09705 (Custom)

Och efter några härliga timmar tillsammans där i solen fortsatte Patrik och jag hem till Perra och Anna för att se hur de bor. Tyvärr var inte Anna med den här gången. Men henne får vi säkert träffa nästa gång.

Och det första som mötte oss när vi kom ut på deras terrass var något bekant…..Ödlan 🙂

DSC09709,2

Sen slog vi oss ner i deras soffa. Och det var faktiskt inte alls så jobbigt som man kan tro att sitta där i solen – jo lite kanske, eftersom man behövde solglasögon 😀

DSC09706 (Custom)

Men vår granne sa att de hade hotat med regn igår, men det såg vi inget av….Kanske kommer det idag i stället?

Ha en trevlig måndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Vi anade!

  1. Comsi Comsa skriver:

    Njut på du bara och tänk inte på oss här hemma i regnet ☔️😂😄 hi hi…

    Så ljus i håret du blivit, jättefint.

    Kramsi ❤️

    • Ami skriver:

      Haha! Just nu regnar det en skvätt här också – men vi njuter ändå 🙂
      Tack! Det har blekts jättemycket i solen!
      Kram

  2. Susanne skriver:

    Det ser så underbart ut! Har ni såna jobb att ni kan åka iväg sådär ett antal veckor? Eller jobbar ni hemifrån och kan jobba även där nere?
    Fortsätt njut! ☀️😎☀️😎

    • Ami skriver:

      Det är härligt att kunna vara här nere! Jag är hemmafru och Patrik har möjlighet att vara ledig lite längre perioder från sitt företag 🙂

  3. Ditte skriver:

    Mysigt att sitta där i solen. Här är det småregn och kallt just nu, men våren och solen kommer tillbaka. Frågan är bara när….Men jag har tid att vänta.
    Önskar er en trevlig måndag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det mysigt här nere, men just nu regnar det lite. Men det är inte så kallt 🙂
      Hoppas solen kommer tillbaks till er snart igen!
      Kram och tack detsamma!

  4. åsa i åsele skriver:

    Myyyysigt 🙂
    Ödlan är ju väldans fin 🙂
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen mysigt att kunna samlas så och ha det trevligt!
      Javisst är ödlan fin – blev så förvånad när jag fick se den, eftersom vi har en likadan på vår terrass 🙂
      Kram

  5. Gunnel skriver:

    Och här får jag ta både mössa och vantar på mig när jag går ut med Santos på morgonen. Det är surt. Kram

    • Ami skriver:

      Usch, jag vet hur det är – inget vidare alls 😦
      Men snart måste det väl komma lite sol och värme hemma också? 🙂
      Kram

  6. Znogge skriver:

    Eller så kommer det inget regn alls 🙂 Någon ska ha turen på sin sida!

    Kram från ett soligt men kallt Skåne.

  7. Ann-Kristin skriver:

    Så mysigt det ser ut i solen! Här är det full storm.
    Kram/A-K

  8. Decdia skriver:

    Åh, jag hoppas att jag och Batman kan ha det som er en dag med. Skönt att jag snart ska iväg så att jag får en liten Spaniendos i alla fall. 🙂

  9. Moi skriver:

    Hoppas det fina vädret stannar nån månad eller så…. 😉
    Vi har sol idag men vindarna är kalla
    Kram

    • Ami skriver:

      Jag tror ni får bättre väder. Det blir ju stabilare ju längre fram det går 🙂
      Härligt ändå att solen visar sig där hemma!
      Kram

  10. Daniel Lindqvist skriver:

    Ni ser ut att ha det riktigt trevligt😃 Vi ( jag min sambo och våra 2 barn är också nere i la mata) vore kul att joina er någon dag på Deni’s och snacka med någon annan svensk😜 om det går bra för er förstås. Ha det gått hälsningar familjen Lindqvist😃

    • Ami skriver:

      Hej på er!
      Vad kul att ni har hittat min blogg 🙂
      Det hade varit roligt att träffas. Vilken dag passar er?
      Hälsningar Ami och Patrik

  11. Ama de casa skriver:

    Såg verkligen härligt ut, både på Deni’s och på terrassen 🙂

    Gomorron!

  12. åsa i åsele skriver:

    Yes 🙂 jag vet att Ni har samma lika ödla, 🙂

  13. torrebloggen skriver:

    Vad härligt med sol och blå himmel! Killarna ser verkligen ut att trivas där i soffan.
    Ha det gott! Hälsa Patrik.
    Kram

  14. Geddfish skriver:

    Härliga soliga bilder! Jag hoppas få se lite sol här idag, igår var det kallt och grått.
    Men jag fick problem på halsen igår, halsen, jag menar bilen 😉
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, man är ju så soltörstig nu efter en lång och grå vinter hemma i Sverige…..Men hoppas inte det är något stort fel på bilen!
      Kram

Kommentera

