Är den inte vacker….

….hibiskusen ute på terrassen? Och stora knoppar är på väg att slå ut på den. Men vi får väl se hur länge den överlever innan den blir överfallen av ohyra. Så brukar det i alla fall bli i Sverige 😦

DSC09713 (Custom)

Och pelargonen är lika vacker och har ännu fler knoppar.

DSC09714 (Custom)

Men efter att ha pratat och pysslat om mina vackra blommor tog vi dramaten och gick iväg till en affär som Dan och Carita tipsat om. Och det var goda korvar, russinbröd och annat smått och gott som åkte ner i vagnen och fick följa med hem.

Och en korv med bröd passade perfekt som lunch innan vi åter promenerade hemåt.

DSC09719 (Custom)

Och när vi nästan var hemma kom det där regnet som var lovat dagen innan…

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

35 kommentarer till Är den inte vacker….

  1. Znogge skriver:

    Så vackert det blommar hos er! När jag ser bilderna känner jag verkligen hur jag längtar efter vårvärmen och ännu bättre sommaren, Men vi får skynda långsamt och njuta lite…

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag tycker det är så roligt att kunna njuta av dem här ute på terrassen nu i mars….Men visst är det härligt när våren närmar sig hemma i Sverige 🙂
      Kram

  2. Ditte skriver:

    Så stor och fin hibiscusen och pelargonen hunnnit bli. De har verkligen frodats i din vård. Såg ju blommorna när de nyss var ingandlade. Härligt!
    Tycket mig känna igen koevmojen och kan ana vilken butik ni besökte. Men det är förstås bara en gissning.
    Här är det sol idag så utgång väntar. Man vet inte hur länge den är i tjänst.
    Kramar!

    • Ami skriver:

      Ja, de har verkligen vuxit till sig utan att vi egentligen har gjort något…..De trivs nog i det här klimatet 🙂
      Jaså, du kände igen korven från Rio 🙂
      Härligt med sol hos er! Passa på att njut av den 🙂
      Kram

  3. Gunnel skriver:

    Så fina blommor du har! Du store tid så många knoppar det är på pelargonen. Du måste ha extra gröna fingrar. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det många knoppar! Helt otroligt….Men vi gör ingenting. Vattnar, plockar bort lite torra blommor och pratar lite med dem 🙂
      Kram

  4. åsa i åsele skriver:

    Så fina blommor. Du har ju gröna fingrar 🙂 kram

  5. Ann-Kristin skriver:

    Åh, ni var på Rios! Där handlar min syster och svåger mycket. Det är ju inte så långt att gå dit ifrån mig. De har väl också lite svenska varor eller hur?
    Vilka fina blommor Du har! Vacker färg på hibiskusen.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, det var på Rios vi var 🙂 Vi såg Felix lingon och smörgåsgurka. Men det fanns nog mycket mer.
      Ja, hibiskusen är nästan självlysande i färgen 🙂
      Kram

  6. torrebloggen skriver:

    Så fina och stora blommorna har blivit, såg ju blommorna när du nyss hade köpt dom.
    Blev lite nyfiken – Var ligger affären?
    Ska snart gå ut en sväng i solen!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, de har verkligen vuxit sen ni var här 🙂
      Om man går Valencianas och precis innan Ford på vänster sida svänger man ner på C/ Josefa Rebollo Rodríguez,32 Tror jag att det är. Och där ligger Rios lite längre ner på vänster sida 🙂
      Kram

  7. TantGlad skriver:

    Jättevacker blomma hibiskus. Fina bilder och en korv är tamefan bland det goaste som finns !
    Kramelikram.

  8. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Hibiskus ja…Har en på min gamla terrass men den har ”korvat” ihop sig i bladen Tyvärr.
    Dom är lite svåra dom blommorna. Måste kasta den sfsm…annars klättrar den upp till er 😦
    Så himla fin den var när jag fick den av Suz…
    Gott med korv 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, jag har fått för mig att det är ohyra som gärna går på dem 😦 Trist, för de är så vackra.
      Din blomma får gärna klättra upp till oss, men helst inte ohyran 😉
      Ja, korven var god, men ganska stark!
      Kram

  9. Comsi Comsa skriver:

    Nämen så otroligt vacker den är, undrar vilket språk du pratar med den på? 🙂 Bra att veta så jag kan prata mig till en lika fin, hi hi hi….

    Kramis ♥

  10. Susanne skriver:

    Vackra blommor, verkligen! 👍😘

  11. Decdia skriver:

    Det går inte att stoppa ohyran på något sätt? (jag har ingen aning, men nåt borde man väl kunna göra) Så trist om de fina blommorna skulle försvinna ju!
    Kul med en ny affär, jag älskar att gå i nya mataffärer. 🙂

    • Ami skriver:

      Jag har inte heller någon aning hur man gör. Såpa säger en del hjälper, men då ska man hålla på med det i all evighet. Vi får väl se hur länge den klarar sig…..Hoppas tills september i alla fall när vi kommer tillbaks 🙂
      Ja, i den affären hade de lite annorlunda matvaror och en hel del goda korvar 🙂

  12. anneli skriver:

    Jisses vad jag längtar tills det är levande blommor här!

  13. Moi skriver:

    En gång i tiden var jag en jäkel på att odla hibiskusar. Men det var nog när jag jobbade hos landskapsarkitekterna. Numera vill de inte ha med mig att göra alls.
    Kram

    • Ami skriver:

      Tyvärr tror jag inte heller att den här hibiskusen vill ha så länge med mig att göra…..Brukar alltid komma ohyra på dem 😦
      Kram

  14. Ama de casa skriver:

    Åh! Rios! Och korvmojjen har öppnat för säsongen… Måste nog åka hem snart!
    🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Brukar inte korvmojjen ha öppet året om?
      Den var jättegod i alla fall – så jag tycker absolut att ni snart ska komma hem 🙂
      God kväll!

  15. Lena i Wales skriver:

    Korv och bröd missade jag när jag var i Sverige,men hann med mycket annat! Ser såååå gott ut!
    HIbiskusen är jättefin. Har inte fått ohyra på mina i Spanien. Hoppas du har samma tur!

    • Ami skriver:

      Man kan inte hinna med allt 🙂
      Skönt att höra att du inte fått ohyra på hibiskusen, då hoppas jag på samma tur här 🙂

  16. Marianne skriver:

    Har varit ute och prommat idag efter en vecka i sjuksängen. Men er såg vi inte till. Vad härligt det har varit idag. Vet du att efter mina 14 år här i Torrevieja med en syändigt nyköpt hibiskus så har vi aldrig lyckats få ohyra på dem. Däremot hade vi massor av ohyra så länge vi hölls med dem i rabatterrna

    • Ami skriver:

      Men din stackare, har du legat sjuk 😦
      Vi var ute i stort sett hela dagen igår, men då har vi säkert gått om varandra!
      Min hibiskus står i en kruka här, så då håller jag tummarna att jag slipper ohyran 🙂

  17. Ping: Vad gör du? | Blogg om bilsemester till Torrevieja Spanien

Kommentera

