Igår var det…..

…..en sån här dag, med sol, blå himmel….

DSC09745 (Custom)

….och massor av folk som låg på stranden.

DSC09746,2

Det var med andra ord en ljuvlig dag. Och efter frukosten vet ni ju vid det här laget vad vi brukar göra. Och det gjorde vi även igår….promenerade alltså!

Och sen hamnade vi i favoritsoffan på Keeper och undertiden vi satt där kom två trevliga kändisar och slog sig ner…..Hasse och Rocio. Det var ett tag sen vi sågs, så det var jättekul att träffas igen. Och efter ytterligare en stund kom Irina och Calle som vi aldrig har träffat. Men på bara en liten stund hade vi blivit ett härligt sällskap som valde att fly solen och istället flytta in i skuggan och fortsätta vår trevliga träff där.

Och här sitter vi och pratar och pratar och däremellan blev det en hel del skratt.

DSC09748 (Custom)

Och både Irina och Calle håller i tangoundervisningen på Aktiv i Torrevieja.

Så till hösten vet man inte vad vi får för oss – vi börjar öva så smått här hemma redan nu 🙂

DSC09751 (Custom)

Och idag önskar jag er en trevlig lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Igår var det…..

  1. Ama de casa skriver:

    Åh! Tangouppvisning till hösten alltså! Det ser jag fram emot 🙂

  2. Rocio skriver:

    Hej och tack för en trevlig em. Jag, för min del, har inte vågat ta upp mina planer på den argentinska dansundervisningen med Hasse ännu. Men fröet är sått, och till hösten när nästa kurs börjar får jag kanske skörda. Nä, det är nog ganska säkert att det fröet inte fallit i god jord, om man så säger…

    Både H. och jag var alldeles för exalterade av Irinas ”tangoförsäljningsteknik” att vi inte såg den enormt avancerade kameran på bordet. Wow…!
    Ha en bra dag!
    rocio

    • Ami skriver:

      Tack själva! Det var verkligen roligt att träffas 🙂
      Jo, vi måste ta med våra stelbenta män och prova på lite tango, haha! 😀
      Ja, Patriks kamera tar väldigt fina bilder…..Men är tung som bly 😦
      Tack detsamma!
      Kram

  3. Znogge skriver:

    Klart ni ska dansa tango! Jag anar att Ama också är intresserad 😉

    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, jag tror absolut att hon och Anders också följer med…..Vi blir nog ett helt gäng till hösten 😀
      Kram

  4. Ditte skriver:

    Det kan kanske bli en hel tangogrupp. Vi hänge på. Tänk så roligt vi kommer att få. Och ledaren också.
    Vilken mysig dag och det fina vädret har ni lyckats behålla. Härligt! Jag är avis!
    Önskar er en trevlig lördag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, men då provar vi till hösten då 🙂 det låter jättekul tycker jag!
      Sommarvärmen verkar ha kommit för att stanna nu, så idag blir det nog en tur till stranden 🙂
      Kram och tack detsamma!

  5. Ann-Kristin skriver:

    Vilket härligt väder och vilka fina bilder. Jag har läst om tangoundervisniningarna på Klubb Torrevieja tror jag. Älskade att dansa i min ungdom, men det var då det 😃💃
    Trevligt med spontanträffar. Jag får väl hålla mig i närheten av Keepers eller Deni’s när jag kommer ner och se om det kommer några bekanta.
    Kram och trevlig helg/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, vädret är verkligen fantastiskt nu! Inte för varmt, utan helt perfekt!
      Tango har jag aldrig provat….så man vet aldrig vad som händer till hösten 🙂
      Jättetrevligt med spontanträffar, men det känns som allt är så mycket enklare här nere än mot hemma i Sverige – så håll utkik när du är ute och promenerar 🙂
      Kram och tack detsamma!

  6. åsa i åsele skriver:

    Ser fram mot hösten då vi får se bilder på Er när Ni dansar Tango 🙂 dans är ju en fin motionsform 🙂
    Även här lyser solen från en blå himmel i dag efter gårdagens oväder.
    Ha en fin lördag, kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, vi får väl se hur det blir med den saken 🙂
      Så skönt att solen lyser hos er idag, man känner sig alltid lite piggare när den tittar fram 🙂
      Kram och tack detsamma önskar jag er!

  7. Lena i Wales skriver:

    Dansa tango låter ju urkul!! Klart ni ska pröva det! Berätta bara för oss när er kommande uppvisningsturné börjar!

  8. Gunnel skriver:

    Toppen! Då förväntar jag mig att få se både dig och Patrik i Let´s dance nästa omgång. Jag ska rösta på er. Kram

  9. Geddfish skriver:

    It takes two for a tango, sa min salig man 😉
    Klart ni ska dansa tango! Vilket härligt liv ni har, tar verkligen vara på guldkornen ❤ kram

    • Ami skriver:

      Ja, det hade varit kul att prova i alla fall! Så vem vet hur det blir 🙂
      Vi trivs verkligen här nere och har det jättebra 🙂
      Kram

  10. Decdia skriver:

    Alltså, varför är man inte sådär härligt spontan hemma? Rätt galet på sätt och vis…
    Ungefär vad har ni i temp nu?

    • Ami skriver:

      Här nere är vi mycket mer spontana än hemma….Tror det beror på klimatet 🙂
      Vet inte hur varmt vi har, men kanske 25 grader 🙂

  11. Moi skriver:

    Let´s dance on tour! Patrik och du tar hand om tangon medan Ama och Anders numera har hula-hulan i blodet 🙂
    Kram

  12. Comsi Comsa skriver:

    Dansa på ni bara, det låter kul… 🙂

    Kramen ♥

  13. torrebloggen skriver:

    Vilket härligt väder ni har just nu.
    Trevligt med spontanträffar och de låter kul med tangon.
    Hoppas ni får en skön söndag.
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, vädret är underbart nu! Och spontanträffar brukar oftast bli väldigt trevliga 🙂
      Om vi provar tangon får ni också haka på 🙂
      Kram

  14. irina skriver:

    Hej Ami och Patrik.Tack för en trevlig träff.
    Vi blev överraskade att tango intresset är så stort och så många vill börja dansa.
    Calle säger att i det här klimatet alla stelbenta men blir mjuka i lederna.
    Ni är så välkomna !!!! Alla kurser är gratis.
    Jag kan tillägga bara en sak
    Tango är som graviditet.Det växer och växer och fyller hela kroppen,sen tankar,sen sinne och man är fast för livet.
    kram Irina och calle

    • Ami skriver:

      Hej!
      Tack själva, det var så roligt att träffa er!
      Det verkar som många är nyfikna på tango 🙂
      Och jag tror också som Calle, att lederna blir mjuka i det här klimatet. Så kanske provar vi på det till hösten….Jag hör av mig!
      Kram till er båda!

Kommentera

