Så enkelt….

…det är här nere i Spanien!

Igår fick jag ett sms från Perra att det var frukost nere hos Ali klockan 11.00 och att han hade bafucin som jag skulle ge till Preciosa. Givetvis var min mobil på ljudlöst så jag missade det och läste inte det förrän frukosten var över. Men då bestämde vi att ses nere på Deni´s senare på eftermiddagen istället. Och snabbt skickade jag iväg ett mejl till Preciosa för att se om hon var så frisk att hon också orkade komma dit…..Perra hade haft samma tanke och redan skickat henne ett sms, så både hon och Lex kom ner.

DSC09778 (Custom)

Lex är så fin i sin röda hatt!

DSC09780,2

Och här sitter alla som skräddare, ja alla utom Patrik….och enligt Preciosa var det för att han inte fick plats att sätta upp benen??

DSC09782 (Custom)

Och det blev mycket skratt under eftermiddagen och lite allvar också, för Patrik och Preciosa köpte en lott ihop, så nu hoppas vi på storkovan 🙂

Efter det följde Patrik och jag med hem till Perra och Anna där det blev lite mys för mig och deras söta dotter Alexandra på deras terrass.

DSC09787 (Custom)

Och hon lärde även oss lite knep och knåp.

DSC09789 (Custom)

Men sen var det dags att tacka för oss och gå några gator längre upp för att komma hem och laga middag. Men på fem minuter blev det helt plötsligt bestämt något helt annat….och vi hamnade istället på en restaurang nere på stan.

DSC09795 (Custom)

Och där visade Patrik och jag Alexandra hur man hänger en sked på näsan. Och vips hade vi fått in fyra nya skedar och även involverat en spansk familj i vår tramsiga lek som satt vid bordet bakom oss.

DSC09798 (Custom)

Och efter middagen var vi ju tvunga att gå på tivolit som vi lovat Alexandra…

PicMonkey Collage (Custom)

Och jag tror att vi alla tyckte det var ganska kul!

Och idag blir det en trevlig träff igen!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Så enkelt….

  1. Gunnel skriver:

    Vilken kul dag. Så härligt att bara improvisera och strunta i alla planeringar. Sånt gillar jag. Då tränar alla spanjorer på att hänga skeden på näsan nu då? Jag önskar en en Glad påsk i värmen.

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen härligt att kunna göra det ibland!
      Haha! Ja, nu går alla spanska barn med skedar på sina näsor 😀
      Glad påsk önskar jag dig också!
      Kram

  2. Znogge skriver:

    Vilka underbara dagar ni har där tillsammans 🙂 Så spontant och så enkelt… Jag inser mer och mer att saltgruvan är överskattad!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, vi är så glada över att få vara med om dessa fantastiska dagar. Och vi njuter verkligen och tar vara på tiden 🙂
      Kram

  3. åsa i åsele skriver:

    Så skojjig dag 🙂
    kram

  4. Per skriver:

    Tack för igår! Supertrevligt som alltid:)

  5. Ditte skriver:

    Visst är dessa improviserade och oplanerade dagar härliga.
    Och vädert gör ju sitt till! Mysigt att kunna vara ute hela dagen och även sitta på en utomhusrestaurang på kvällen.
    Skedtricket ser jag fram emot att öva in och Max skulle helt klart gilla det.
    Tivolit är roligt även för vuxna och har man barn med sig blir det ännu roligare. Vi var där en sväng med barnbarnen i höstas och det var otroligt uppskattat.
    Ha det fortsatt bra och njut av dagarna. Men det ser jag att ni gör…
    Kram och Glad Påsk!

    • Ami skriver:

      Ja, det är så enkelt när det blir spontant. Och visst gör vädret en stor del, så mycket lättare att träffas ute på någon servering….Ja, ni vet ju hur det är 🙂
      Haha! Ja, det måste du öva på Max. Det kommer inte ta lång tid innan han kan det 🙂
      Glad påsk önskar vi er också!
      Kramar

  6. Comsi Comsa skriver:

    Ingen dag den andra sig lik, kul med spontanitet. 😀

    Påskkram ♥

  7. Maggan skriver:

    Hej! Jag håller också på med en massa garntrix. Jag kan Fisk på fat, kaffekoppen, Eifeltornet och en del annat. Alicia som är 6 år håller på med sånt.

    • Ami skriver:

      Hej Maggan!
      Åh, då måste du visa mig det när vi ses 🙂 Kaffekoppen lärde Alexandra mig, men de andra kan jag inte. Men det är ganska kul faktiskt 🙂
      Kram

  8. Geddfish skriver:

    Jag gillar att ta det lite som de kommer och det är ju så lätt i värmen! Finns inga stora bekymmer då.
    Glad Påsk, kram!

    • Ami skriver:

      Visst är det mycket lättare när det är sommar och varmt att vara spontan. Bara att hoppa i sina flipflop och sticka iväg 🙂
      Glad påskkram till dig också!

  9. Decdia skriver:

    Men wow vilken dag! Ni verkar ju a hur skoj som helst!

  10. Moi skriver:

    Jag avundas de som är så spontana och som tar tillvara det bästa av allt!
    Det är ju ni som får alla dessa härliga, glada dagar ju!!!
    Kram och fortsätt ha det underbart ♥

    • Ami skriver:

      Jag tror mycket beror på att allt är mycket enklare när det är sol och blå himmel. Bara att springa ner på en uteservering och sätta sig när någon sms:ar 🙂
      Kram

  11. Ann-Kristin skriver:

    Vilken trevlig dag och kväll! Snart är det min tur 😃. Den där karusellen eller vad den kallas åkte jag när min son fyllde 30. Skrek så folk vände sig om när den väl stannade. Aldrig mer!!!
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Så härligt att du snart kommer ner! Förstår att du längtar 🙂
      Haha! Ja, jag förstår att folk vände sig om och undrade vad det var frågan om 😀 Men visst var den lite otäck!
      Kram

  12. åsa i åsele skriver:

    Gillar den där runda soffan Du å flickan ligger i ute på altan, ser skön ut 🙂 kram å glad påsk ❤

  13. Ser ut som att ni har jättetrevligt! 🙂

    Hoppas att det blir vinst på lotten också.
    Kram

  14. Ama de casa skriver:

    Coolt! Häftiga partytrick! 🙂

    Det är härligt med spontanitet och att kunna ändra sig efter vad som verkar trevligast för stunden 🙂

  15. Ping: Tegel! | Blogg om bilsemester till Torrevieja Spanien

Kommentera

