Från fyra till elva!

Först var vi fyra som skulle äta lunch igår, men det roliga är att här nere blir alla så spontana, så helt plötsligt var vi elva som satt runt bordet på restaurang La ola vid Los locosstranden och hade jättetrevligt.

Patrik, Ami, Anna, Susan, Krister, Anna-Carin, La syrra, Jörgen, Alexandra, Preciosa och Perra.

DSC09819,2

Det blev lite av varje på våra tallrikar, men jag slog till på bläckfiskringarna som var jättegoda. Och jag åt hela lasset själv…..nästan i alla fall. Preciosa hjälpte mig med två 🙂

DSC09818 (Custom)

Och på curastranden borta vid oss vad det fullt med folk som låg och stekte sig i den ljuvliga solen.

DSC09820 (Custom)

Och även ett litet stopp på Deni´s blev det innan vi gick upp för backen och hem till oss. Och där blev vi bjudna på torrijas som är en sorts kaka speciellt för påsken. Det smakar som en blandning mellan fattiga riddare och nybakta kanelbullar. Och de var jättegoda 🙂

DSC09822 (Custom)

Och idag önskar jag er en trevlig långfredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien. Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Från fyra till elva!

  1. Ama de casa skriver:

    The more the merrier 🙂 Och Preciosa är alltid så hjälpsam 🙂

    Ha en finfin långfredag nu!
    Kram och gomorron!

  2. Moi skriver:

    ♪ ♫ ♪ Ju mer vi är tillsammans, ju gladare vi blir ♫ ♪
    Fortsätt vara glada och tillsammans 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Absolut är det så 🙂 Alla ska vara glada och tycka det är roligt!
      Och idag fortsätter vi med det 🙂
      Men tänker speciellt på er just nu ♥
      Kram

      • Moi skriver:

        Söta, rara du! Fortsätt att njuta och ha skoj.
        Man vet aldrig när/om det vänder (och ni har haft ert… )
        Jag/vi klarar oss, tack vare att det goda livet går vidare runt omkring och
        en dag kommer jag att var med där igen!!!
        Puss

  3. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Tack för i går…superroligt och jag åt nog minst 3 ringar…du räddade min mage där 🙂
    Dom var dessutom ovanligt goda!
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Tack själv – visst hade vi kul. Och det gör vi ju om igen 🙂
      Va!? Åt du tre stycken? Jag som bara trodde det var två 😉

      Kram!

  4. Gunnel skriver:

    Kan inte sluta titta på strandbilden. Jag ser att solen skiner här idag. Kan jag tro våga sätta mig i trädgården och sola en stund….men det får så klart bli inlindad i flera filtar. Är det fusk? Kram

    • Ami skriver:

      Nej, det är absolut inte fusk! Jag brukar också sätta mig inlindad i en filt hemma när solen tittar fram. Man är ju så soltörstig efter en lång vinter 🙂
      Ha en fin dag!
      Kram

  5. Geddfish skriver:

    Älskar bläckfiskringar! Mumma 😉 kunde norpat några där!
    Den där kakan var ju spännande, alltid kul med nytt!
    En bra fredag hela dagen låååååång önskas er i soliga breddgraden 😉 kram!

    • Ami skriver:

      Ja, de var riktigt goda! Haha, ja du hade gärna fått norpat några om du suttit hos mig igår – Preciosa tog ju tre av mig 😀
      Torrijasen var också jättegod, hade aldrig smakat den innan, så det var något nytt!
      Kram och detsamma önskar jag dig!

  6. Annika skriver:

    Springer min bloggrunda lite extra snabbt idag. Ute skiner solen och jag vill ju vara där. Vi kanske inte kan sitta ute och äta Påsk middagen som ni kan, men man får vara glad för det lille….
    GLAD PÅSK

  7. Comsi Comsa skriver:

    Norpar en bläckfiskring, mums så god den var. 🙂

    En fin långfredag vare sig ni firar eller inte, he he….

    Kramen ♥

  8. åsa i åsele skriver:

    Livet hos Er i Spanien verkar enkelt å glädjefullt, lätt att umgås ute i solen, krävs minimalt med planering 🙂
    Bläckfisk har jag aldrig ätit, har aldrig sett ett exemplar som lockar mig att smaka 😉
    Ha en fin långfredag, kram

    • Ami skriver:

      Ja, allt blir ju mycket lättare när det är varmt. Bara att springa ner och träffas på ett café eller en restaurang. Och det är ju så mycket billigare att leva här också mot vad det är hemma 🙂
      Bläckfisk är jättegott om det är rätt tillagat. Annars kan de bli sega. Men mina var jättegoda som jag åt igår 🙂
      Kram och tack detsamma!

  9. Znogge skriver:

    Jag köer allt utom bläckfiskringarna 😉 Vilka härliga dagar ni här där i solen!

    Kram

  10. Mycket god mat, goda vänner, och fint väder…underbart! Längtar efter Spanien och all god ”seafood”. 🙂
    Glad Påsk!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, vi stortrivs här nere med alla goda vänner som vi träffar!
      Och vädret kan vi inte heller klaga på 🙂
      Glad påsk önskar jag dig också!
      Kram

  11. torrebloggen skriver:

    Härligt att ni blev så många till slut! Vad festligt, den goda kakan ni blev bjudna på heter Torrijas.
    I mitt blogginlägg ”Snart så” den 26/3 hade jag en bild på kakan och frågade då om någon hade smakat en sån. Kul nu har du faktiskt smakat en torrijas.
    Glad Påsk!
    //Carina & Horst

    • Ami skriver:

      Ja, det var jättekul att träffas och prata lite 🙂
      Torrijasen hade jag aldrig smakat, så det var kul att prova. Och de var verkligen goda 🙂
      Glad påsk önskar vi er också!
      Kramar

  12. Ditte skriver:

    Jättetrevligt! Och solen skiner dessutom! Mysigt med vänner mat och dryck, en oslagbar kombination.
    Önskar er en trevlig långfredag.
    Även här lyser solen just nu. Skönt!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är så härligt att vara här 🙂
      Och vad skönt att solen lyser i Stockholm, man blir alltid lite gladare av att se den 🙂
      Kram och detsamma önskar vi er!

  13. Ann-Kristin skriver:

    Ännu en trevlig träff förstår jag. Ser sååå mysigt ut. Även dina bläckfiskringar såg goda ut.
    Ringde nyss min syster ( som fyller år idag). De satt hos Ali. Blir inte ett dugg avis 😃. Snart så, så är det min tur.
    Önskar er en fortsatt trevlig påskhelg.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, trevligt som alltid när vi träffas! Kan förstår att du blev avis när din syster satt hos Ali i solen 🙂 Men snart är du äntligen här !
      Tack och detsamma önskar vi er!
      Kram

  14. TantGlad skriver:

    Hmm…..bläckfisk?? Njäee……nog inget för mig. Men det ser mysigt allt det andra.

    GLAD PÅSK från mig.

  15. Decdia skriver:

    De där torrijas lät ju riktigt goda… och mättande! 🙂
    Bläckfiskringar är gott, men jag vet inte om jag hade velat sätta i mig en hel portion såna.

    • Ami skriver:

      Ja, torrijasen var jättegoda och jättemättande – men jag åt ändå upp hela min…..Och alla mina bläckfiskringar, nästan i alla fall 🙂

  16. A-C skriver:

    Tack för en jättetrevlig eftermiddag. Synd att ni snart åker hem. Men vi ses till hösten igen. Ja, torrijasen gillade vi. Kul att få smaka. Idag har vi tvättat, promenerat och slappat. Imorgon ska vi nog ta oss in på kvällen och titta på processionerna. Kram // Anna-Carin o Krister

    • Ami skriver:

      Tack själva! Var så roligt att träffas – hoppas ni hann med bussen och kom ordentligt hem!
      Ja, visst var torrijasen goda – men kanske inte så nyttiga!!
      Men både tvätt och promenad är ju desto nyttigare.
      Ja, visst ses vi till hösten igen 🙂
      Kram från oss

Kommentera

