Mina gyllene skor!

Hej på er!

Det kalla och otrevliga vädret har fortsatt sen vi kom hem från Spanien för en vecka sen…..Så inte är det konstigt att man längtar tillbaks.

Och idag är det fredag och då kanske man skulle hitta på något kul.

Kanske skulle Ami sätta på sig sina gyllene skor och ta sig en svängom……

DSC00004 (Custom)

…..för visst är de tjusiga! Och jag har fått de av Max och Frida.

De hade varit inne i en affär och fått syn på dem och tänkte såklart direkt på mig som älskar guld, glitter och skor 🙂

Så nu står de här hemma och glänser och bara väntar på att få gå ut med mig!

Ha en fin fredag

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till Mina gyllene skor!

  1. MariAma deCasa skriver:

    Fredaxmys är Lets Dance , alldeles perfekt med dina fina skor. 3vlig Helg! Har oxså varit hemma drygt en vecka och vädret är ju inte direkt välkomnande.

    • Ami skriver:

      Jaså, ni kom hem nästan samtidigt som oss! Nej, inget vidare väder att komma hem till….Vill ju ha sol och värme 🙂
      Trevlig helg önskar vi också!

  2. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron!
    Så snällt av Max och Frida att köpa så fina skor till Dig. Älskar också skor men kan numera inte gå så långt i högklackat 👠. I kväll tar jag ✈️ Till Torrevieja. Längtar sååå!
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      God eftermiddag!
      Ja, visst var det gulligt av dem. Jag blev jätteglad 🙂 Nej, jag vill helst inte heller gå så långt i högklackat, men jag tycker det är så snyggt 🙂
      Sååå härligt att du är nere i kväll – vi längtar nästan ihjäl oss!
      Ha det nu så trevligt och njut!
      Kram

  3. åsa i åsele skriver:

    Väldans fina, Du får ta med Patrik på en sväng om… om inte ute på lokal så hemma i köket 🙂 kram

  4. Gunnel skriver:

    Tjusiga skor! Jag älskar som du vet skor och glitter. Ett par med en så hög klack hade jag bara kunnat ha idag om jag satt ner. Ska leta upp ett par och ha när det är Let´s dance. Blir lite mer realistiskt då kanske. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, vi är lika där, du och jag med våra skor och glittriga saker 🙂
      Haha! Ja, det är klart att du ska höga klackar när du tittar på Let´s dance 🙂
      Kram

  5. Ama de casa skriver:

    Diggi-loo-diggi-ley! Jag vill se videon!!! 🙂

    Gomorron!

  6. Ditte skriver:

    Snygga skor! Då är du väl rustad inför kvällens uppsättning av Let’s Dance! En fin present ! Och härlig omtanke. Kram från oss på terrassen.

    • Ami skriver:

      Tack! Ja, det var så gulligt av dem att tänka på mig när de fick syn på skorna 🙂
      Åh, vad härligt att ni kan sitta på terrassen….lite för kallt här än så länge!
      Ha en fin kväll
      Kramar

  7. Tycker också att du ska se till så att skorna tar med dig till ett dansgolv i kväll. 🙂
    Patrik kanske också vill följa med?

    Trevlig kväll !
    Kramis

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, vi får väl se hur det blir…kanske blir det en svängom här på golvet i stället 🙂
      Kram och trevlig kväll

  8. Comsi Comsa skriver:

    Snygga, trampa på tjejen. 🙂 Kram ♥

  9. Mamma skriver:

    Ja det var verkligen ett par tjusiga skor. Max o Frida vet precis vad du gillar. Ha en trevlig helg! Puss o kram

  10. Decdia skriver:

    Kanske redan ikväll? 🙂 Några lager tröjor så kan ni nog sitta ute så länge solen lyser på er i alla fall. 🙂

  11. Znogge skriver:

    Men så rart och omtänksamt av dem! Här börjar det sola upp så det kan kanske bli aktuellt snabbare än vad du tror 😉

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var verkligen gulligt av dem 🙂
      Solen har varit framme här också hela dan, men usch vilken kall vind. Så det får nog bli raggsockor i skorna i så fall 😀
      Kram

  12. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Dom får du ta ner hit och ha när vi går på Tercera Edad 😀
    Där är ”tanterna” fina…ja OK, man kan se ut hur man vill 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Haha! Ja, jag hade samma tanke som du….Och så kan vi måla dina sandaler i guld. Klart vi ska vara snygga du och jag när vi går på Tercera Edad 😀
      Kram

    • Maggan skriver:

      Vi har ett nytt favoritställe där det är dans på lördagar. Tuto, som ligger på Calle Purisima i hörnet Calle Goleta. Superbra musik från 60-70 tal. Mycket folk som är där för att dansa. Man måste beställa bord. Vi kanske ses där i september.
      Kram Maggan

  13. Geddfish skriver:

    Då tycker jag du trampar i skorna de gyllene!
    Mysfredag! kram 😉

  14. susan skriver:

    Så snygga!!!
    Kram och trevlig helg!

  15. Susanne skriver:

    På med skona och ta en sväng om och dröm om värmare breddgrader! Snart är ni där igen! 😊☀️🇪🇸

  16. Frida skriver:

    Åh, vilka tjusiga 👌👌

Kommentera

