Ointresserade, eller dålig fotograf??

Hej på er!

Igår fick vi en trevlig fikastund hemma hos mamma tillsammans med min bror Johannes….

Men vi hade faktiskt väldigt trevligt där runt bordet, även om det ser ut som de flesta var helt ointresserade och inte alls ville vara med på bild. Haha!

Men visst, ibland hörs ett och annat knorrande när Ami kommer med sin bloggkamera, men de är ganska väldresserade och har inget val. Man måste helt enkelt ställa upp på bild, även om man vägrar titta in i kameran eller vägrar titta över huvudtaget…..Allt för bloggen (Okej, det kan vara så att det är Ami som är en dålig fotograf)

image

Och efter en mysig stund tillsammans åkte Patrik och jag hem och startade lite senare grillen…..Första gången i Sverige för i år. Även om det var kallt, så luktade det och smakade sommar.

IMAG0744

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Ointresserade, eller dålig fotograf??

  1. Gunnel skriver:

    Det låg grillrök över hela Björnås igår kväll när jag gick ut med Santos. Det doftar sommar. Härligt! Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Grillen är ett otroligt tydligt vårtecken 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, i alla fall här…..I Torrevieja tror jag nästan vi kan grilla året om! Alltså vårkänslor hela tiden 😀
      God eftermiddag!

  3. Comsi Comsa skriver:

    Vilken söt liten grill. 🙂

    Söndagskram ♥

  4. Decdia skriver:

    Grillat är ju bara sååå gott! Om vi grillar tillräckligt mycket så kanske moder natur förstår att det ska gå och bli sommar snart? 🙂

  5. Ditte skriver:

    Jag tycker du ändå är bra på att få med alla på bild! Och det ser inte alls tillrättalagt ut. Kaffekalas är alltid trevliga! Att ni sedan tog fram grillen är ett bra tecken på att ni känner vårens fläktar in över Skåne. Trevlig söndag ! Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Tack, jag alla är ju i alla fall innanför ramarna 🙂
      Ja, lite vår finns det nog i luften…..Men saknar de gröna palmerna 🙂
      Kram och tack detsamma

  6. Geddfish skriver:

    Grilla. Mmmm. Smakar på ordet. Jag grillar inte själv. Nej. Grilla betyder samvaro.
    Ni verkar ha det så mysigt, härligt med kaffekalas 😉 Kramkram!

    • Ami skriver:

      Ja, grillat är gott! Men jag hade nog inte heller grillat ensam, man ska vara ett par stycken i alla fall 🙂
      Mysigt att träffas och fika lite 🙂
      Kram

  7. åsa i åsele skriver:

    Grillat är gott 🙂
    kram

  8. Znogge skriver:

    Grillat är alltid grillat och ger oftast mersmak 🙂

    Kram och trevlig söndag!

  9. torrebloggen skriver:

    Gomorron!
    Så härligt det ser ut med både fika och grillat!
    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Kram

Kommentera

