Vad gör du?

– Vad gör du Patrik? Undrade jag i lördagskväll när jag kom in i badrummet.

image

– Jag rengör huvudbromscylindern till Max folkvagn…..Sa han och skrattade. Och fortsatte sen gnida på den, precis som om det var den mest naturliga sak i världen….

Jaha, tänkte jag! Huvudbromscylinder. Vad är det förnågot då?

Och nästa gång jag kom in fick jag se att den stod som en prydnad på handfatet……kanske inte i min smak, men den fick väl stå där över natten i alla fall!

image

Men vi måste ha något fint att titta på också. Och ni kommer kanske ihåg min vackra pelargon på terrassen nere i Torrevieja?

Den har fått följa med hit till Sverige, men verkar längta tillbaks lika mycket som vi gör. För den trivs inte alls här i kylan 😦

image

Men blir det bara lite mer sol och varmare vindar tror jag nog den känner sig bättre 🙂

Ha en fin måndag

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Bilar och motor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Vad gör du?

  1. Ama de casa skriver:

    Snygg… mojäng(?) där… Lavendeln ser ju inte alltför illamående ut ändå. Den tar sig nog 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, mojängen är jättesnygg….Ska nog alltid låta den stå där på handfatet 😉

      Tror du lavendeln tar sig? Ja, vi får väl hoppas att den gör det 🙂
      God eftermiddag!

  2. Comsi Comsa skriver:

    🌺 Nu blir det en solig och fin vecka här hos mig och hoppas så blir även hos dig. 🌺🌻🌸💐 🌞

    Kram 💞

  3. Annika skriver:

    Ja varför inte. Med lite fantasi så kanske den inte är så ful…. Stackars Pelargonen som längtar bort till värmen. Du får ett snack med henne och berätta att värmen kommer snart. För det gör den väl? Jag är ledig i morrn och det ser riktigt lovande ut. Jippi!
    Ha nu en fin dag.

    • Ami skriver:

      Haha! Då får man allt ha livlig fantasi 😀
      Ja, jag ska tala om att värmen snart kommer – och är du ledig i mogon, så blir det absolut fint väder 🙂
      Kram och tack detsamma!

  4. Gunnel skriver:

    Finns en sån mojäng på alla bilar? Och måste man rengöra den? Jag bara kör min bil och hoppas på att Göran fixar det praktiska med den. Har faktiskt funkat bra hittills. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag tror att en sån där mojäng finns på alla bilar. Men den behöver nog inte rengöras, som tur är…..Men Max håller på att renovera en folkvagn, så det var nog därför Patrik gjorde iordning den 🙂
      Kram

  5. torrebloggen skriver:

    Det syns ju klart och tydligt att det är en robot eller hur?
    Kram!

  6. Ditte skriver:

    Cylindern kanske inte för alltid stannar i badrummet. Men den var ju nästan som ett konstverk. Jag hade aldrig kunnat gissa vad det var. Pelargon, det vet jag vad det är . Den är fin, men vill kanske komma in på kvällen. Förstår att ni längtar tillbaka men snart kommer nog våren även till Skåne. Kram från sol och oss på terrassen.

    • Ami skriver:

      Nej, nej, för allt i världen…..den är redan borta från badrummet! Ingen prydnad 😀
      Ja, pelargonen får bo inne i köket på nätterna än så länge. Men snart blir det nog varmt och skönt 🙂
      Kram

  7. åsa i åsele skriver:

    Ja fy huvva, jag förstår Din pelargon som längtar hem till sol å värme.
    Du skulle kanske låtit Bruce se efter blomman 😉
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, den ser lite vissen ut, så den har absolut hemlängtan 🙂
      Oh, om Bruce skulle tagit hand om den skulle han dränkt den i alkohol…..Stackars pelargon 🙂
      Kram

  8. Geddfish skriver:

    Jag skulle också längtat, om jag vore infödd pelargon/lavendel 😉 Jag längtar förresten redan nu, jag har sol men det är kallt!
    Ha det gott, kram!

    • Ami skriver:

      Samma här! Vi har sol, men kalla vindar – men snart måste det ju bli lite ljummet i alla fall tycker man 🙂
      Kram och tack detsamma

  9. Znogge skriver:

    Intressant badrumsprydnad det där 😉

    Förstår att blomman längtar tillbaka. Förvisso har det varit hyfsat i dag men mäta sig med den spanska värmen kan inte vår skånska vår göra.

    Kram

  10. Decdia skriver:

    Ah, en sån där! ….(jag har ingen aning) Det går inte att sticka i några blommor i hålen för att piffa till den lite?

  11. Tina skriver:

    Fin färg på pelargonen. Tyvärr lyckas jag inte med dem och inga andra blommor, heller. Gröna växter är min melodi, och de får gärna skjuta iväg något blommigt, ibland . .

Kommentera

