Våra Los Altosvänner…..

……fick vi besök av igår..

IMAG0745

Och då vet ni ju vad vi pratar om när vi träffas…

IMAG0746

Spanien, såklart!

Men där emellan hinner vi äta lite också.

IMAG0753

Och deras lille vovve sprang runt bordet i hopp om att något skulle ”råka” falla ner – men Ami hade fått stränga order om att inte tappa ner något på golvet, fast en eller ett par små bitar ramlade ner utan att jag märkte det 😀

En jättetrevlig kväll blev det som alltid när vi träffas.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Våra Los Altosvänner…..

  1. Moi skriver:

    Och som trodde att ni pratade om fotboll 🙂
    I glada vänners lag är det lätt att ha det bra!
    Kram

    • Ami skriver:

      Fotboll?? Aha, du menar den där lilla hårda bollen som man slår med en klubba 😉
      Men visst är det så att i glada vänners lag är det väldig lätt att ha det bra 🙂
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Så gott och så trevligt! Att prata om Spanien är nästan lika bra som att vara här. Eller det där sista är kanske inte riktigt sant… 🙂

    Gomorron!

  3. Comsi Comsa skriver:

    Inte pratar ni väl Spanien? 😉

    Ha en fin lördag, kram ♥

  4. åsa i åsele skriver:

    Förstår att det är roligt att träffa vänner som har samma längtan som Er 🙂 Spanien lär stå överst på Er samtalslista 🙂 Jag tycker Du har det så fint, gillar Ert vita bord och skåp 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är så kul att träffa dem och prata och längta 🙂
      Tack, vad roligt! Vårt vita möblemang har hängt med i många år nu, men än har vi inte tröttnat på det 🙂
      Ha en fin kväll
      Kram!

  5. Gunnel skriver:

    Haha! Jag förstår ju vem som är den vovvens favorit. Ha en skön helg

  6. Lena i Wales skriver:

    Vilken trevlig träff och vilket vackert hem ni har!
    Ha en bra helg!

    • Ami skriver:

      Tack 🙂 Ja, det är alltid så roligt att träffa våra ”spanska vänner”!
      Önskar dig också en bra helg!

  7. Ditte skriver:

    Trevligt at ses även på hemmaplan! Och jag förstår att det blev en del spanienprat.
    Och visst är det lätt att tappa något ätbart när den rar liten hund är med….
    Trevlig lördag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, vi har alltid så mycket att prata om….och visst blir det en hel del om Spanien 🙂
      Ja, jag tappar ofta något just när deras vovve är på besök 😀
      Kram och tack detsamma!

  8. TantGlad skriver:

    Det ser trevligt och mysigt ut. Roligt att umgås med Goa vänner.
    En fin lördag till dig.
    Kramkram.

  9. Znogge skriver:

    Efter våra hundars slagsmål så tappas här inte en smula längre och alla gäster får stränga order om att inte spilla 😉

    Hoppas du får en bra lördag!
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det förstår jag att det numera inte tappas något hemma hos er….Hoppas örat har läkt bra!
      Men jag har sååå svårt för att motstå ett par bedjande ögon 🙂
      Önskar detsamma till dig
      Kram

  10. Christel skriver:

    Hej Ami! Vad trevligt med fler Helsingborgare. Så klart pratar ni om Spanien ( det värmer ju lite iallafall) Sonen hemma igen från 26gr – 11gr usch. Om vovven hade varit svart hade varit vår Sallie. Men här får inte heller tappas nåt…måste hålla hennes vikt (vi flyger ju). Men hon vet precis vem som är lite ”sölig” i vårt hus. Ha en skön Lördag. Kram Christel P.S Vart tog solen vägen?

    • Ami skriver:

      Hej Christel!
      Ja, det är så kul att både de och vi har hamnat nere i Torrevieja….Vi har känt varandra över 25 år.
      Men var är den riktiga värmen och solen?? Bedrövligt ju 😦
      Men fy vilken chock för sonen att komma hem till 11 grader – inget vidare förstår jag!
      Stackars Sallie som får gå på svältkost för flyget….Vi tar med henne i bilen nästa gång och göder upp henne 😉 Haha!
      Kram och tack detsamma!

      • Christel skriver:

        Ni får gärna ta med Sallie i bilen men hon vill nog ligga i knäet och bli klappad hela vägen. Du kanske kan ta med lite extra grejor till mig också haha ( bara lite) Åh vilket väder …ösregnat i Höganäs 😶

      • Ami skriver:

        Haha! Jag förstår att er Sallie är lika bortskämd som vår Leo var när han levde…..Han var en stor egoist som inte trodde det fanns någon annan än han själv 😀
        Men några extra grejor ska vi nog kunna stuva in i bilen 🙂
        Bedrövligt väder här också 😦

  11. Mikaela skriver:

    Haha, ja, det är märkligt att man aldrig märker att det trillar ner lite mat på golvet när det är hundar i närheten. 😉

    Sv: Tack så mycket, det var jättehärligt där. 🙂

  12. Decdia skriver:

    Mums! Men bara ett par små bitar som lyckades rymma… stackars vovve. 😉
    Kul att ha nån att ventilera spanienlängtan med!

    • Ami skriver:

      Ja, tyvärr bara ett par småbitar…..Sist vi träffades nere i Spanien lyckades jag ge lilla vovven diarré, så jag måste skärpa mig 🙂
      Och visst är det kul att prata Spanien – vi gillar ju det av någon konstig anledning 😀

  13. torrebloggen skriver:

    Visst är det härligt att få umgås med sina vänner och äta lite god mat.
    Ha det bra!
    KRAM!

  14. Ami skriver:

    Ja, det är verkligen roligt att träffas 🙂
    Kram och tack detsamma!

  15. Tina skriver:

    Hola! Que tal?! Todo bien? 😉 Jag grubblar över spanskan nu, inför nedresan💛🇪🇸❤️ Hur pluggar du den, Ami? En stund varje dag?

    Jag tycker också att ni har det mycket fint! 💟
    Chao!

    • Ami skriver:

      ¡Hola!
      Si todo está bien 🙂
      Har förstått att du ska ner och jobba i Torre! Jättekul för dig 🙂
      Jag tycker det är svårt att hänga med i spanskan, men jag lyssnar en stund varje dag på spansk radio….Exempelvis Radio Orihuela, som handlar om Torre med omnejd. Och sen läser jag barnböcker som är översatta till spanska 🙂
      Och när vi är nere i Spanien försöker jag prata med Lex och vår spanska grannfru…Jättebra träning.
      Lycka till med jobbet!

  16. Ruth i Virginia skriver:

    Verkar som ni hade tid för mer än att äta.
    Det står ju flera flaskor med gött innehåll på bordet,
    eller var det bara för dekoration, kanske?

  17. Vilka vackra klassiska möbler 🙂 Hoppas annars att du haft en solig helg, här blåser det som bara f.

    Om du gillar sommarhus inspiration kan du kolla in min nya post 🙂

    ha en kanonvecka

    LOVE Maria Inredning – it’s Swedish for decor

Kommentera

