Regn, regn!

Hej på er!

Våren verkar alldeles ha kommit av sig här i Helsingborg, för vädret är bedrövligt.

Och igår när vi åt frukost sa jag till Patrik att det skulle vara gott att grilla på kvällen. Jo, han tyckte också det var en bra idé och bad mig ta upp lite kött ur frysen. Men kanske bäst ändå att ta en titt på vädret för säkerhetsskull…..

Regn och runt 10 grader!!

Blev alltså snabbt ändrade middagsplaner…..

Men innan det var dags för de bestyren blev det en god fika hemma hos föräldrarna med prat, prat och ännu mer prat 🙂

image

Så lördagen blev bra ändå, trots höstvädret….Och har man bara vinterkläder och paraply kan man nästan vara ute några minuter också utan att frysa ihjäl 😀

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Regn, regn!

  1. Gunnel skriver:

    Vi har samma konstiga vårväder i Åstorp. Kram

    • Ami skriver:

      Det var faktiskt en liten tröst att jag inte är ensam om ruskvädret….Visst är det trist!
      Men just nu skiner solen, men inga höga temperaturer!
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Här har vi… Nej, jag säger inget om det, vill liksom inte göra dig avis. Fast en liten ledtråd kan vara att täckena snurrar i tvättmaskinen nu för att sen – efter att dom torkat – åka ned i en ”dammsugarpåse”. Dom behövs liksom inte längre.
    🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Det blir ju ibland lite suddigt på skärmen när du skriver….Just nu ser jag ingenting av vad du skrev 😉
      Godkväll!

  3. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Roligt att se de dina! Här är det för varmt 😀 Eller så är ”övergångsåldern” tillbaka 🙂 Just nu är det 19.4 gr …kl 9.14.
    Ha det så bra!! Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, du har ju träffat dem båda IRL och det kommer du säkert att göra fler gånger 🙂
      Ja, men hellre 20 grader på morgonen än 6 eller 7….inget vidare 😦
      Kram och tack detsamma!

  4. trollet skriver:

    När kommer sommaren… ??

  5. åsa i åsele skriver:

    Igår hade vi hyfsat väder, men våren tar tid på sig i år… massa snö ligger kvar. kram

    • Ami skriver:

      Usch ja, ni har ju fortfarande snö….Det slipper vi åtminstone! Men det är ändå för kallt att vara ute och njuta av allt det vackra…
      Kram

  6. torrebloggen skriver:

    Efter regn kommer ju alltid solsken!
    Alltid lika trevligt att få träffa sina när och kära.
    Ha en fortsatt bra dag!
    Vi får hoppas att ni kan grilla ikväll i stället!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är så sant….Men det verkar som solen tar lite väl god tid på sig 🙂
      Men visst är det trevligt att träffa nära och kära.
      Blev ingen grillning ikväll heller….Regnat mer eller mindre hela dan!
      Kram

  7. Znogge skriver:

    Här blev det också ändrade planer så kycklingfilén hamnade i ugnen i stället. Men det gick det med…

    Kram

  8. Comsi Comsa skriver:

    Idag är jag glad att här är grått och att det hänger regn i luften. 🙂

    1. Har fått sovit länge
    2. Får tid till annat som behövs göras
    3. Känner mindre stress då jag slipper gå ut

    Kramen ♥

  9. Ditte skriver:

    Skickar gärna lite sol och värme till er. Varma kläder känns inte alls lockande…Men solen kommer nog.
    Trevligt med besök och fika hos föräldrarna. Det piggar upp.
    Trevlig söndag och hoppas att vädret genast blir mer till sin fördel.
    kram!

    • Ami skriver:

      Tack för solen du skickade….den kom faktiskt fram lite nu på kvällen 🙂
      Och jag förstår att varma kläder inte alls känns lockande hos er…..
      Vi hade det jättemysigt när vi träffades, men visst saknar vi Torrevieja och värmen 🙂
      Kram och trevlig kväll!

  10. Moi skriver:

    Men igår var jag i kollon större delen av dagen!?!? Visst, lite kyligt var det kanske men bara om man inte jobbade 🙂
    Och vid närmare eftertanke kom det en och annan skur, hörde nämligen grannen svära för han hade börjat måla.
    Idag är det värre med väderleken tycker jag, så här blir det ingen grillning!
    Kram

  11. Decdia skriver:

    Vinterkläder? Nej nej nej, de är undanstoppade nu! Jag tyckte det var ganska varmt igår, men regnigt och trist… Jag hoppas verkligen att det går och blir bättre väder snart!

    • Ami skriver:

      Ja, jag har haft vinterjacka och kängor på mig sen vi kom hem från Spanien….Jag fryser!
      Jag vill absolut ha mycket högre temperaturer 🙂

  12. Ann skriver:

    Samma väder här. Men…..snart då vänder det.
    Man får leva på väderhoppet.

    Kramen.😃

  13. Frida M skriver:

    Vilka gullisar!! 😘

  14. Frida M skriver:

    …ja, alla tre såklart 🙂

Kommentera

