Den tar sig….

Ja, visst tar den sig….Pelargonen alltså!

DSC00077 (Custom)

Och även det där trädet som vissa kallar ”frukterna till drinken trädet” eller något i den stilen 🙂 Det tar sig också….

DSC00078 (Custom)

Och vårvärmen tar sig också…..12 grader, nästan för hett ju!

Ja, jag vet att termometern egentligen ska ligga i kylen, men nu ligger den på balkongen…Måste ju ha koll så man inte får värmeslag.

DSC00079 (Custom)

Men den som tar sig allra bäst här hemma hos oss är nog den här….

DSC00080 (Custom)

….Spanienhögen bakom soffan.

Och som ni ser så har Ami försett högen med både juldukar och Vanish – bra och praktiskt 😀

Och nu önskar jag er en fin torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Den tar sig….

  1. åsa i åsele skriver:

    Så uppiggande att Dina växter börjar ta sig trots vistelsen i kalla Norden.

    Idag har vi + 5 och lite sol, tacksam att det inte regnar då Elin har utegympa under förmiddagen.

    Nu behöver jag Din hjälp, ja Du lär ju se frågan i min blogg… jag tog bilden på nätet (mandeldesign.se) och självklart har jag tänkt smycken och inte svarta tights till… men som sagt I need help 🙂

    Litar på Dig då Du har bra smak å gillar mode, kläder 🙂

    kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag blev så glad när jag fick se att knopparna var så stora på blomman 🙂
      Hoppas att ni har sluppit regnet idag så Elin kunde ha utegympa!

      Tack! Vad gullig du är 🙂 Jag var inne och tittade på mandeldesign, jättemycket snygga kläder där.
      Kram

  2. Comsi Comsa skriver:

    Titta det finns hopp både för dina blommor och vädret, nu hoppar jag högt av glädje. :-)))

    Kram på dig ♥

  3. Gunnel skriver:

    Du har verkligen gröna fingrar, ser jag. Jag köpte en ny vattenkanna för att jag inte skulle glömma vattna mina krukväxter, men det hjälpte inte. De är nu inne i eternellstadiet. Måste var kul att packa lite IKEA kassar med Spanienprylar när t.o.m. frystermometern tycker det är svalt. Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, men eterneller är ju så fina 😀
      Ja, det känns verkligen skönt att få ”gräva” ner sig i Ikea kassarna där bakom soffan nu när det är så kyligt…..Drömma är ju härligt 🙂
      Kram

  4. Ama de casa skriver:

    Ser verkligen fram emot att få äta på dom där tallrikarna och dricka ur dom där glasen. 🙂
    Och Bruce kommer nog att bli jätteglad för julduken. Eller inte. Han föredrar glasen är jag rädd… 😉
    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det ska ni absolut få göra – det står ju en flaska kvar i skåpet av Francisco Gomez vinet 😀 Om inte Bruce har nallat av den……Men nu har vi ju vanish!! Försvinner Bruce då om man råkar spruta lite på honom tror du? 😀
      God eftermiddag!

  5. Geddfish skriver:

    Avundsjuk på din hög bakom soffan 😉 😉
    Nej, jag unnar er glädjen. Så härligt att se fram emot! Nu ser jag fram emot lite värme i Svedala.
    Gomorronkram!

    • Ami skriver:

      Det är inte min man kan jag upplysa om…..Han fattar inte hur vi ska få plats med allt 🙂
      Men visst är det det härligt att ha det att drömma om och se fram emot!
      Men nu ser jag också fram emot lite värme här hemma i Sverige.
      God eftermiddagskram

  6. Znogge skriver:

    Så härligt med en Spanienhög bakom soffan! Säger som Geddfish att jag är avundsjuk på den men unnar er verkligen glädjen! Vårt väder är som ert så ja, den svenska våren just nu!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är härligt, men jag har en förmåga att fylla upp den där högen med en massa onödigt, enligt Patrik 🙂
      Inget vidare vårväder någonstans verkar det som 😦
      Hoppas det vänder snart!
      Kram

  7. Decdia skriver:

    Haha, du och dina spanienhögar. Glöm inte bort att ni får ta max vars 20 kg (+ 10 i handbagage) på flyget! 😉

  8. Fia skriver:

    Gillar din spanienhög! Jag har också en liiiten hög som började ta form samma kväll som vi kom hem!
    Vad hör jag? En regnskur och nyss var det ju sol!!
    /Fia

    • Ami skriver:

      Haha! Så härligt att du är likadan 🙂
      Här var det också sol hela förmiddagen, men nu hänger regnet i luften 😦
      Ha det så bra!

  9. Ditte skriver:

    Dina gröna fingrar börjar komma ännu mer till sin rätt. Bra tränat där! Pelargonen och ”drinktfruktträdet” ser riktigt välmående ut. Trevligt med spanienhögen och den
    ser ut att växa…
    VI har numer en liten spanienlåda, men den tenderar snabbt att fyllas på. Men eftersom vi endast åker med handbagage får det inte bli för mycket.
    Sol här idag och +14, så det tar sig.
    Trevlig torsdag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Jag hoppas i alla fall att den överlever tills vi kommer ner till Spanien igen….Men murgrönan fick jag slänga idag, den var full med djur 😦
      Härligt att höra att det finns fler som har Spaniengömmor 😀
      Snart regn här ser jag nu!
      Kram och tack detsamma

  10. åsa i åsele skriver:

    Tack för Ditt svar 🙂 Ytterligare en klädfråga, vita skor eller? Tror inte det blir ”klackeskor” då festen blir mer eller mindre utomhus, primitivt, eller ja nått åt det hållet 🙂

  11. Anonym skriver:

    Hallo Ami! Visst är det roligt med Spanien högar. Du är ju för rolig …Vanish importeras inte det till Spanien ? 🙂 När jag berättar om min hög …får jag alltid frågan : ska ni till ett U-land? Haha ligger lite i det. Vin glasen ser goda ut att dricka av..vi tar med vinet. :)) Ha en skön dag och pyssla om drinkträdet.

  12. Anonym skriver:

    Varför blir jag anonym ibland !? Kram Christel

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det frågar folk oss också, om vi ska till ett U-land. Men fast det mesta finns därnere ska jag ändå släpa med mig grejer ner…..Vanish har jag faktisk inte hittat där. Letade både på Carrefour och Mercadona, men det borde ju finnas.
      Ja, de där glasen brukar vara väldigt goda att dricka ur…..Välkomna 😀

      Jag vet att det var några andra för ett tag sen som också alltid blev anonyma. Kanske är min blogg som strular?
      Kram och tack detsamma!

  13. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Jag har en Sverigehög i stället…Var sak har sin tid liksom 😦
    Här måste rensas…
    Kram P ♥

  14. åsa i åsele skriver:

    Tack 🙂 Så skönt att ha vänner som har koll på läget då jag själv känner mig nalta osäker 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Visst är det bra med vänner som kan hjälpa och råda varandra! Det är ju det man har vänner till 🙂
      Kram

  15. Moi skriver:

    Så duktig du är med växterna! Mina varken syns och än mindre knoppas….
    Ska räven följa med till Spanien den här gången, eller är han/hon bara en linslus?
    Kram

    • Ami skriver:

      Jag tror inte det beror på mig…..Jag gör ju knappt någonting med dem! Men idag fick jag kasta min murgröna 😦
      Jo, räven vill gärna följa med till Spanien, men jag har försökt förklara för honom att det blir alldeles för varmt – men sen är han en linslus också 😉
      Kram

  16. TantGlad skriver:

    Fina lilla blomman. Så fin den är.
    Trevlig fortsatt kväll.

    Kramkram

Kommentera

