Lite trött….

….är Ami nu på sina gummistövlar…..

DSC00107 (Custom)

…..och att det flera gånger om dagen ser ut så här när man tittar ut genom fönstret.

DSC00084 (Custom)

Så för att muntra upp mig själv lite och er också kanske 🙂 får vi njuta här på bloggen av den blåa spanska himlen i stället……Men den måste väl komma hit till Sverige snart också, eller?

DSC_4061,1

Och idag önskar jag er en glad fredag, med eller utan gummistövlar 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

34 kommentarer till Lite trött….

  1. åsa i åsele skriver:

    Jo ja men visst blir vi trötta på detta kyliga å regniga väder, mer höst än vår/försommar.

    Ha en fin fredag, kram

    • Ami skriver:

      Ja, lite trött på det blir man allt – men någon gång måste det ju ändra sig, tycker man i alla fall 🙂
      Kram och tack detsamma!

  2. Ama de casa skriver:

    Jag undrar bara… Vad är det för prickar där på mellanbilden? 😉

    Är det fredag idag? Det tror jag väl inte – det ser inte så ut när jag tittar ut genom fönstret… 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      REGN, REGN OCH REGN 😀
      Idag lyser solen och så regnar det emellanåt och så kommer solen och så regnar det…..Ja, ungefär så ser det ut här. Men jag älskar ju gråväder och regn, så just nu njuter jag 😉
      God förmiddag!

  3. Gunnel skriver:

    Det gäller att kvickt scrolla ner i din blogg och kika på en bild som visar hur sommaren ska se ut. Detta här hemma är ju för bedrövligt. Kram

  4. Ditte skriver:

    Både vår en och försommarn verka ha tagit en längre paus. Men jag skall inte klaga direkt. Stockholm bjöd på ett härligt väder igår och jag satt utomhus och åt långlunch med en väninna. Och även idag är det halvsoligt, än så länge.
    Så jag skickar genast lite sol till dig. Och nästa vecka tar vi oss en tur till sol och värme…
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack, det var snällt att du skickade lite sol! Och den kom faktiskt till mig en stund nu på förmiddagen 🙂
      Ni gör helt rätt i som åker en tur ner till solen och värmen – vi kommer efter så småningom 🙂
      Kram

  5. Comsi Comsa skriver:

    Har du soldroppar på fönstret? 😀

    Kramen till fredagen ♥

  6. Preciosa skriver:

    Så trist Ami! Men snart får ni sol i överflöd 🙂
    Lovar! Kram P ♥

  7. Christel skriver:

    Tack Ami…för sista bilden. Ja här haglade det igår…men man får försöka njuta av solglimtarna. Men blåsten grrr, vi bor vid havet och hela trädgården är snart bortblåst. Längtar efter värme, sol och mina Flip-Flop. Ha en go fredag Kram

    • Ami skriver:

      Ja, vi måste ju få njuta av något annat än en grå himmel!
      Längtar också att få sticka fötterna i mina flip-flop 🙂
      Ha en go fredag ni också!
      Kram

  8. Annika skriver:

    Jag tror att sommaren kommer nu då vi går in i Juni. I går fick vi lite försommarkänsla men så i natt var det dax igen för regn. Grrr…. Men det klarnar nog upp för jag ska gå på matmarknad idag.
    Ha det fint i helgen oavsett väder. Kramen

    • Ami skriver:

      Skönt att höra att sommaren kommer snart, den är efterlängtad 🙂
      Då hoppas jag verkligen att ni får fint väder hos er idag så du kan gå på matmarknaden – låter trevligt!
      Kram och tack detsamma!

  9. Decdia skriver:

    Ja, lite spanienvärme vill jag hemskt gärna ha! För tillfället ser det ok ut genom fönstret, men det är inget att lita på…

    • Ami skriver:

      Ja, lite Spanienvärme hade inte suttit fel nu 🙂 Här såg det också ganska lovande ut för någon timme sen, men sen kom regnet 😦
      Fast nu kom solen igen….Men ingen vidare blå himmel!
      Ha en bra fredag!

  10. trollet skriver:

    Nästa vecka kommer värmen=)) Önskar dej en magisk sista helg med stövlar;)

  11. Znogge skriver:

    Här är himlen i alla fall halvblå i dag! Hoppas att den inte övergår i helgrått bara…

    Kram

    • Ami skriver:

      Här växlar det hela tiden, just nu sol och lite blått på himlen. Men stora regndroppar på fönstret 🙂
      Ha en trevlig fredag
      Kram

  12. Ronja skriver:

    fina gummistövlar 🙂

  13. Marie skriver:

    När inte den blå himlen kommer till sverige får man dra till Spanien. …. Kliver snart på planet mot Torre.

    • Ami skriver:

      Åhhhhh, vad jag blir avundsjuk på er!!
      Men jag unnar er det så väl, fast jag ville också vara på samma plats, ju 🙂

  14. Marie skriver:

    Du får köpa ett par blommiga, färgglada stövlar så kanske det känns bättre…..
    Eller DRATILL SPANIEN.

  15. Moi skriver:

    Stövlar?!?!!? Det äger jag inga! Har man sandaler rinner regnet bort direkt 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, jag har måååånga sandaler, men fryser så in i vassen i dem, så jag behåller gummistövlarna ett tag till 😀
      Kram

  16. torrebloggen skriver:

    Du ska se att det svenska sommarvädret börjar nu på måndag!
    Ha det så bra!
    Trevlig helg!
    Kram!

Kommentera

