Vi fick…..

….rå om den ena favoriten igår.

Här har han precis parkerat sin söta lilla bubbla….

DSC00219 (Custom)

….och är på väg upp i trappan…. – Men, snälla mamma. Du behöver väl inte alltid stå redo med din bloggkamera.

DSC00223 (Custom)

Men det bryr inte mamma sig om, utan fortsätter glatt fota under kvällen….Och passar även på att sno åt sig lite ”egen tid” med sonen när Frida jobbar 😉

DSC00226 (Custom)

Och sen ville vi behålla honom heeela långa kvällen, så Patrik plockade fram diabildsprojektorn som han ”underhöll” honom med.

DSC00227 (Custom)

Och det blev en jättemysig grill och fotokväll…Och på söndag får vi rå om Frida, den andra favoriten!

Trevlig fredag

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Bilar och motor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Vi fick…..

  1. Ama de casa skriver:

    Åh… Det var länge sen vi såg till den där projektorn. Troligtvis på grund av att den blev kvar i Sverige och att Anders scannade in alla 10.000 diabilderna till datorn. 🙂

    Härligt med lite kvalitetstid med barnet 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, scanna in bilderna är ju det bästa, så man slipper dra fram projektorn och mörklägga hela huset 😀
      Haha! Ja, det lilla barnet måste ju tas hand om 😉
      God kväll!

  2. trollet skriver:

    Ha ha, han ser måttligt imponerad ut;) Mysig kväll!!

  3. Gunnel skriver:

    Härligt att ha barnen på träffavstånd. Jag tar också alal chanser jag får. Det är en mammas privilegium. Kram

    • Gunnel skriver:

      Hur katten stavar jag? Du förstod så klart att det ska stå alla.

      • Ami skriver:

        Ja, det är absolut en mammas privilegium 🙂 Man måste ju få känna och klämma lite på dem då och då….
        Haha! Ja, jag förstod vad det skulle stå. Så där stavar jag också ibland när jag har för fort 🙂
        Kram

  4. Christel skriver:

    Godmorgon Ami 🙂 Jo dom där barnen vill ju inte alltid vara med på bild inkl. mig själv. Projektor oj det var länge sen man såg en sån, va roligt att ni sparat den. Vi är stolta över våra Lp-skivor med skivspelare till, fast barnen fattar inte vitsen när spotify finns ( och knappt vi heller) Ja det är härligt med egen tid, om ett par dagar får vi rå om vår son som vi inte sett på 6 mån. Oj vilken härlig dag vi får, ha en skön fredag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Nej, det är inte alltid fotografering är så populärt, men jag tvingar mina nära och kära att ställa upp 😀
      Men vad härligt att ni snart ska få rå om sonen!
      Projektorn är från Patriks hem när han var liten, så de flesta bilderna är från den tiden…Men kul för Max att titta på dem.
      Haha! Nej, jag kör heller spotify än Lp-skivor, där kan man ju välja den musiken man vill ha….Och slipper knastret 😀
      Kram

      • Christel skriver:

        Haha Ja tala om repor i skivorna. Inte lika roligt när mina skivor med Flamingo-kvintetten blev utslängda för 35 år sedan 😜

  5. Ditte skriver:

    Klart det blev extra festligt hemma hos er med Max på besök. Och kanske fickk du även en tur i en fina ”bubblan”? Och om inte så fick du se den.
    Tar man fram diabildsprojektorn blir det nostalgi på hög nivå och vad roligt att ni har den kvar. Finns säkert många minnen och mycket historia där.
    Önskar er en trevlig fredag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, när favoriterna kommer på besök blir det alltid festligt. Och Max tyckte det var kul att se de gamla diabilderna…..Tror vi i alla fall 🙂
      Kram

  6. Geddfish skriver:

    Så mysigt det kan bli ❤ skönt att få rå om 😉
    Kram!

  7. torrebloggen skriver:

    Så mysigt att få lite ensamtid med Max!
    Ha det så bra!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, jag får smyga till mig lite tid med honom när Frida jobbar 🙂 Nejdå, hon lånar gärna ut honom då och då till mig 😀
      Kram och tack detsamma!

  8. Tina skriver:

    Lyckostar till päron! En annan får åka och fara, för lite ❤️-mys

    • Ami skriver:

      Jobbigt att ha barnen långt ifrån sig. Och speciellt du som har lilla Chloe som du inte kan träffa så ofta då!

  9. Comsi Comsa skriver:

    Så mysigt att få rå om och att väcka gamla minnen till liv. 🙂

    Kram från ett soligt och 27 grader varmt Stockholm. ♥

  10. Decdia skriver:

    Nämen vilken massa mystid!
    Fast jag blev lite nyfiken på de där diabilderna… barndomsbilder som han tycker är sååå pinsamma? 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, ibland måste jag ju bara få mysa lite med honom 😀
      Haha! Det var bilder på Patriks barndom, så Max slapp tycka det var pinsamt….Eller också tyckte han det 😉

  11. Znogge skriver:

    Så härligt att få rå om sonen! Jag kan säga att vår son är inte road när kameran kommer fram men ibland envisas jag ändå 😉

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är ju det bästa som finns 🙂
      Nej, det är inte alltid fotografering är så populärt här heller….Men jag tvingar dem också 😉
      Kram

  12. TantGlad skriver:

    Mysigt med en foto grillkväll.Jättefin röd bubbla. De är söta de.

    Härlig lördag.
    Kramkram

Kommentera

