Jag börjar förstå….

….var Ama och Anders får sin semesterkassa ifrån!

Nämligen från vårt penningträd!!!!

1

Jag visste väl att det var något lurt varje gång de vattnar hemma hos oss.

2

De skördar alltså trädet på alla de stora sedlarna och lämnar bara kvar lite frön till oss….Snällt att de lämnar kvar något i alla fall!

3

Dessutom börjar ogräset gro i ”vatten avrinningshålet” på terrassen, så det är nog hög tid för oss att åka ner och ta hand både om det och våra pengar 😀

4

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Jag börjar förstå….

  1. Comsi Comsa skriver:

    Ja är det så allvarligt så måste ni resa ner och vakta trädet 🌳🌲🌳 och pengarna 💸💷💴💵🌲🌳🌴 hi hi…

    Kramen 💖

  2. Ama de casa skriver:

    Ni behöver inte ha sådär jättebråttom ned… Vi tar sååå gärna hand om trädet! 😉

    Nejdå, skynda, skynda – det är störthärligt här nere nu! 🙂

    Gomorron!

  3. Amanda skriver:

    Ett pengaträd skulle man ha!

  4. åsa i åsele skriver:

    Ett pengaträd vore ju inte dumt att ha 🙂
    Idag då regnet bara öser ner å jag blir blöt om både skor å huvud skulle jag gärna flaxa ner till Ama 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Usch, har ni regn idag 😦 Ja, vi har inte mycket bättre väder här i Skåne….Men regnet har vi sluppit idag i alla fall…..Men grått och kallt!
      Kram

  5. Ditte skriver:

    TYvärr har inte heller vårt penningträd gett någon större skörd ännu och det är numer en stor buske planterad i en rabatt. Men något fick mig att fundera över om A&A inte passerar härförbi ibland och skördar…
    Men skynda er hit själva. Tror ert penningträd behöver dagliga stödsamtal.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Aha! Du får nog se upp med ditt penningträd och kanske sätta någon form av larm på det 😉
      Ja, vi får nog skynda oss ner och se till vårt nu…..Börjar räkna dagarna 🙂
      Kram

  6. Moi skriver:

    Hm, nu blev jag lite orolig. Undrar var D & co fått ihop sin reskassa?!?!?
    Jag har ju inte ens ett penningträd men väl en skrammelburk… 🙂
    Kram

  7. TantGlad skriver:

    Hahaha…..vet du…..jag tror du har rätt.
    Tack för ett underhållande och roligt inlägg helt i min smak.

    Kramkram.

  8. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Tror att ni får åka ner nu. Jag tror inte att mina får tillräckligt med vatten:(
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Jag lovar att titta till dina när vi kommer ner 🙂 Kanske tar jag till och med upp dem till oss 😀
      Kram

  9. Ping: ♫ ♫♪♪ Taaa-ajm to säj gooodbaa-aj ♫ ♫♪♪ | Ama de casa

Kommentera

