Det finns….

….flera sätt att använda en soffa på!

Först och främst brukar den väl användas för att sitta i. Men ibland kan man även ligga i den, oftast blir det nog när man ska titta på tv.

Eller också kan man ligga uppe på den för att komma närmare solen.

DSC_6688,1

Men det vill inte Ami……Hon vill helst hålla sig under hatten och dricka massor av vatten 🙂

DSC_6686,1

Ha en fin dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Det finns….

  1. Comsi Comsa skriver:

    Har ni fortfarande den gräsliga värmen på 30+?
    Så som soldyrkarna ligger skulle jag också legat för något år sedan, idag väljer jag nog mera som du att hålla mig under hatten. Nu har vi ett fantastiskt väder, lagom varmt och sol.

    Hoppas du får en fin början på en ny vecka!

    Kram ♥

    • Ami skriver:

      I morse när vi åt frukost på terrassen var det faktiskt bara 28 grader och då kändes det nästan kyligt 🙂 Men nu är det 30 grader igen och ordningen är återställd 😀
      Skönt att ni också har sol och fint väder.
      Kram och tack detsamma!

  2. Ama de casa skriver:

    Aaaakta!!! Massor med lömska palmer där ju… 😉

    Såg sådär lagom bekvämt ut där på kanten… 🙂

    Gomorron!

  3. Christel skriver:

    Go morgon Ama. Oj där står du under palmerna. Ja man ska ju utmana sina fobier. Efter ha legat i den soffan hade man nog fått ha hjälp för att komma upp igen. Ha en skön dag Kram

  4. Christel skriver:

    Sorry Ami ….nu blev det lite fel. Ama är ju inte på din blogg.

    • Ami skriver:

      God morgon Christel!
      Ja, lite rädd var jag faktiskt när jag ställde mig där under palmerna 😀

      Jodå! Ama är här på min blogg också ibland 🙂 Haha!
      Ha en skön dag du också!
      Kram

  5. åsa i åsele skriver:

    Soff-häng i solen rekommenderas inte av någon… solen är farlig 😉
    Stå inte alltför nära nån palm ja tänk på dess räckvidd vid eventuell nederbörd 😉 även om Du är i hatten 🙂
    kram

  6. Ditte skriver:

    Tycker det verkar bra att du håller dig under hatten och i skuggan. Och vatten är bra till det mesta, men ibland kan det vara trevligt att spä ut det lite grann. Visst?
    Soliga hälsningar från ett även idag vackert Stockholm.
    kram!

    • Ami skriver:

      Ja, både hatten och vatten är bra….Men visst är det trevligt när man spär ut det ibland också. Och det händer då och då 😀
      Soliga hälsningar från oss också!
      Kram

  7. Ruth i Virginia skriver:

    Bikinis tycket bli minimalare och minimalare (vicket jädrans ord att stava)
    Tuttarna täcks och nedre delen är bara en remsa. Undrar om det är
    bekvämt. Näjemensan, jag gillar Amis vackra sommar-outfit!!!! 🙂
    Av hela mitt hjärta.

    • Ami skriver:

      Nej, det är inte alltid lätt att stava alla ord som finns! Men jag tycker som du, att de bara blir mindre och mindre….Snart har de väl ingen alls!
      Tack! Det var roligt att höra att du gillar min sommar-outfit 🙂 Hatten är i alla fall väldigt bra för huvudet!

  8. Annika skriver:

    Suck….. jag vill oxå vara i hatten. Blir lite avundsjuk på er som måste hålla er undan solen. Jag minns knappt hur den såg ut.
    Kram.

    • Ami skriver:

      Nej, vädret i Sverige har ju varit bedrövligt den här sommaren 😦
      Och här nere har vi nästan för mycket av solen…..Ingen rättvisa alls!
      Kram

  9. Decdia skriver:

    Det där såg inte ett dugg bekvämt ut… Får man verkligen en massa mer bränna om man är två decimeter närmare solen? 🙂 Jag diggar din inställning till det hela!

    • Ami skriver:

      Oh ja! Du blir säkert jättebrun när du ligger två decimeter upp….Åtminstone rödare 😉
      Ja, jag trivs bäst i skuggan och med massor av vatten….Ingen mening att bli sjuk!

  10. Mamma skriver:

    Så snygg du är i hatten, lilla hjärtat!💕puss o kram

  11. torrebloggen skriver:

    Det ser faktiskt inte skönt ut att ligga ovanpå soffan!
    Bäst att hålla i hatten! (fin bild på dig)
    Kram!

  12. Tina skriver:

    Cool bild på soldyrkarna 🌞😄

Kommentera

