Trevlig kväll, med trevliga vänner!

Hej på er!

Visst har vi det trevligt och härligt här i Torrevieja. Livet är så enkelt att leva här.

Häromdagen fick jag ett mejl av Carina att vi var välkomna hem till henne och Horst klockan sju.

Jättekul att komma hem och se hur fint de bor. Och samtidigt få träffa deras son Rickard som är på besök. Och fast de inte alls bor långt från oss, bara några hundra meter, blev vi genomsvettiga av att gå den korta promenaden.

Men hemma hos de bjöds vi på goda ”tapas” med läskande melon, ost och skinka, som Rickard hade gjort. Och så lite kallt och gott i glaset.

DSC00550 (Custom)

Här står det glada gänget!

DSC00551 (Custom),2

Och när vi rensat faten och svalkat oss med drycken, var det dags att fortsätta ner till Oly´s. En bar där det spelades livemusik.

DSC00555 (Custom),3

Och under tiden som vi satt där och hade trevligt föll mörkret, men inte blev det kallare för det…..

…..däremot syntes frukterna tydligare. Åtminstone såg jag bananerna som Horst pekade på. Men inte ölburkarna som han sa hängde i trädet bredvid.

Jag tittade åt det hållet han pekade. Och han sa det igen….Jo, titta vilka stora ölburkar som hänger där.

Tillslut tog han min kamera och gick dit för att fotografera…….Samtidigt som han säkert tänkte: Dumma skåning 😉

Och titta vad det var för något!

Jättestora vindruvsklasar!

PicMonkey Collage,9 (Custom)

Men lite lika låter det, va?: Vindruvsklasar – ölburkar, haha!

Tack för en jättetrevlig kväll, det gör vi gärna om!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Trevlig kväll, med trevliga vänner!

  1. Ama de casa skriver:

    Haha! Du får nog också skaffa en svensk-skånsk ordbok… 😉

    Så trevligt det såg ut – och jag VET att det var det också, kan inte vara annat när ni träffas 🙂

    Gomorron!

  2. Ann-Kristin skriver:

    Oj va trevligt och vad gott det såg ut. Tror i te jag varit på Oley’s, i så fall var det nog minst 20 år sedan. Får leta på stället i höst.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, det var så trevligt att träffa dem och tapasen var verkligen läskande och goda!
      Första gången för oss också på Oly´s 🙂
      Kram

  3. Fia skriver:

    Åh så härligt ni har det! Nu längtar jag verkligen! Nu bara ett par veckor kvar till första svängen!!
    Kram
    Fia

  4. Comsi Comsa skriver:

    Ha ha ha, inte lätt alla gånger. 😀
    Njut och ha kul!

    Kramen ♥

  5. torrebloggen skriver:

    Tack för en jättetrevlig kväll, det gör vi om snart igen!
    Ha ha inte vet jag, men på skånska kanske det låter lite lika ändå!!!
    Fin bild på ölburkarna, det dröjer nog inte länge förrän dom är mogna.
    Ha det så bra i värmen!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack själva! Ja, det gör vi absolut om, det var så kul att träffas igen!
      Haha! Ja, var fick jag ölburkar ifrån? Men jag var helt övertygad om att han sa det 😀
      Ja, de är nog snart mogna…..Får smyga oss dit och provsmaka 🙂
      Kram och tack detsamma!

  6. Christel skriver:

    Go middag Ja det ser verkligen mysigt ut 🙂 Och tapas är aldrig fel mums. Det brukar vara på andra hållet att ingen förstår skånska. Underbart med dialekter man kan få många goa skratt av alla förvecklingar. Sonens flickvän förstår inte skånskan ibland. Svaren blir i alla fall konstiga. Soliga hälsningar

    • Ami skriver:

      God eftermiddag Christel!
      Det var jättemysigt och gott!
      Haha! Ja, något fel blev det absolut där med språkkommunikationen……
      Soliga hälsningar från oss också!

  7. Decdia skriver:

    Men va? Hahaha! Hur mycket hade du fått i dig egentligen för att höra det där? 🙂
    Men ni ser ut att ha haft det skoj i alla fall…

    • Ami skriver:

      Haha! Ett halvt glas öl och ett halvt glas sangria……Men det räcker tydligen för att man ska börja höra dåligt 😀

  8. moi skriver:

    Öh….. Hur jag än vränger och svänger på orden så får jag inte dem att låta ens nästan lika….
    Ärligt talat hur mycket vätska hade du svalkat dig med?? 🙂
    Kram

  9. Cecilia L skriver:

    Hej!
    Första gången jag är här i augusti och vet i sjutton om det inte är för varmt 🙂 Var en sväng uppe i bergen bortanför Cartagena och där var det 38° pust och stön haha. Vill inte veta vad räkningen för ac:n hamnar på….Våran tonåring avlider utan den, på natten är det ju skönt förstås.

    • Ami skriver:

      Hej!
      Ja, det är varmt här nu, knappt man vill ha kläder på sig 🙂 Men förstår att det var ännu varmare uppe i bergen…..
      Usch, nej elräkningen vill man inte se 😦
      Skönt när solen går ner och det fläktar lite 🙂

  10. Geddfish skriver:

    Livet är så mycket lättare där nere i värmen 😉 inbillar jag mig 😉
    Tag dig du en klase ölburkar till efterrätt, hahahahaha 😉 den var kul 😉 kram!

    • Ami skriver:

      Jag tycker också det känns mycket enklare när det är varmt….. 🙂
      Haha! Ja, var fick jag ölburkar ifrån? 😀
      Kram

  11. Ditte skriver:

    Visst är tillvaron lättsam i Torre Och vänner är det alltid trevligt att träffa! Men värmen avstår jag just nu ett tag till…September passar mig bättre.
    Och du vet väl att språk och dialekter kan ställa till det. På gott och ont…
    Kram!

Kommentera

