Nu har vi öppnat locket!

Hej på er!

Ni minns väl att det låg ett Helsingborgsspel på hyllan under vårt soffbord när vi kom hit till Spanien?

DSC00546 (Custom),2

Nu har vi öppnat locket och inuti lådan hittade vi en lapp.

Vi ska titta lite närmare på den!

DSC00547 (Custom),1

Det är ju de tre gulliga tjejerna Diana, Moi och Ama som lämnade det när de var här och vattnade skördade vårt penningträd.

Och fast vi inte har någon hemlängtan har Patrik och jag ändå suttit här på vår terrass några kvällar och kikat lite på frågorna, medan myrorna mödosamt klättrat upp och ner på muren.

DSC00558 (Custom),2

Misstänker starkt att de andra tre redan har spelat det och säkert lusläst frågorna, så därför var vi ju tvungna att kika lite 😀

Och idag är det fredag och marknad igen här nedanför!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Nu har vi öppnat locket!

  1. Ama de casa skriver:

    Äsch! Det där spelet är ju superlätt! Jodå. Det vet jag. Utan att ens har tjuvläst det allra minsta på frågekorten… 😉

    Gomorron!

  2. moi skriver:

    Frågorna är väl ok men svaren!?!?!?!? Jag känner inte igen min egen stad 🙂
    Kram

  3. Preciosa skriver:

    Fin bild på terrassen! Hoppas p-träden lever där nedanför 🙂
    Kram P ♥

  4. Comsi Comsa skriver:

    Plugga in frågorna bara sedan är det bara att spela och vinna, se till att det är fina priser bara…. 😀
    Ha en fin fredag, solig kram ♥

  5. Christel skriver:

    Go morgon Nej dom där frågorna kan man nog inte svaren på. Det gäller att fuska. Det blir väl som när vi spelade ett frågespel när jag tänkte fel och svarade att en valross vägde 52kg. Det har man fått äta upp. Ser härligt ut på er altan. Hemlängtan får man det? Varma o soliga hälsningar

    • Ami skriver:

      God middag!
      Haha! Ja, fuska får man nog göra, för en del var jättesvåra 😦
      Haha! Ja, men det är ju inte lätt att veta hur mycket en valross väger 😀
      Nej, inte får man hemlängtan här nere!
      Kram

  6. Decdia skriver:

    Det spelet var ju för fasiken antikt redan på antiken, haha! Jag kunde typ noll av frågorna. 🙂

  7. moi skriver:

    Oj, glömde: länk, länk, länk! Tack för länken! 😀
    (Det är dottern som lärt mig betydelsen av att få en sån, förvånad att hon redan har glömt… )

  8. Lät Ni Er svaren så Ni kan utmana Ama & Anders 😜 För andra kvällen denna vecka och för i åt kan vi sitta ute ☀️ Så himla otroligt nice 😄 vi är nu i Uppsala Kram

  9. Znogge skriver:

    Lycka till! Hoppas bara att det är rent spel 😉

    Kram

  10. torrebloggen skriver:

    Låter som det är riktigt svåra och kluriga frågor!
    Då är det väl tillåtet att fuska lite eller hur.
    Lycka till!
    Kram!

  11. TantGlad skriver:

    Ingen hemlängtan??? Oj…jag längtar alltid hem så fort jag kommer bort hihi.
    Låter som klurigaste frågorna det där.
    Marknader är kul. Nu skulle jag vilja va mä.
    Kramkram

    • Ami skriver:

      Vi är ju på sätt och vis hemma här också 🙂
      Ja, frågorna var väldigt kluriga…..Många av dem hade vi aldrig ens hört talas om 🙂
      Kram

Kommentera

