La Ola!

Igår blev det ett besök på La Ola som ligger vid Locos stranden här i Torrevieja tillsammans med Ama och Anders. Vi har varit där innan och Patrik är väldigt förtjust i deras kebab.

Och eftersom vi bor grannar med Ama och Anders är det självklart att vi gör sällskap. Men när vi kom utanför deras port stod båda två och pekade och pratade ivrigt om någonting.

DSC00563,2

Vi tittade åt det hållet de pekade och förstod vad det var….De diskuterade om vilken färg som skulle vara snyggast när grannhuset ska målas om.

Ja, det är ganska praktiskt att måla lite olika färger på fasaden som folk sen får rösta om.

DSC00564 (Custom),1

Och när vi en stund senare slagit oss ner på La Ola fick vi en glad överraskning…..Det började regna!

DSC00566 (Custom),4

Ser ni?…..Det kom säkert 50 droppar och termometern sjönk nog till 30 grader 🙂

DSC00567 (Custom),2

Och medan ”regnet” försökte blöta ner den varma marken fick vi in den goda maten.

PicMonkey Collage,5 (Custom)

Och på hemvägen stannade vi till på Luna för lite svalkande iskaffe.

DSC00571 (Custom),1

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till La Ola!

  1. Comsi Comsa skriver:

    La Ola så trevligt! 🍟🍕🍔🍛🍟

    Den bästa söndagen på dig.

    Solig kram ❤

  2. Henrik Olsson skriver:

    Ett par droppar kan vara nog så skönt ibland! 🙂

  3. Ama de casa skriver:

    Åh! Vad synkroniserat vi pekar! Bara jag får bada igen så ska vi nog börja träna på konstsim… 😉

    Det var verkligen både gott och trevligt 🙂 Tack för en härlig eftermiddag – trots skitvädret 😉

    Gomorron!

    PS: Jag ser lite bekymrad ut där på sista bilden… Undrar om det var nån som satt och tjuvhöll på en kaka? 😉

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det såg nästan arrangerat ut, men ni stod faktiskt så när vi rundade hörnet 😀

      Tack själva, trevligt som alltid när vi ses 🙂

      Jag Patrik tjuvhöll kakan länge för att göra dig extra sugen – Men det ordnade sig tillslut 😀

  4. Ama de casa skriver:

    Jag håller förresten på nån av dom ljusare terrakottafärgerna. Förutom att dom är fina så matchar dom sandregnen bäst 🙂
    Vi borde få vara med och rösta – det är ju vi som ser huset mest, egentligen… 😉

    • Ami skriver:

      Jag håller med dig om färgen….Tycker också att ni borde få rösta som ser huset hela tiden! Vi får väl prata med presidenten i huset om den saken 😉

  5. Christel skriver:

    Go morgon Ja vilket busväder ni fick 🙂 Men jag förmodar att allt är som vanligt idag igen. Här kom det också ”några” droppar igår. Ser gott ut med den där kebaben. Jag hade gärna suttit där och tittat ut på regnet 🙂 Soliga hälsningar

    • Ami skriver:

      God kväll!
      Haha! Ja, det var verkligen ett busväder med de 50 dropparna som kom….Och i kväll har det ”regnat” igen. Men fortfarande runt 30 grader 🙂
      Till hösten får ni prova kebaben 🙂
      Kram

  6. Znogge skriver:

    Det kan man kalla sommarregn 😉 Helt i min smak i alla fall och maten såg inte fel ut heller!

    Kram

  7. torrebloggen skriver:

    Oj så gott det såg ut! Kebaben måste vi testa nästa gång vi går dit.
    Ja vilket regnväder det blev hi hi.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Den är jättegod!
      Haha! Ja, vilken regnväder 😉 Men nu kommer det faktiskt lite regn igen…..Men fortfarande så varmt!
      Kram

  8. Oj så mycket regn Ni fick 😜 blev det svalare efteråt? Vi har typ 23 grader varmt å det är sommar 👍

    • Ami skriver:

      Nej, det är fortfarande runt 30 grader…..Men jag gillar det, så mig går det ingen nöd på 🙂
      Men vad härligt att ni äntligen har fått sommarväder 🙂
      Kram

  9. Decdia skriver:

    Vilket skitväder! 🙂
    Jag röstar nog på den färgen högst upp till vänster…

    • Ami skriver:

      Ja, det var sååå mycket regn som kom 😀
      Den färgen tycker jag också passar, eftersom den matchar färgen på sandregnet som kommer ibland!

  10. moi skriver:

    Ni fick regnet, vi fick bara molnen 🙂
    Jag tycker det är sk-tsvårt det där med att välja färg, alla är ju snygga på sitt sätt….
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, vilken tur för oss som fick de 50 dropparna igår 🙂 Men nu regnar det faktiskt lite mer, hör jag!
      Färg är alltid svårt när man bara ser det på en sån liten yta!
      Kram

  11. ditteakker skriver:

    Vilken trevlig idé att måla tänkbaar färger på fasaden så man tydligare ser hur den tar sig ut.
    Kebab på ”Olas” låter gott och ilkaså kaffe på Luna och att träffa vänner är alltid trevligt.
    Lite regn kan man stå ut med, bra dessutom för hy och hår. Åtminstone sägs det så…
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, jag tyckte också att det var bra att måla lite olika färger på fasaden…..Vi får väl se vilken de bestämmer sig för 🙂
      Kebaben är väldigt god där. Och lite kaffe på maten smakar alltid bra!
      Kram

Kommentera

